– Glamping Sunday –


For en fest av en advendtsøndag! Fy fader disse damene leker ikke glamping, det er helt sikkert! Andrea og jeg ble sittende i skogen helt til det var mørkt som svarte natta denne søndagen. Vi ville rett og slett ikke hjem! Det var så hyggelig å sitte rundt bålet igjen, prate, grille og høre på gamle julesanger! Bestis hadde tatt med sin knallrosa radio og nei… dere skulle bare ha sett oss. På et tidspunkt føltes det som vi hadde gjort om skogen til rene nattklubben. Vi sang, danset og H-Y-L-T-E av latter til det ikke var så mye som en gnist igjen i bålet vårt.

Meg: Åååå! Nå føler jeg at jeg er med på 71 grader nord eller noe!
Andrea: Hahaha, vi er fem minutter fra parkeringsplassen Marthe.. 


Fire timer bare fløy avsted, og vips så var det så mørkt at vi ikke hadde den villeste idé om hvordan vi skulle finne veien hjem. Heldigvis valgte vi å løse den problemstillingen med å la hundene ta føringen, og sansene deres tok oss straka vegen til bilen de! Fy søren for en koselig søndag. Nå sitter jeg med verdens beste følelse i kroppen, varm i kinnene og iført ullundertøy som oooser av bål-lukt. Mihi, dusjen får vente en halvtime til, for nå skal farmen sees før jeg tar en time med anatomipugging igjen <3 Hverdagen kaller, men etter en dag som dette kjenner jeg motivasjonen for en ny uke er på topp! 

Slik gjør du – Pinnebrød: 
1.
Bland alt det tørre i en bolle, og tilsett 1,5 dl vann + 4ss matolje. 
2. Kna det hele til en fast deig og smør deigballen inn med 1 ss matolje til.
3. Da vil den ikke klistre seg til posen når du pakker den med deg på tur!


Et lite bildedryss fra timene i skogen får dere her! Håper deres adventssøndag har vært like fin <3


19 kommentarer
    1. Føler du deg ikke veldig jålete når du til og med må bruke sminken på skogstur? Det må være rart for venninnen din, spesielt siden hun er såpass trygg på seg selv at hun fint klarer seg uten. Hvem er det du må pynte deg for? Senk skuldrene, Marthe, og slapp av 🙂 Du er en nydelig jente og du burde ikke føle press til å ta på hudsminke og leppestift på søndagstur. Du er god nok som du er 🙂

    2. Har du lyst til å skrive et innlegg om familien din? Om pappaen din, og mammaen din? Hvor god kontakt har du med hver av de. Vet faren din bor i Thailand (?), men har aldri hørt noe snakk om mammaen din.

    3. Hot tips til neste utflukt med bål og pinnebrød – ta med en boks full av sukker og kanel, strø/klem på pinnebrødet før steking… vanvittig godt!

    4. Så hyggelig! Hvor har du kjøpt den utrolig fine genseren din, og hvilket merke er det? Er det fjellreven?

    5. Så utrolig fin bukse! Jeg kikket litt på nett for å finne den. Vet du om du har en herremodell eller damemodell i den? Fant ikke fargen i damemodell

    6. Heei, åh så koslige bilder!
      Har et spørsmål helt off topic, men er kristiansand en bra studentby? Eller en by du vil anbefale å flytte til generelt? Er ikke sikker på om jeg skal søke meg til trondheim eller kristiansand, hadde vært kult å fått din mening :))

    7. Hei Marthe! Jeg vurderer å begynne på sykepleien ved uia til neste år. Lurte på om du kunne fortelle litt om karaktersnittet og dine karakterer? Foreløpig ser det ut til at jeg får ca. 4.4-4.5 i snitt, men inntaket for førstegangssøkere i fjor var 4.3?

    8. VGS: Heisann! Snittet varierer fra år til år og hva det var for førstegangssøkere i år husker jeg ikke, men for meg som ikke kom rett fra videregående var det ihvertfall rett under 4,7 🙂 Jeg tror du kan finne det ut bare ved å søke på studieretningen på det universitetet du vil gå på. 🙂

    9. Aurora: Heisann! Ja det synes jeg så absolutt. Jeg tror studentlivet i Trondheim og skal være veldig bra, men været der oppe kan nok ikke måle seg med temperaturene vi har her fra mai til september 😀 Jeg ville ikke ha vært i tvil. Hihi!

    10. Annette: Tusen takk! Herlighet, kanskje jeg har kjøpt en herremodell? Jeg kan nemlig heller ikke finne den i “min” farge på nett. Haha! Den hang på dame-modell-stativet på G-max, men det kan hende at de bare ikke har flere igjen på nett og at du rett og slett må i butikk <3

    11. Caroline: Haha, du da <3 Alle med sminke er usikre og sånn? Jeg tror skogen aksepterer oss både med og uten leppestift jeg ass 🙂 Vil du gå sminkefri så gjør du det. Vil jeg jåle meg så gjør jeg det 🙂 No worries!

    12. Hei Marthe!
      Jeg må bare få sagt at du inspirerer meg hver dag! Det har vært så spennende å følge med på livet ditt, og kunne vite at det også er andre som opplever triste ting. Fortsett den gode jobben du gjør med bloggen! Du ruler! 😀
      Hilsen en som har vært fast bloggleser i flere år! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg