Banana Split Marthe Style

Har dere noe forhold til banansplitt? Det første som popper opp i hodet mitt når jeg sier ordet høyt for meg selv er minner fra dårlige restauranter på Gran Canaria hvor banansplitt med tre ulike iskuler er avbildet på plastikkmenyen. Hehe. Likevel bestemte jeg meg altså for å lage akkurat dette til dessert under syforeningskvelden i går. -Og vet dere hva? Himmelsk smakte det! Med riktig tilbehør og gode bær skal man jammen ikke undervurdere en så simpel rett heller. Fire minutt tok det meg å anrette og jentene skrøt som bare fy <3

Restene hadde jeg til frokost i dag, og så ble jeg med Annika på årets første trening for å gjøre om kaloriene til litt nye rumpemuskler. Hihi! Nå er jeg bare en snartur hjemom for å sjekke at hagemøblene ikke har blåst avsted i stormen, og så fort dere er oppdatert med ukens store fristelse tar jeg turen tilbake til Annika for enda en jentekveld. Åjada, vi kan kose oss vi! I dag er det vegetarmiddag og spillkveld vi har i vente, og jeg gleder meg nøyaktig like mye som i går.

Fine jentene mine <3 Koser meg sånn i selskapet deres at jeg aldri ser ut til å få nok.. Føflekkene sto det forresten også bare bra til med. Jeg har to litt skumle på mage og rygg som jeg er innom en gang i året for å kjøre en kontroll på, men også denne gang fikk jeg altså lov til å beholde dem. Hurra! *frisksomenfisk*

– What you’ll need –
1.
4 bananer 2. En kurv jordbær 3. Freia Sjokoladesaus 4. Krem 5. Sjokoladeis 


Slik gjør du:
Skjær en banan i to, legg 2-3 kuler sjokoladeis mellom, pynt med ferske jordbær, et par dæsjer krem ooog litt Freia sjokoladesaus. Altså… Bare lag det akkurat sånn. Du kommer ikke til å angre <3

NOM <3 Håper dere har hatt en like fin tirsdag! 

16 kommentarer
    1. Så innmari godt det ser ut! Dette skal jeg absolutt prøve ut de nærmeste dagene! Kos deg på jentekveld! <3

    2. Jeg så at du hadde veldig mange gode tips for studier, så jeg lurte bare på hvordan notater du tar i timen? Skriver du av power point, lager tankekart.. Håper virkelig du tar deg tid til å svare, alltid positivt med litt inspirasjon:)

    3. Heei skjønne du <3 Lurte på tid du kom med studentvennlig middag, som er sunn? 🙂 Jeg har gått tom for ideer, og de fleste rettene jeg ser er dyre eller så er de usunne. Som den desserten du la ut her, som ser nydelig ut! 😀

    4. Anne: Heisann! Nei, jeg er ingen fan av å notere fra power pointer, men tankekart er noe jeg tenker å prøve meg på nå i år med de nye fagene vi skal ha dette semesteret. Det synes jeg virker litt hyggelig å dulle på med 🙂 Men til notater i timen: Jeg leser meg alltid opp til forelesningene en dag eller to før jeg skal ha dem og skriver notater til stoffet læreren skal gjennomgå før han/hun underviser i det, så jeg har allerede mine egne notater med, og så tilføyer jeg kun ord som læreren sier dersom h*n tilføyer noe jeg ikke alt har skrevet ned 🙂 Slik holdt jeg på i hele høst og det var virkelig supereffektivt. Mens andre medstudenter skrev så pulten dirret kunne jeg bare sitte og lytte i undervisningen og prøve å få stoffet til å sette seg enda bedre i hjernebarken, samt tilføye litt nytt 😀 Absolutt verdt de timene det tok å forberede seg for når eksamen kom fikk jeg MASSE gratis! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg