Julefilm: Love The Coopers

Hei på dere og riktig god morgen! Er dere i full gang med å ta fatt på den nye uken eller? Jeg er vel ikke den eneste som sitter med fjeset trykket i eksamensnotater om dagen.. Jeg tror jammen ikke jeg var utenfor leiligheten i hele går. Det går i spising, lesing, spising og lesing, og sånn må det nesten bare være også i noen dager til. Heldigvis føler jeg at jeg virkelig begynner å mestre (og huske!) ihvertfall halvparten av kapitlene, så vi nærmer oss! Hehe. Jeg har spist opp nesten alle julekakene mine og kjenner på en innmari trang til å bake noen nye varianter allerede nå, men det kan jeg bare ikke. Jeg kommer til å bli feit av denne leseinnspurten! 10 skritt om dagen og en kakeboks i magen fungerer bare ikke selv for oss med forbrenning. Heh! 

Håper dere er klare for en aldri så liten filmanbefaling. Jeg vet det har vært savnet av flere de siste par ukene <3 The Family Stone er en av mine absolutt favorittfilmer i julen, og da jeg så at samme produsent hadde laget denne “Love The Coopers” var jeg ikke i tvil om at jeg kom til å like den. Dette er nok en komedie proppfull av julestemning og ikke minst superkjente skuespillere <3 Selv leide jeg den på Viaplay for 49 kroner.​

– Love The Coopers – 
Etter 40 års ekteskap og stiftelse av familie, har ekteparet Sam og Charlotte bestemt seg for å skilles. -Men det er desember, og Charlotte vil aller først sørge for at familien får en heftig juleferie sammen. Dessverre blir det enklere sagt enn gjort når livet ikke egentlig går på skinner for noen av dem. Datteren er i en affære med en gift mann og har ikke det spor lyst til å reise hjem til jul, og sønnen er arbeidsledig og føler mest for å konsentrere seg om sin egen skillsmisse, Charlottes søster er misstenkt for å ha stjålet en slags juvel, og Charlottes far har delvis kjærlighetssorg fordi favorittservitøren hans skal reise utenbys.. 

Livet er definitivt ikke en dans på roser for noen av dem, men til tross for noen uventede gjester og en rekke rare hendelser på selveste julekvelden, blir det en riktig så unik ferie til slutt. Det er mer enn litt uforutsigbarhet som skal til for å knekke dette sterke familiebåndet! Jeg smilte og lo om hverandre, og ble riktig så full av julestemning der jeg satt med en havreflarn i hver hånd sent i går kveld <3

Dere får snurre den som belønning etter en heftig studiedag eller spare den til søndagskvelden når det blir tredje advent. Nå skal jeg få i meg en god og næringsrik lunsj, plante stumpen min foran sykepleie-pluss igjen og prøve å forstå hemoglobinets metningskurve før jeg går løs på noen gamle eksamensoppgaver. En ting er liksom å prøve å pugge all denne kunnskapen, men en annen, minst like vanskelig ting er å hente den ut igjen fra hjernebarken når oppgavene blir servert en. Åh, det skal bli så INNMARI godt å bli ferdig. Dere som sitter med samme stresset selv: Masse lykke til med dagens pugging. Måtte tirsdagen vår bli superlærerik!

(Left to right) Amanda Seyfried, Jake Lacy, Olivia Wilde, Maxwell Simkins, Blake Baumgartner, John Goodman, Ed Helms, Alan Arkin, Diane Keaton and Alex Borstein (back to camera) in LOVE THE COOPERS to be released by CBS Films and Lionsgate.

Jeg er forresten fremdeles åpen for tips til andre, litt nye julefilmer <3

32 kommentarer
    1. Har ikke filmtips, men et annet tips: De har kartongsalg på obs denne uken, på de Tine sjokodrikk som du pleier å ha så mange av i kjøleskapet ditt. 18 stk for 100 kr 🙂

    2. Hei Marthe!
      Lenge siden jeg har lagt igjen noen ord her til deg. Blir så i julestemning av å lese bloggen din! Du er tydelig like gla i jula som meg (det er den beste tiden på året!!), og det er så godt å se flere som er juleklar. Gleder meg også til å se bilder fra julefeiringen din. Det er alltid like hyggelig! Min jul feires hos foreldrene mine sammen med min bror og samboer, og den lille huleboeren i magen som skal ut i mai!
      Min favoritt-julefilm tror jeg faktisk må være Polarekspressen. Den har vokst på meg de siste årene, den er så koselig <3
      Ønsker deg en god jul på forskudd! Klemmer 🙂

    3. Bak flere julekjeks du! Det er bra for sjela og dermed også bra for konsentrasjonen din, hihi 😉 Lykke til videre med eksamensøvingen, Marthe! Dette greier du! Når har du eksamen?

    4. Virker som en veldig fin film! Den skal jeg absolutt se, når jeg får tid. Lykke til videre med eksamenslesningen

    5. “Christmas shoes” ❤️ Den mest rørende julefilmen du kan finne. (Jeg hulkegriner hver gang). Du har sikkert sett den allerede, men om du ikke har – så anbefales den på det sterkeste!
      Lykke til med eksamenslesing btw!

    6. Hej Marthe!
      Hoppas allt är bra med dig?
      Jag heter Emilina och arbetar på We are cube media här i Stockholm.
      http://wearecube.se
      Vi håller på att göra ett samarbete med en stor aktör inom smycken här i Sverige och denna aktör vill också synas Nordiskt.
      Därför kontaktar jag dig nu för att se om det kan finnas ett intresse för ett eventuellt samarbete och vad du i sådant fall tar för 1 blogg och 1 Instagram?
      Kan inte du maila mig så fort du ser så kan du också få lite mer information?
      Denna kampanj kommer tryckas ut nu i nästa vecka.
      Ha en fortsatt fin dag!

    7. Det er ikke en julefilm, men jeg anbefaler virkelig “Concussion” som Will Smith spiller i! Filmen er basert på en sann historie, og handler om hvordan en afrikansk obduksjonsdoktor klarer å ryste hele NFL-ligaen i USA. Det er en virkelig kjempe fin og bra film! Og så kan den leies på Viaplay 🙂

    8. Masse lykke til med lesingen!! Synes du er så sinnsykt flink, stå på. Bare å roe ned bloggingen, så kommer du sterkere tilbake etter eksamen<3 Du er ikke den eneste som sitter med nesa i en bok 24/7, så husk at alle oss andre heller ikke har like god tid til å lese haugevis av blogger... Masse lykke til på eksamen, tror vi er mange som trenger en ferie fra alt som heter skole nå, fylt med masse kake, kos og god stemning. Ønsker deg en fin førjulstid <3 Klemklem

    9. Så flink du er! Mye lykke til med puggingen og eksamenen! 🙂 Du er så flink til å blogge og så fine bilder du tar! Ønsker deg en super torsdag 🙂

    10. Kathrine: Hihi, jeg har blitt tipset av flere blogglesere på snapchat allerede 😀 Jeg får faktisk ikke tid til å ta turen til coop obs denne uken. (låst meg inne for eksamenslesning i heimen de neste 7 dagene) men ellers skulle jeg ha hamstret som bare fy!

    11. Frida Bringslimark: Å <3 Koselig å høre fra deg igjen Frida! Håper det står bra til med deg 😀 Julen er fantastisk, og det er polarekspressen og. Rart hvordan man aldri går lei og må se akkurat de samme filmene om og om igjen hver eneste jul. Hihi <3

      Tusen takk, og masse god jul på forskudd til deg også. Gleder meg til å komme tilbake her og dele masse mer juleglede snart :'D

    12. Anonym: Tuusen takk! 😀 Kanskje jeg kjøper meg noen ferdige. Haha! Jeg har eksamen 16 desember, så akkurat seks dager igjen å pugge på. Skal bli så godt å bli ferdig 😀

    13. Levo: Hurra for tips! Tusen takk 🙂 Concussion har jeg heller ikke sett så den skal jeg også se og få sjekket ut når jeg blir lei av julefilmer. Hihi!

    14. Marianne: Heisann! Nei, du jeg sliter litt med å finne det samme. Vi skal jo ha nasjonaleksamen i år og slik finnes det vel gjerne bare to av? Jeg har bare fått en av dem utlevert av læreren min på skolen :/ Skulle gjerne hatt 10 til å øve meg på. Hehe!

    15. Anonym: <3 Å dere er så forståelsesfulle og gode! Ikke en eneste sint kommentar.. Tusen takk altså. Jeg har lest som en gud siden mandag og har ikke tenkt meg ut av huset på seks dager til så dette skal gå fint! Det er overraskende gøy å lære så vanvittig mye nytt på en gang, men jeg gleder meg absolutt til å få livet og julen tilbake igjen <3 Du må ha en nydelig førjulstid enn så lenge 😀 Klem

    16. Vil du se eksamensoppgaver så sjekk ut:
      sykepleien.no/2016/05/eksamensnerver
      ( Du finner flere linker der det står: generelle tips.) + sideartikkelen som heter : Nerver i høyspenn. ( nede i den artikkelen ser du også en oppgave 🙂

    17. Hvor får jeg sett denne filmen? 🙂
      Masse lykke til med lesing til eksamen, og selveste eksamen! Jeg hadde denne selv for 2 år siden, og sto…så har absolutt ingen tvil om at du står, så flink som du er 🙂

    18. Åå, er så hyggelig med julefilmer i adventstida!
      Ville bare legge inn et lite tips litt utenfor, vet ikke om det fungerer eller er nødvendig for deg nå. Men kom tilfeldigvis over sykepleie pluss som gratis podkast. Ønsker deg usnsett lykke til med eksamen og good advent x

    19. Sofie: Å tusen takk Sofie! Fingers crossed. Heldig du er som har gjennomført allerede. 🙂 Jeg leide denne filmen på Viaplay. Du må bare søke på leiefilmer og så navnet på filmen så skal den dukke opp <3

    20. Sandra: <3 Jeg kjøpte sykepleiepluss tidlig i høst så jeg har brukt det siden og bruker det fremdeles når det er noe jeg vil repetere og terpe på. Helt genialt! 🙂 Tusen takk Sandra. Det skal nok gå så fint at! Good advent til deg også 😀

    21. Fikk endelig sett denne i går, og så koselig den var <3 Elsker slike romantiske familiejulefilmer 🙂 Du MÅ se The Family Stone (hvis du ikke alt har sett den da), om mulig enda finere enn denne 🙂

    22. Jeg elsker også The Family Stone, så gleder meg til å se denne i kveld 😀 Takk for flott tips, og lykke til med lesingen frem til 16. desember <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg