Mornings like these

– Snapshots from my morning –

God morgen gode dere! Jaja, klokken er fire, men for meg føles det ihvertfall som morgen. Jeg tusler nemlig enda rundt i bare trusa og kosesokker og har akkurat inntatt en superdigg lunsj etter å ha lest hele morgenen. Jeg har begynt å crave cottage cheese rundstykker igjen og bakte meg en god porsjon for bare et par timer siden så nå lukter det varme rundtstykker i hele heimen min <3 Helg føles det i grunn også som i dag. Kanskje det har med at jeg har skiftet til nytt sengetøy denne torsdagen. Haha, det og blomsterinnkjøp er liksom de to tingene jeg elsker å ringe inn helgene med. Jaja, nå er det bare en liten dag igjen dere! Hang in there <3

– Cottage Cheese Rundstykker –
1.
250g havregryn 2. 250g mager cottage cheese 3. 2 egg + 1 til pensling 4. 1 ss bakepulver 

Slik gjør du:
1.
Miks alt sammen med en stavmikser, og klem den klissete deigen til ti boller.
2. Pensle bollene med 1 vispet egg og stek midt i ovnen på 200 grader i 20 minutt.

Jeg synes soverommet mitt er blitt så koselig at jeg egentlig bare har lyst til å studere i sengen hele dagen, men det har jeg *kremt* prøvd og da sovnet jeg etter tolv minutt. -Så sengen er og forblir mitt lille soveparadis… Gleder meg sånn til å legge meg i kveld for i morgen skal jeg (etter noen timer på skolen) ut og handle inn til helgens festligheter! Jeg har invitert over noen venninner til innflytningsaften på lørdag, så det blir hyggelig.

Elsker jo å planlegge slikt, stelle i stand og verte opp litt <3
Hvordan alle skal få plass vet jeg ikke, men det finner vi ut av!

28 kommentarer
    1. Har ikke du HEL-faget? Helsefakultetet!
      Virker så chill med “bare” anatomien som eksamen før jul. Her i gården har vi hjemmeeksamen i HEL, som må være på 4000 ord og leveres før 1.desember😳

    2. Anonym: Nei, dette halvåret har vi kun eksamen i anatomi og fysiologi 🙂 Så har vi en muntlig prøve neste uke og en praktisk prøve uken etter der. -Men veldig takknemlig for at jeg slipper eksamen i selve sykepleiefaget i år. Det får jeg konsentrere meg om neste halvår 🙂

    3. Er imponert over hvor strukturert du er som student, du er virkelig kjempeflink!
      Må bare spørre: synes det var utrolig fine farger på sengetøyet! Hvor har du kjøpt det? 🙂
      Stå på videre!

    4. Regner med (håper) det kommer noen bilder fra morgendagens innflytningsaften! Du er såå flink til å varte opp, stelle i stand og gjøre det fint til koselige sammenkomster 😀

    5. eg har allerede begynt med gaver og pakkekalender til datteren min. I år blir det ingen på bloggen tror eg da eg egentlig ikkje har råd til å sende dem over hele Norge porto er noe dritt 😀
      nydelig sengetøy <3

    6. kan du skrive et innlegg over hvordan du studerer og lærer/pugger stoffet du skal lære om? skal begynne på høgskole til høsten, og trenger tips:-)

    7. Hei Marthe!
      Jeg har gått og siklet over dette siste bildet du la ut av svinekoteletter (?) med tilbehør til. Jeg er så glad i å lage middag, og lurte på om du kunne ha delt noen av dine favoritter i et eget innlegg?
      Helst av kjøttretter, gjerne vanlig norsk kost (kjøttkaker, fiskeboller i hvit saus, fiskekaker osv). kanskje noe med laks i. Vi er ikke så veldig glad i grønnsaker og salat men, om dette er innhold i rettene så får du bare skrive ned de allikevel da, he-he.
      // Også veldig veldig trist og høre på bloggen om bruddet, men jeg synes du har et utrolig stort hjerte, at du står på i utdanning og slikt uansett.Jeg har fulgt med på bloggen din i flere år nå, og jeg er vell omtrent daglig innom får å sjekke om det har kommet noen nye innlegg ut. Jeg elsker måten du får til å kombinere ulike innlegg på bloggen. Litt mat, litt interiør, litt mote, sminke, og hverdagsting som angår deg. Du virker som et aldeles fantastisk menneske, og det mener jeg virkelig altså! Vennene må være superheldige for å ha blitt kjent med deg 😀 Stå på videre, du er så flink!

    8. Benedicte: Heisann Benedicte! Tusen tusen takk for en nydelig kommentar <3 Blir så glad når jeg logger meg inn og finner ord som dette i kommentarfeltene. Takk for at du satte et morgensmil på mitt fjes denne fredagen 😀

      Hihi, hyggelig å høre at du fant tirsdagsmiddagen min fristende 😀 Det kan jeg gjerne gjøre! En ny budsjettvennlig oppskrift kommer forresten i dag og det er en fiskebolle-oppskrift så den kan kanskje være midt i blinken for deg :')

    9. cuskima: Å <3 Herlighet, pakkekalender er det koseligste! Heldige datteren din :') Nei, hjelpe meg det kan du ikke gjøre. Jeg solgte noen klær på bloggen for en liten stund siden og endte opp med å betale mer i porto enn jeg solgte klærene for. Haha, porto er dyre greier altså!

    10. ja nei porto er noe dritt…..helt sprøtt hvor mye det koster -og uansett likssom ender man med at å sende gaver fex må man tenke ok at portoen er nesten halve gaven 😀
      Pakkekalender er helt fantastisk <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg