This Years Christmas Eve

God kveld, god kveld! Nå sitter jeg sprikkmett etter nok et nydelig ribbemåltid i Stavanger. Farfar har servert meg rødvin i kveld, pakket meg inn i tepper og satt sjakk på tven, så nå skal jeg sitte akkurat sånn og bare lytte til lyden av orkan utenfor vinduet, og være sjeleglad for at jeg ikke er en av dem som bokstavelig talt skal fly rundt på byen denne natten. Altså, jeg vet ikke hvordan været er i resten av landet, men jeg har hørt rykter om at det skal være ganske galt i sør også? Farmor og farfar valgte å plassere huset sitt helt på toppen av tasta bydel de, så her høres det ihvertfall ut som vinduene snart skal velte inn i stuen. Hoho, så lenge de ikke gjør det er det bare å satse på at strømmen holder, tenne stearinlys dersom den ikke gjør det, og nyte at en har tak over hodet!

Dette er min aller siste kveld her med familien! I morgen drar jeg hjemover igjen, og når kvelden inntreffer skal jeg avgårde til Lillesand for jentenes årlige jule”frokost”. Høhø. Vi blir en hel gjeng som skal sitte og nyte litt tapas i Karens slott av et hus, kanskje skåle litt og mimre om alt vi har gjort og opplevd sammen gjennom tidene <3 Like hyggelig hvert eneste år det. Håper bare dette sinnsyke været kan roe seg ned ti/femten hakk først.

– Snapshots From This Years Christmas Eve –

Jeg lovte noen bilder fra selveste julefeiringen min, og her kommer de! Som jeg koste meg med både god mat og godt selskap. Bestemor hadde lurt en mandel i hver eneste riskremskål i år, og ettersom ingen i familien Borge vil ha noe marsjipangris, delte hun ut på flaxlodd-premier i stedet <3 Mihi, vi er kanskje bare fire stykk julekvelden, men fy søren så hyggelig vi klarer å få det likevel. -Hvert eneste år! Åh, blir nesten sentimental av tanken på at det nå er et helt år til neste gang.

Heldigvis gjenstår enda romjulen, og den er ikke så dum den heller <3
Dere som skal ut og skåle 2. juledag. Ta vare på dere selv, og vær forsiktige i uværet!

10 kommentarer

Siste innlegg