Uken som gikk…

Ukens beste dag… Nei, denne gang går det faktisk ikke an å velge. Det har vært en hektisk uke med mye flytting, innhandling, montering og planlegging, men det hele har faktisk gått som en lek takket være masse god hjelp fra mine kjære og nære <3 Jeg er så sinnsykt takknemlig for å ha så gode venner rundt meg. Fy søren, så snille de er. Kristine har nesten vært mer hos meg enn hun har vært hjemme de siste dagene, handywoman Andrea kom på besøk tirsdag og lekte elektriker, Cathrine kom på onsdag med middag til oss, og Annika kom i går og var interiørkonsulent for meg, før hun tok meg med på improteatater så vi kunne le og kose oss hele kvelden. Altså, jeg har ikke måttet be om hjelp eller besøk en eneste dag, det er akkurat som om de bare vet når jeg trenger dem og vips så står de på døren min! Jeg.Er.Så.Heldig. Håper jeg får muligheten til å gjøre opp for all denne herlige hjelpen snart <3

Ukens gullkorn… 
Meg:
Skulle ønske jeg hadde vært singel hele livet.
Andrea: Hæ hvorfor det?
Meg: Jo, så hadde jeg vært like handy som deg! Se på deg da! Du er jo til og med selvlært elektriker!
Andrea: Hahaha, takk. Det er det tristeste komplimentet jeg har fått.

Ukens film… Dirty Grandpa med Zac Efron. Herlighet som jeg lo.. -Og grøsset. Kristine og jeg snurret den som søndagsfilm til pizzaen i går og jeg smilte non stop i 90 minutt.. Dere finner den på Viaplay.

Ukens tragikomisk… Fredagskvelden min. Denne helgen var min første i ny leilighet, og som det kjedelige kvinnemenneske jeg er planla jeg en rolig helg alene hjemme med masse lesing, filmtitting, og kokkelering av noe god mat.. Vel, det gikk ikke helt som planlagt.

Kristine: Hva er dine planer denne fredagskvelden? 
Marthe: Tenne stearinlys, drikke te, pakke meg inn i tepper og se The Stream!
Kristine: Ja, ikke sant… Du er håpløs! Jeg kommer og henter deg nå. Du blir med oss på byen.

Det er godt venninnene tar ansvar av og til.. Haha! Jeg koste meg glugg med bestis både på vors og byen fredagskvelden, og lørdagen fikk jeg lov til å tilbringe hjemme, men da var hun også på besøk til klokken åtte om kvelden og kom igjen til frokost-tid morgenen etter. Den jenta er bare god som gull. Hun er to år yngre enn meg og likevel føles det som hun er min lille ekstramamma.

– Noen bilder fra vår lille bytur lørdag morgen med lunching og kos – 

Ukens sang… 1. Fine By Me – Sonja 2. Is This The World We Created – Tuva og Mia 3. Cheer Me Up – ARIA

Ukens innkjøp… Hva har jeg ikke gått til innkjøp av denne uken? Jeg føler jeg har vært i enhver interiørbutikk i hele byen. Ny veggpryd har jeg kjøpt, dilldall til soverom, nye lamper til både gulv og tak, og baderomsting.. Gleder meg til få absolutt alt på plass så jeg kan få vist dere hele leiligheten i en videosnutt. Jeg mangler enda noen store og små ting som tv, nye kjøkkenstoler, nytt stueteppe, planter og sjenkpynt, men slikt tar tid å få bestemt seg for. Vil jo så gjerne gjøre leiligheten heeelt perfekt, og til min egen <3

Akkurat nå… Sitter jeg på skolen mellom fire anatomi-forelesninger og oppdaterer dere i pausen! Denne uken starter med to lange skoledager, men så har jeg hele tre hjemme-studie-dager igjen, så det skal bli Skjønt med stor S! Jeg leser like godt her hjemme som på et skolebiblioteket, så onsdag, torsdag og fredag blir jeg nok sittende pal ved stuebordet og dytte nesa dypt ned i anatomiboken. Blir helt matt av tanken på at det bare er halvannen måned igjen til eksamen nå. Herregud som tiden plutselig flyr..

Ukens nedtur… Det må være det forbaska klesskapsprosjektet mitt. Det vil bare ikke gå min vei! Haha, to ganger nå har jeg kjøpt skap-innhold fra Ikea som ikke passet inn i skapenes mål, så nå er gangen min full av buksehengere og stenger som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. Note to self: Stol på målestokken. Ikke på øyet.

Riktig fin mandag til dere alle! Det er så gøy å se at så mange klikker seg inn her om dagen!

27 kommentarer
    1. Herlig å lese at du har hatt en fin uke, og for noen gode og fantastiske venner du har, heldig er du <3
      Håper den kommende uken din blir like bra, det fortjener du!

    2. Hei! Jeg har også anatomi nå og blir veldig inspirert av at du virker så flink til å jobbe med faget! Det er jo et tungt fag med mye pugging, har du noen gode tips å dele? Til hvordan du jobber med faget?😊 På forhånd takk! Må også si at det er veldig imponerende å lese om hvor positiv du har vært i forbindelse med og i etterkant av bruddet med Daniel! Det står det respekt av! Stå på videre søte deg😊 Klem

    3. Jeg er så glad for at du har det bra nå <3
      Har dere ikke praksis på studiet ditt denne høsten?
      Tror du kommer til å naile eksamen uansett 😀

    4. Marie: Hei hei! Ja det har vi 🙂 Ellers har vi bare eksamenskrav, en praktisk test og et muntlig fremlegg som også må bestås for å få ta praksis neste halvår 🙂

    5. Karoline: Hei Karoline! -Og takk for en superfin kommentar. :’) Jeg har ikke vært så flink på lesefronten de siste ukene, men jeg lå heldigvis foran planen før dette flyttestyret så jeg hadde vel råd til å miste litt lesetid. Slik jeg har prøvd å strukturere anatomilesingen helt fra starten av er rett og slett bare å ta et kapittel for hver uke enten kapittelet er på 20 eller 60 sider. Målet mitt er altså uansett hva å komme gjennom ett kapittel i uken. Er det da på 60 sider så må jeg som regel også bruke helgen på å lese. Er det på 20 sider så holder det å bare bruke noen få timer enten av formiddager eller kvelder i ukedagene for å komme igjennom det. Det er sånn jeg har likt å jobbe. -Så startet jeg selvfølgelig med det kapittelet vi skulle ha forelesning i aller først i høst, og fortsatte med å lese kapitlene etter samme rekkefølge som timeplanen for forelesninger så ut på vår skole. Det har fungert helt supert for meg ihvertfall! Den siste tiden før eksamen tenker jeg bare å pugge og pugge på latinske ord og strukturer, løse oppgaver og pugge enda mer. Hehe 🙂 Jeg har forresten også gjort studieoppgaver til hvert kapittel samtidig som jeg har skrevet notatene mine. Det anbefaler jeg deg også virkelig å gjøre! Du må ha masse lykke til selv på eksamen 😀 Håper det går bra for oss begge!

    6. heldig du er, som har så gode venninner :- ) og så fine posterne dine var! har den store midterste fra soverommet ditt selv, elsker den rosafargen!

    7. Leier du den leiligheten eller har du kjøpt? Om du ikke har kjøpt, hvorfor gjør du ikke det? Gleder meg forresten uansett til å se video av leiligheten 😀

    8. Hvor er det du har kjøpt bildene dine? De med fjær og “&”? Holder på å pusse opp, og kunne tenkt meg noe liknende 😃

    9. hvilken serie ser du på og anbefaler mest? kan du lage et innlegg om det?
      er det noen spesielle makeup youtube kanaler du ser på som er favoritt?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg