Uken som gikk…

Ukens overraskelse… Fikk meg meg på fredag. Årets Black Friday var helt… RÅ! Ikke bare hadde Andrea og jeg en fantastisk dag sammen med shopping og restaurant-hygge, men jeg fikk også hentet et par pakker på posten fra både familie og blogglesere som hadde bestemt seg for å sende meg en overraskelse hver! Sånt blir jeg så innmari glad for! Nå står verdens fineste adventskalender på stuesjenken min, med noen nydelige julelys og notatbøker ved siden av. Herlighet! Igjen, tusen tusen takk dere. Absolutt alt sammen falt i smak <3

Ukens sang… Her er det fremdeles Trust Nobody – Selena Gomez som går på repeat hundre ganger daglig, men fra og med i dag skal det bare spilles på julesanger. Julestemningen må snart inn for fullt for på onsdag skal ikke bare treet i hus, men pyntes til første desember.

Ukens beste dag… Denne er vanskelig, men forutenom fredagen, må jeg si onsdag. Onsdag var virkelig helt upåklagelig. Andrea kom og hentet meg på skolen etter at jeg hadde tilbrakt noen morsomme timer i øvingsavdelingen, og med seg hadde hun reker og nybakt loff som vi nøt hos Annika før vi gikk løs på det fine ost og kjeks-bordet Annika hadde stelt i stand til oss. Vi skravlet og lo sammen helt til midnatt, og lekte faktisk en lek der vi etter tur skulle si et land hver på bokstaven A.. -Vel til en av oss gikk tom for forslag, og neste bokstav ble satt i gang. Litt sånn som “skipet er lastet med”. Huff jeg er klar over at det høres dritkjedelig ut, men det var virkelig supermoro med litt annerledes hjernetrim på lille-lørdagen. Haha! 

Ukens cravings… All fast food. Jepp, dette har vært en sånn uke. Jeg har ikke engang tellingen på hvor mye ferdigmat jeg har spist de siste dagene. Kinamat, sushi, calzone fra Deli De Luca.. pizza på café, kebab(!).. Heh, jeg har vært så mye på farten at jeg denne uken bare har laget meg to middager hjemme. Synes det er litt digg med noen slike utskeielsesuker også jeg da. Kjedelig å være flink på alt hele tiden.

Ukens nedtur… Hmm, nei denne uken kan jeg ikke komme på en eneste nedtur. Det har gått i mye studering både på dagtid og kveldstid, men jeg har likevel fått flettet inn masse hygge med venner og også litt kvalitetstid med meg selv uten jobbtanker, så de siste syv dagene har vært toppers. Rett og slett!

Akkurat nå… Skal jeg hive på meg litt sminke, finne frem turantrekk, pølse, pinnebrød og kakao og hoppe avgårde til Hånes. Der skal jeg treffe bestis og hundene hennes før vi tar turen opp i Nygård for en real utedag! Solen står allerede høyt på himmelen, så dette blir bare en knalldag.

Ukens studietips… Da jeg skrev bloggposten om motivasjonstips til lesingen tidligere denne uken så fikk jeg et morsomt lite tips selv av en leser i kommentarfeltet. Laster dere ned appen “Forest” på mobilen så kan den være til hjelp for å opprettholde konsentrasjonen under lesingen! Forest fungerer nemlig slik at du kan lage deg “arbeids-intervaller” på så mange minutter du selv ønsker, og klarer du å holde fingrene unna mobiltelefonen i den satte tidsperioden så planter du trær og busker samtidig som du får en oversikt over nøyaktig hvor mange minutter du har jobbet med studiene hver dag. Klarer du ikke å holde fingrene unna snapchat så visner skogen din, og tro det eller ei. Det kjennes på samvittigheten å se den brune busken stå der for alltid. Haha! 

Ønsker dere alle en super første advent!

19 kommentarer
    1. Kan tipse om en til app i samme kategori. “Hold” heter den! I denne appen følger den også med på om du er på mobilen eller ikke også får du poeng når du ikke bruker mobilen (funkere bare på skolen da, da appen “sjekker” hvor du er) også kan du bruke poengene til å få kuponger på eks gratis brus, gratis kaffe, noen gavekort o.l. 🙂

    2. Skulle også til å tipse deg om Hold! Eneste minus er at den bare fungere på universitetet da den bruker gps for å se hvor du befinner deg! Men genial app, spesielt for bruk i forelesninger

    3. Haha, en sånn versjon av mitt skip er lastet med hadde vi her en kveld også, jeg har ikke ledd så mye på lenge! Vi kjørte en variant hvor du måtte si en ting med to A-er, så to B-er osv. Sykt morsomt, selvom det høres såå teit ut!

    4. Så bra pakken kom fram og at alt falt i smak 🙂
      Mine ukens sang er det søsteren til Miley Cyrus som har: Noah Cyrus med : Make me og John Legend sin siste: Love me now, + julesanger da.

    5. Så flink du er til å blogge, Marthe! Ønsker deg lykke til nå i eksamenstiden! Vet du hvor de fine lysestakene/lysene du fikk i gave er kjøpt? 🙂

    6. Kathrine: Åja, det gjorde den så absolutt. Du hvor fant dere lysestakene? Linn lurer i kommentarfeltet her 😀 Og Annika lurte veldig på hvor julelyset var kjøpt? Det luktet helt himmelsk så hun ville gjerne også kjøpe seg et <3

    7. Christina i London!: Det er rart hvor lite som skal til for å underholde noen ganger 😀 Høres jo dødens kjedelig ut, men det er moro med alternative versjoner av “mitt skip er lastet med” 😀

    8. Ingrid: Heisann! Jeg lastet faktisk ned denne appen helt i begynnelsen av skoleåret da alle pratet om at man kunne få pizza, kaffe og brus hvis man ikke rørte mobilen i skoletimene, men det var så innmari mange poeng som måtte samles opp før en kunne hente seg ei litta brusflaske? Hadde ikke tålmodighet til det jeg. Haha <3

    9. Det virker som du har livet på stell 🙂 Jeg fikk også den bodyshopkalenderen som en førjulspresang og kan ikke vente med å åpne den!
      Så fine bilder du tar, forresten! Adventsklem <3

    10. Alt, både lysestakene, notatbøkene og adventlyset er kjøpt på Lagerhaus. Du finner butikken kun i Oslo og Bergen, eller på nettet 🙂

    11. Hei Marthe, digger bloggen din! Har lengtet såå etter “ukens film”, si gjerne i fra om du har en film du liker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg