Serietips – The OA

Hei på dere og god morgen! Jeg satte vel egentlig alarmen på 08.00 i dag, men klarte jammen ikke å karre meg opp før to timer senere. Heh! Og det enda til at jeg la meg før midnatt. Hjelpe meg. Jaja, det er enda en uke igjen av ferielivet.. Før jeg hopper avgårde til en legetime for føflekk-sjekk, tenkte jeg å dele mitt første serietips med dere! Er dere klare? Det var faktisk en bloggleser som tipset meg om denne på snapchat for snart en uke siden, og ettersom jeg hadde noen timer til overs den kvelden valgte jeg å gi første episode et forsøk!

En episode ble til fire på et blunk, og vips: dagen etter var hele sesongen sett! Det var altså så spennende at jeg ikke fikk gjort et fornuftig gjøremål hele den dagen. Serien hadde premiere 16 desember så det er bare én sesong ute foreløpig, men det passet meg utmerket ettersom jeg ikke har tålmodighet til å starte på noe som varer i det uendelige. Slike spenningsserier blir jo så altoppslukende at en gjerne ikke har lyst til å gjøre annet enn å slave foran tven.

Ukens Serietips – The OA
Den unge, blinde jenta Prairie Johnson dukker plutselig opp i hjembyen sin etter å ha vært savnet i syv år. Alle stiller spørsmål til hvor hun har vært, hvem som har holdt henne fanget og hvordan, men Prairie er ikke interessert i å fortelle verken foreldre eller FBI om noe som helst. I stedet velger hun seg ut fem utvalgte “outsidere” fra hjembyen som hun avslører hele historien sin for. Gjennom åtte, nervepirrende episoder forteller hun dem alt. -Hvor hun har oppholdt seg, hvordan hun har fått synet tilbake, og hvorfor hun har to store, røde arr bak på ryggen.

Jeg vil ikke avsløre stort mer enn det tror jeg. Jeg sier bare gi den et forsøk! Netflix-serien går under kategori drama og eventyr, men selv om episodene har hint av science fiction (som jeg vanligvis ikke er fan av overhodet), ble jeg virkelig helt obsessed. Nå krysser jeg bare fingre og tær for at jeg ikke må vente et helt år på neste sesong.. Skulle dere ha noen nye tips til spenningsserier jeg kan underholde meg med i mellomtiden så vær så snill og hyle ut!

THE OA

Tenk det, jeg har funnet en serie jeg har likt nok til å fullføre!
Tusen hjertelig takk til bloggleseren som tipset <3 

36 kommentarer
    1. Sett noen episoder jeg også, men synes den lignet mye på stranger things(som er myye bedre og jeg anbefaler til tusen!!) fin dag til deg Marthe!

    2. Hei! Jeg er en relativt ny leser av deg. Og jeg har gravet i akrivene dine både etter gode middagstips og oppskrifter, i tillegg til bøker. Jeg synes vi har ganske lik smak når det gjelder bøker og lurte på om du hadde noen nye anbefalinger å komme med? 🙂 Og om du kunne skrive flere slike innlegg dersom du fortsatt leser mye.
      Stå på, det er veldig morsomt å følge bloggen din!

    3. Åå, elsker den serien selv! såg den med engang jeg fikk varsel om at en ny serie har kommet ut. Var skeptisk selv, men nå digger jeg den 😀

    4. Jeg er helt hektet på serien Vikings. Hadde aldri trodd jeg skulle like en serie om vikinger, men det er utrolig god handling. Er i sesong 3 allerede og begynte å se den i julen 🙂

    5. Når du likte The OA så godt tror jeg du vil like Sense 8 også 🙂 Slukte begge seriene i jula 😀

    6. Du må se Orphan Black hvis du ikke har sett den enda Marthe! Det er min favorittserie over alle serier. Den ligger på Netflix, 4 sesonger og 10 episoder per sesong. Serien inneholder sykt flinke skuespillere, drama, spenning, romanse, litt overnaturlig (jeg er heller ikke fan av sci-fi men det føles ikke ut som sci-fi,lover!!!), ååhh jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive den en gang- jeg bare elsker den så mye haha. Håper du gir den en sjanse 🙂

    7. Hanna: Åå herlig med tips! Orphan Black står øverst på listen min over nye serier å sjekke ut nå som både du og anonym under her anbefaler 😀 Hjertelig!

    8. Hilde: Heisann! Så hyggelig å se at det er noen nye her inne også i blant 😀 Angående boktips så har jeg lest fryktelig lite det siste året. Det går stort sett i pensum og nå som jeg har hatt ferie har jeg følt mer for å bare se på tv og ligge som et slakt dersom jeg ikke er med venninner. Alle mine favorittbøker har jeg alt tipset om, og det er de som ligger i arkivet “books” eller “bøker”, men så snart jeg får lest noe nytt som jeg liker så skriver jeg mer enn gjerne en anmeldelse igjen 🙂

    9. Kan også anbefale den danske krimserien “Den som dreper”! Det er seks episoder, hvor hver episode er som en kort film på ca 90 min. I tillegg må du se “det tredje øyet” og “Broen”. Sykt spennende dersom du liker skandinavisk krim :-))

    10. Jeg var skeptisk til Westworld på HBO, men jeg hadde hørt så mye bra om den! Og den var utrolig bra! The Night Of på HBO er å anbefale også.

    11. Du burde virkelig se Vampire Diares!! Du blir seriøst heelt avhengig. Jeg er ikke så glad i science fiction jeg heller, men dette er virkelig verdt å ta en titt på. Ble avhengig etter første episode!

    12. DU MÅ SE “the client list”. Det er den BESTE SERIEN jeg noensinne har sett. Vær sååå snill å se traileren, du kommer ikke til å angre. Jeg så hele serien på tre netter. Og skulle bare ønske jeg kunne dra tilbake i tid å se den på nytt.

    13. Jeg anbefaler “the client list” på det sterkeste. Serien må nok være det beste jeg har sett. Det handler om en alenemor, som må forsørge sine små barn. Og hun har økonomiske problemer så hun søke en tilfeldig jobb som massør. Men jobben var mye mer enn hun trodde. Det er DRAMA, DRAMA, DRAMA. Elsk!!!! Du må bare se en episode. Den er bare så bra at jeg føler jeg må anbefale den til absolutt ALLE.

    14. DU MÅ SE SHOOTER! Det er også en netflixserie! Begynte å se den sammen med hele familien på søndag faktisk, og vi slukte den på en kveld (haha). Det er kun 7 episoder som har kommet ut, og de neste kommer ut hvert onsdag. Vanskelig å forklare hva den handler om men den er SPENNENDE, veldig god kvalitet og veldig irriterende hvis du skjønner hva jeg mener? man blir så oppslukt og inn i serien.
      Håper du gir den en sjanse 😉

    15. ÅÅÅ!! Marthe, du må bare se prison break (vet den er gammmal, men den er best), om du ikke har sett den da! Så må jeg tipse deg om verdens verdens fineste film (hvertfall for deg som elsker hunder) Hachi: A Dog’s Tale/Hachiko: A Dog`s Tale – jeg lover deg latter og tårer, den er så nydelig!! Den er virkelig en perfekt film å slappe av med, den er så skjønn! Hehe, mye skryt nå ja. Ha en fin ferie videre, her var det første skoledag idag!Du er flink, stå på<3

    16. Ååh, så bra du likte den! 😊 Bare hyggelig btw! 😊 Har sett ferdig alt og håper på en sesong til! Må vite mer om det som skjedde! 😂 Selv fikk jeg vite om serien i en jentegruppe på face, så da måtte jeg ta en titt! 😊 Angrer ikke!

    17. Takk for tips 🙂 Har du sett beauty and the beast? Den er ikke på netflix eller viaplay så vidt jeg vet, men den er så utrolig bra. Spenning, romantikk, drama og listen går videre! Elementary er også veldig bra! Ellers synes jeg devious maids er skikkelig underholdende, finner vel ikke mer “jente-serie” enn den!

    18. Ser noen andre her har kommentert, men du må se hackico(?) Marthe, den er fantastisk nydelig <3 Klemklem

    19. Hvis du ikke har sett shameless så måååå du se den! Den er såå bra. Du finner de første sesongene på Netflix 🙂 btw den amerikanske versjonen.

    20. Åh så akkurat siste episode nå! Tårene begynte greit å trille da de begynte med de sekvensene på skolen der :O og ingen idè hvorfor egentlig!! haha
      TAKK FOR TIPS!

    21. Tusen takk for at du anbefalte denne serien! Dette må være den beste serien jeg har sett, hands down. Ha en nydelig uke, fineste Marthe 🙂

    22. The blacklist er virkelig å anbefale! For en spennende serie😱
      Serien befinner seg på Viaplay, men tror også den skall være på Netflix.
      Å hvis den serien faller i smak vil jeg anbefale white collar!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg