Husmannskost på budsjett

Tusen hjertelig takk for god bekledningshjelp i går! Herlighet, det ble en jevn kamp mellom rød og beige, men sist jeg talte så tror jeg sistnevnte fikk seieren, så da blir det den 🙂 Jeg har vært på farten i mer eller mindre et døgn nå. Kost meg med å handle inn både interiør og dilldall, montert tvbenk, og proppet kjøleskapet fullt av ostefjøl-ingredienser. Hihi, dette blir så hyggelig at! Jentene kommer klokken syv så det er bare å stå i her.

Håper dere har fått en fin start på helgen? Her kommer ukens budsjett-vennlige rett. Litt ekte husmannskost med fiskeboller i karrisaus. Jeg prøvde meg frem med både baconbiter og reker i også, men vet dere hva? Bare dropp det! Fiskeboller og grønnsaker holder i massevis her. Det var godt med litt bacon, men rekene endte jeg opp med å pille vekk likevel, så kjør på med masse fiskeboller så blir dette både superbillig og nydelig på smak.

Jeg har stelt det kjempefint i stand her i heimen allerede, (om jeg får si det selv) og knipset på både bilder og video til dere, så jeg håper jeg får redigert en liten snutt til dere i løpet av søndagen så dere endelig får sett ihvertfall mesteparten av hjemmet mitt. Koser meg seriøst sånn her at jeg nesten ikke vil gå ut døra.

Du trenger: 1. 1 hermetisk boks fiskeboller + kraften – 8kr 2. 1 pose grønnsaksblanding – 13 kr 3. Terteskjell – 30kr 4. 3 dl melk – 16kr 5. 1ss karri + litt salt/pepper 6. 3 ss hvetemel – 12 kr 7. 3 ss smør 8. 1 sjalottløk – 14kr

Totalsum dersom du har krydder og margarin i hus: 93 kr

Slik gjør du:
1.
Finhakk løken og surr den i en gryte med 3 ss smør.
2. Visp inn 3 ss hvetemel og spe med 3dl melk. (litt og litt)
3. Tilsett 1 ss karri, og 3 dl av kraften fra boksen med fiskeboller.
4. Gi det hele et oppkok mens du jevnlig rører i karrisausen.

5. Kok grønnsakene etter anvisningen bak på bakken og sil av vannet.
6. Del fiskebollene i mindre biter og ha dem i karrisausen. La det småputre i 5 minutt.
7. Ha til slutt i de ferdigkokte grønnsakene og stek terteskjellene i ovnen på 200g i 3 minutt.

Smak til sausen med litt salt/pepper/mer karri og server karrigryten i skjellene!

Håper det smaker! Oppskriften holder til fire porsjoner. 
-Og smaker like godt oppvarmet dag nummer 2!

5 kommentarer
    1. Åååh sånne terteskjell eeeer så godt!😍👏🏻Jeg ber alltid mamma om det til middag om jeg er på besøk en helg! Har aldri hatt karri i sausen da, men drysset litt på toppen 🙂 er vant til hvit saus, fiskepudding i små terninger, reker og amerikansk grønnsaksblanding oppi – det er sååå digg! Tipset forresten mamma om den tomatsalaten til laks du la ut,og den skulle hun prøve med en gang! 😀 takk for alle de herlige tipsene på digg mat du legger ut😘 Ha en kjempefin helg og vellykket innflytningsfest i kveld søte deg<3

    2. Åå, nam!! Dette skal jeg absolutt prøve ut.. Jeg elsker husmannskost.. Skal på søndagsmiddag til mormor og morfar i morgen – gleder meg latterlig mye allerede! Finnes ikke stort bedre <3 Ha en nydelig kveld videre!

    3. Hei Marthe!
      Det er ikke ofte jeg kommenterer, men jeg har veldig lyst til å høre hvordan du oppbevarer maten og hva systemer du har å f.eks. skuffene og skapene på kjøkkenet. Har akkurat flytta for meg selv og trenger desperat tipst til oppbevaring og systemer på kjøkkenet.
      Digger deg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg