Bucket List – November

Ah, for en glede. I dag har jeg stått opp til nok en solskinnsdag og det må jeg si smaker godt i november måned! Dette skal vel egentlig være årets mørkeste tid, men så langt vil ihvertfall ikke jeg klage! 12 grader og sol 2 av 2 dager. Jay! Keep them happy days coming! Jeg tenkte jeg skulle ta meg en aldri så liten joggetur i finværet rundt lunsjtider, men først skal det bakes på frokostrundstykker her, og så skal jeg gjøre et siste forsøk på prosjekt klesskap. Kanskje det endelig blir klart nok til å vises frem på bloggeriet senere i dag. La oss krysse fingrene.. Min månedlige bucket-list får dere under her. Denne gangen er det studier som står i hovedfokus hos meg, men jeg har også noen andre, hyggelige hverdagsmål jeg veldig gjerne vil få gjennomført hvis tiden bare tillater det <3 November, måtte du bli lys og fin, innholdsrik og full av glade overraskelser.

1. Kjøpe nye kjøkkenstoler til spisebordet. Jeg har ikke plass til noe kontor her i leiligheten, og kjøkkenstolene jeg har nå er en smule harde å sitte på, så de må jeg nesten få skiftet ut om stumpen min skal overleve 100 timer på dem under studietimer den kommende måneden. Jeg har allerede pekt meg ut hvilken modell jeg vil ha, så det er bare å ta turen opp på Bohus og få det unnagjort. Det skal bli så fint at!

2. Skaffe meg et juletre! Oh, yes. 30 november skal årets juletre i hus, så det står klart til pynting 1 desember. Herregud så koselig. Dette tror jeg faktisk er et av årets høydepunkt for min del. Ikke vet jeg hvor det er plass til noe juletre her i heimen, men det ordner vi om jeg så må ofre hele tven.
 

3. Arrangere en liten innflytningsfest? Her må jeg nesten se hva tiden tillater, men 12 november skal utleierne mine ha en liten fest her i huset, så da kunne kanskje jeg også invitert over noen jenter hos meg? Vi får sjå!


 

4. I november skjer det ganske mye på studiefronten for min del. Jeg har ikke eksamen før 16 desember, men jeg har et muntlig fremlegg i sykepleierfaget som må bestås, og en praktisk test på øvingsavdelingen, og førstnevnte gruer jeg meg mer til enn selve anatomieksamen så et stort mål for denne måneden er bare å komme meg igjennom fremførelsen uten noe mentalt sammenbrudd. Heh!
 
5. Tenne masse novemberlys, drikke kakao, ligge under vintertepper, og bare kose meg i mitt eget selskap. Ihvertfall om kveldene i hverdagen. Helgene kan jeg heller bruke på å komme meg ut og ta igjen det sosiale.
 
6. Sende MIDDAG til 2490 og hjelpe Kirkens bymisjon med å gi bort to gode måltider til noen som ikke gleder seg like mye til juletiden som det jeg gjør. 80kr koster en slik sms, og det er vel det minste vi kan bidra med?

7. Stå opp 06.00. Hver.Dag. De siste ukene har jeg ikke kommet meg opp før nærmere halv åtte, og de 90 minuttene jeg sløser bort på hodeputen betyr faktisk noe for hvor mye jeg får jobbet! Nå gjelder det å kjøre full skjerpings i 30 dager. Eksamen er her før jeg vet ordet av det, og på toppen av det hele har jeg en blogg som skal oppdateres. Jeg MÅ ut fra den dynen 06.00 uansett hvor mørkt det er i disse dager!

8. Gå powerwalk før frokost 2 ganger i uken. Eller jogge. Alt ettersom hva som frister! Turer i skogen har jeg også lyst til å ha flere av denne måneden. Helst med en god venninne og en hund eller to.. Eller tre.
 

9. Eksperimentere med vegetarmat. Siri skal ha jentenes syforeningen denne måneden, og hun er vegetarianer, så denne er jeg skikkelig spent på! Håper jeg kan hente noen tips og triks fra henne den kvelden.

10. Gå til innkjøp av årets julebordskjoler. Jeg har så langt to julebord planlagt for i år. Et bloggjulebord med Geir og Kristina, og et julebord med jentene mine på Ernst. Gud, som jeg gleder meg. Siste julebord er samme dag som jeg har gjennomført anatomieksamen så da skal jeg juble noe så SINNSYKT også.

Kanskje dere har noen fine novembermål dere vil dele med meg også?
Bildene er fra Pinterest.

28 kommentarer
    1. Hei! Er planen å kjøpe et juletre i plastik, mtp at du skal ha det i stua i minst en mnd? 😊 Samboeren min og jeg har planer om å kjøpe det, men det vi har funnet hittil har vært ekstremt dyrt…. har du noe tips?

    2. Mine mål for november er vel å være
      Flink til og bruke refleks,smøre
      huden oftre, fordi jeg blir så fort
      tør på hendene. Legge bort mobilen
      oftre og leve i nuet.
      sende farsdagskort til pappan min
      (Farsdag den 13 november).
      Er vel det jeg kommer på i farten.

    3. Hvorfor pynter du juletreet så tidlig som 1.desember? Da er det jo fremdeles lenge til jul. Pynter du ikke til adventstiden? Vi pynter alltid til jul på lille julaften. Da blir den lilla adventsfargen forandret til den røde julefargen 🙂

    4. Forståelig at du gruer deg til eksamenene du har foran deg, men du kommer nok til å bestå den muntligpraktiske eksamen med glans, og anatomien er jeg sikker på at du mestrer like godt! Du virker så målbevisst og flink, så prøv å ikke slit deg selv ut psykisk 🙂 Hilsen sykepleierstudent som var så nervøs før muntligpraktisk eksamen at jeg gråt når jeg kom inn til sensor, men gjennomførte og besto 😀 kan jeg, kan du! Lykke til <3

    5. Siren: Fordi jeg vil nyte synet av det fine treet lengre enn en dag 🙂 Dessuten reiser jeg til Stavanger en uke før jul så lille julaften blir litt for sent å pynte for meg 🙂

    6. Guroturo: Heisann! Hehe, nei jeg kjøper alltid ekte gran. Tidligere har jeg faktisk kjøpt det allerede i midten av november og det overlever hvert år. Bare å være flink til å vanne og ikke ha 40 grader i stuen. Hihi! Det var vel et år jeg endte opp med å kjøpe to trær, men uten om det så har det gått fint altså 🙂

    7. Ingebjørg: Nå om dagen prøver jeg bare å gå på leting etter noen fine turstier her jeg bor på Justnes 🙂 I går trasket jeg rundt på Fagerholdt i en lysløype der, og i dag tenkte jeg at jeg skulle ta turen ut i Trollskogen her <3

    8. Fine mål for November. Her er det vakkert vær også….faktisk har høsten i Bergen vært nydelig og eg føler jo meg lurt for dette var jo året som skippet sommeren her hos oss. Vi hadde nedbørsrekord or endel dager ned i 9 10 grader i sommer. Så høsten har vært like *varm* og mye vakrere enn sommeren så langt. Dog eg har prøvd å dra ut sommeren……men innser at vet du hva….de siste årene har eg jobbet sykt mye i desember med krampepynting siste uken før jul….never again….Så min advenst pynt kommer opp snarest mulig og i går kjøpte eg julegaver OG en ny nisse som var helt aldeles skjønn <3 Im going for it. Eg er lei av å kaste bort tid så min advenstpynting starter veldig tidlig i år Lysene med nummer på tennes ikkje før de skal, men lys skal det bli -vekk med sommer duker og farger og lysfat..frem med advent 😀 haahahahha

    9. Leste kommentaren hvor du skulle en tur ut i trollskogen. Håper du tar mange fine bilder og deler med oss. Har så lyst på fine bilder derfor til barnerommet, men er ikke så flink til å fotografere 🙂

    10. Jeg klarer nå å stå opp 5 30 nesten hver dag.
      Det er ufattelig tungt i begynnelsen, men så blir det heldigvis en vane.
      Uansett, lykke til med studiene og disse målene nå fremover mot jul 🙂

    11. Men Marthe, da er jo juletreet helt vissent når julaften kommer! :p Er enig at det er koselig å ha det hele desember, men som sagt det tåler ikke å stå inne i varmen mer enn ca 3 uker.
      Jeg tar inn mellom 15-18 og da overlever det jul og nyttår. Lykke til med studiene, synes du er kjempeflink som får deg et givende yrke og ikke bare skal leve på blogg resten av livet. Du virker som en så herlig og positiv jente, og selvom det har vært en vanskelig tid for deg i det siste klarer du alltid å spre litt glede i bloggen likevel! 🙂

    12. Maria: Jeg reiser til Stavanger for å feire jul en uke før 24, så da får jeg jo ikke satt det opp i det hele tatt før jeg drar <3 Jeg har alltid hatt det i hus i slutten av november før og det går som regel overraskende bra så lenge jeg er flink til å vanne det 🙂 Tusen takk Maria! Lykkeønskninger settes stooor pris på i disse dager!

    13. Ragnhild: Åh, flink du er! Det handler jo bare om å legge seg tidlig nok og ha litt selvdisiplin når alarmen ringer. Det er bare så ufattelig mye enklere når det er lyst om morgenen. Haha <3

      Tusen takk snille! Det trengs <3

    14. Kathrine: Jeg har ikke funnet ut hvor denne trollskogen befinner seg enda, men om bestis kommer på besøk med hundene i helgen kan jeg få hun til å vise meg hvor det er da 😀 Har veldig lyst til å knipse noen bilder der selv før alle blader er blåst av trærene <3

    15. cuskima: Å du er herlig <3 Hørtes helt nydelig ut å allerede være i gang med både julegaveshopping og innhandling av adventspynt. Jeg skal gå på utkikk etter det samme selv nå fremover, og slå til om jeg kommer over noe pent som passer inn i mitt nye hjem :'D Lykke til med pyntingen og bortrydding av sommerfarger <3

    16. vet du hva Nille hadde salg i fjor på julepynt og adventspynt rett over jul -eg dro med meg hjem 3 digre poser med lys pynt og ting til kalendergaver….Så i år bruker eg null og nix på det…..og bare kan pakke ut og glede meg over alt eg har glemt eg hadde hahaha 😀 elsker å gå på shopping i egen bod 😀 helt gratis…og så gøy og bli minnet på de fine tingene 🙂
      gleeeeeder meg og i dag ahr eg ommøblert i ene delen av stuen. ryddet og stævsuget og nå skal eg ha litt pause før eg skal på skolen og så er det vekk med sommerdill og frem med LILLA 😀 <3

    17. Hei Marthe!
      Som vegetarianer så anbefaler jeg Chana Masala (indisk kikertgryte), den er yummy for alle! Og så er det jo litt festmiddag 😉

    18. Det enkleste når en skal forklare veien til trollskogen er å ta første sti/vei ned til venstre når du er på vei opp bakken til Justneshalvøya. Altså første til venstre etter rundkjøringen.
      (Der det nedslitte huset står, der starter stien inn mot trollskogen:)

    19. Herlighet, jeg bare elsker å lese bloggen din! Trykka meg inn på her for kanskje 2 uker siden ved en tilfeldighet, og jeg har lest alt siden 😮 Du skriver utrolig fint, og jeg syns det er så koselig å lese! Nå har det selvfølgelig vært en del trist på bloggen siden jeg starta og lese, men tilogmed da er det en drøm å lese innleggene dine! Du virker så glad og positiv, og du ser alt på en sånn fin måte. Jeg tror jeg skal fortsette å lese her fast, så kanskje mine hverdager blir litt bedre etterhvert også <3 Klem!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg