Oppskrift: Smakfull Laksepanne

Så moro å se at det har tikket inn litt spørsmål under forrige post allerede. Måtte det ramle inn mange flere, for jeg gleder meg til å gå løs på dem til uken 🙂 Det er i hovedsak nerding som har stått på min plan denne formiddagen, så veldig mye spennende har jeg ikke å komme med i dag, men jeg har nå i det minste fått kokkelert litt! Håper dere er klare for ukens andre middagsoppskrift? I dag var det en frisk og god laksepanne som sto på min meny, og den ble så digg på smak at jeg håper dere alle lar dere friste til å teste den ut selv.

– On Today’s Menu – 

Du trenger: 1. 3 gulrøtter 2. 50g parmesanost 3. 1/2 purreløk 4. 1/2 gul løk 5. 3dl matfløte 6. 1 boks rømme 7. 1 fiskebuljong 8. Saften av en halv sitron 9. Salt/pepper 10. 1ts dill 11. 4 laksefileter 12. 1 fedd hvitløk 13. Pasta

Slik gjør du:
1.
Finhakk løk, hvitløk, purre og gulrøtter og ha alt i en panne med litt matolje.
2. Surr det hele til løken er blitt blank og tilsett matfløte, fiskebuljongterningen, og rømmen. 
3. Krydre blandingen godt med salt/pepper/dill og smak til med saften av den halve sitronen.
4. Tilsett ca 50g revet parmesanost og la det smelte inn mens det får et lite oppkok.

5. Del fiskefiletene i terninger eller mindre biter, dytt dem forsiktig ned i sausen og la de få ligge slik og godgjøre seg i ca 10 minutt. Fisken er ferdig når den har fått en lys rosa farge over hele seg.
6. Kok pastaen etter anvisning på pakken og server laksepannen over pastaen.

– Kremet laksepanne – 

Hope you like it! Jeg valgte også å dele noen cherrytomater og ha i pannen like før servering, men det er nok like godt uten. Mmm! Retten metter tre mager, så her har jeg mat for resten av helgen. Hoho!


Spør hvis dere lurer på noe, og ha en fortsatt fine lørdag dere <3

21 kommentarer
    1. Det så utrolig godt ut. Men jeg lurer på en annen ting. Du skrev før sommeren at du ikke fikk lov til å dra på sponset surfetur eller sponset hotell opphold fordi det var kommet nye regler for dere bloggere. I dag leser jeg på din venninne Kristina sin blogg at hun og Wulff skal på sponset tur med EF. Hun får også sponset hotell når hun er i Stavanger, Bergen eller Oslo. Har dere ikke samme blogg regler?

    2. Hei! Så på snap for noen uker siden hvor dere tok injeksjoner. Så ut som dere tok intramuskulær injeksjon i setet? Har dere blitt opplært til dette, da dette ikke lengre er et alternativ å sette en intramuskulær injeksjon i? På grunn av store kar og isjiasnerven.

    3. Litt off topic, men spør likevel:)
      Jeg og noen venninner tenkte å dra ut i Krsand i romjula, har du noen steder å anbefale? Både spisesteder og utesteder:)

    4. Åh, elsker fisk og pasta, dette ser kjempegodt ut! Lurer på hvor kjolen du hadde på ute i går er fra? Den er så fin 😍

    5. Camilla: Hvor gamle er dere? Bare sånn med tanke på aldersgrense på utestedene. Det er stort sett Harveys eller All in jeg pleier å ende opp på, men begge steder er stappfull etter klokken tolv om lørdagskvelden så dere må være tidlige ute for å slippe kø 🙂 Ellers har vi et sted som heter Kick, og et sted som heter Tollboden som også er greie hvis det er mye folk og bra musikk 🙂 Angående spisesteder så er mine favoritter Le Monde Tapas bar, og Food Asylum for sushi. Ellers er det Moder India for indisk og Herligland for en enkel og god lunsjrett 🙂 Fiskebrygga har også nydelig mat, men der er det lite folksomt på vinterstid 🙂

    6. Anonym: Heisann, ja det stemmer 🙂 Hm, er det ikke bare å sjekke at man ikke treffer noe blodåre og passe på og ikke treffe isjasnerven da? 🙂 Vi ble lært opp til å tegne på rumpeballene og måle opp nøye hvor nålen kunne stikkes, så tror ikke det er noe problem altså 🙂

    7. Tenkte å lage denne ila uken! Ser at du har flytende buljong – har noen buljongterninger jeg skal bruke opp, må de løses opp før man putter de oppi pannen? På forhånd takk for svar 😀

    8. Katrine: Så hyggelig å høre 😀 Neida, den vil nok løse seg greit opp i rømmeblandingen den og når det er varmt nok. Jeg ville ha prøvd det ihvertfall så sausen ikke blir alt for tynn og utvannet 🙂

    9. Du lager alltid så innbydende oppskriftsinnlegg! NAM! Jeg sitter midt i eksamenslesning nå, og det er stort sett “dritt” mat som frister.. haha.. men dette så jo så enkelt og godt ut 😀 det skal jeg prøve i løpet av uka! Tusen takk for en fin og inspirerende blogg 🙂

    10. Lagde denne til mamma og pappa i går, og den ble såå godt tatt imot! Fantastisk god pasta som definitivt skal lages flere ganger her i hus 🙂 Tommel opp!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg