Sneak peek of my new home

God morgen alle sammen! Jeg skulle gjerne ha sagt “fra nytt hjem”, men det ble nok en siste natt hos Daniel på meg i går. Alt det viktigste er egentlig på plass, men uten verken mat i kjøleskapet eller tv/radio til å lage litt støy for meg føltes det bare så innmari stille og ensomt der borte i går kveld. Heh! I dag derimot flytter jeg inn for godt, og det føles faktisk bra! Bestis kommer og henter meg for å ta meg med på en real handlerunde i ettermiddag så jeg kan få fylt opp kjøleskap og ryddet på plass siste rest av klær. Det skal bli så fint og hjemmekoselig at <3

Det har tikket inn en del spørsmål rundt mitt nye hjem allerede, så jeg tenkte jeg kunne fortelle dere litt om det med en gang jeg! Den nye leiligheten jeg skal bo i ligger altså på Justneshalvøya i Kristiansand og er på 49 kvadrat. -En størrelse jeg synes er helt perfekt for lille meg. Jeg har jo bodd på både 75 og 95 kvadrat tidligere, men da har vi vært to, og ettersom planen min nå er å bare være én en god stund fremover vil jeg ikke ha så mye mer plass. Det blir liksom så mye varmere og hjemmekoselig når plassen er litt mindre. Hehe, jeg har ihvertfall fått for meg det.. Ellers har jeg en superfin liten hage med en spisegruppe inkludert, så her skal jeg kose meg masse når varmen kommer tilbake. Lage uteområdet til mitt eget, pynte og dulle.

En sniktitt på prosjekt-soverom! Elsker at gulvene er lyse, og at soverommet har plass til både garderobe, kommoder og vel ja alt jeg trenger. Her skal det bli både verdens koseligste sovested og walk in. -Bare gi meg to dager til. Hihi. Jeg bestilte noen råkule, matchende nattbordslamper på nett i går, så de kommer vel i posten innen fredag tenker jeg. Ellers har jeg klikket hjem 10 nye bilder fra Desinio til stue og kjøkken, så dette blir bra!

Jeg har alt jeg trenger her. Bad, en god og romslig gang, stue og kjøkken med hyller, spisebord, stuesjenk, og sofa inkludert, soverom og denne fine, lille hagen utenfor stuevinduet. Like i nærheten skal det også være supre turomgivelser, så her gleder jeg meg masse til å traske rundt med bestis og hundene i helgene. Det er kanskje det jeg har savnet mest etter at jeg flyttet fra tømmerstø med skogen like utenfor døren. Jeg har aldri vært noen byjente, og blir det nok heller aldri. Trives best med buss-avstand til shopping og gåavstand til trær jeg da.

Jeg var i omtrent hver eneste interiørbutikk i Kristiansand i går og fant nesten ingenting, så hele gårskvelden brukte jeg på å titte på interiør på nett. Utvalget er så dårlig i denne byen! Eller så er det jeg som er kresen. Ikke vet jeg. Et stuebord ble ihvertfall med hjem, og det skal jeg knipse til dere i morgen <3

Gleder meg sånn til å vise dere mitt nye, lille sted når det er helt ferdig. Det er så mye hyggeligere å vise det frem når jeg har fått satt mitt eget preg på det. I dag skal det handles inn en ny taklampe, og så skal jeg se å få solgt unna litt kontor og kommoder som står igjen hos Daniel. Ellers må jeg se og få lest litt anatomi og denne onsdagen. Hjemme-studie-dager er jo egentlig for nettopp hjemmestudie! Heldigvis har jeg ligget foran timeplanen helt siden andre skoleuke, og har råd til å tape noen få lesetimer til. 

Ønsker dere alle en super lille-lørdag! 
Jeg skal nyte mine siste timer i Daniels leilighet <3

35 kommentarer
    1. Ser ut som om du får en veldig fin ny plass og bo! Beundrer deg for å fokusere på positive ting i en vanskelig situasjon! Virker som om du er utrolig sterk! Lykke til i ny leilighet❤️ Og kos deg med å handle inn alt mulig etterpå, sånt er så gøy med å flytte syntes jeg!

    2. åå Marthe! Jeg har lest bloggen din så lenge jeg kan huske så jeg føler nesten jeg har et personlig forhold til deg! Leiligheten ser super ut, perfekt for deg til å dulle og pynte i. Håper du finner deg fort til rette, nå kan det bare gå oppover, og jeg gleder meg til å følge deg på ferden! Du er et fantastisk menneske som fortjener alt godt! Lykke til <3

    3. Maren: Tusen takk for det Maren <3 Helt enig! Synes dette med innredning er kjempestas, så sånn sett er jeg glad jeg solgte mer eller mindre alt jeg eide da jeg flyttet inn til Daniel. Hehe! Nå kan jeg kjøpe alt nytt <3

    4. Tonje: <3 Tusen takk for en herlig kommentar. Blir helt satt ut over hvor snille lesere jeg har.. Finne meg fort til rette gjør jeg garantert :') Stor klem til deg!

    5. Du er så flink og positiv! Alt du får til! Jeg beundrer deg for det. Jeg tror du får det kjempefint i ny leilighet. Også en så stor og herlig seng helt alene, det er jo helt topp.
      Kan jeg spørre hva leiligheten koster deg i måneden? Litt privat å spørre om slike økonomiske ting, men jeg titter litt i Kristiansand selv skjønner du 🙂

    6. Kjære Marthe! Du fortjener alt godt <3 masse lykke til med den nye leiligheten, jeg tror det blir topp! Har fulgt deg nå i noen år og det er virkelig ingen tvil om at du er et herlig menneske! Beundrer måten du klarer å være så positiv på, det skal jeg ta med meg videre. Gleder meg til å se hvordan du får det! Stor klem <3

    7. Maiken: Tusen takk <3 Herlighet :') Nei, det gjør ingenting å spørre om. Jeg betaler 7700 i månedsleie her, og så kommer strøm,tv og internett utenom. Jeg tittet på veldig mye forskjellig da jeg var på visninger, og skal du bo i et nytt, lyst og moderne hjem (alene) så må man nesten opp i 7-8000 uansett hvor eller hva i Kristiansand <3

    8. Å, det kommer til å bli så fint der! Gleder meg masse til å følge med! Du blir ikke alene i den leiligheten der, da det føles ut som vi flytter med deg, hehe! Du er så flink til å skrive og oppdatere! Synes det er så spennende å følge deg! Ha en fin onsdag! Klem

    9. Du får ta deg en tur til Oslo og shoppe interiør. Her har de flere lagerhaus butikker, eske, ting r.o.o.m, millas boutique, designtorget, bolia, bolina, hay og du finner åhlens, habitat, Illums, raum: Ja egentlig alt i ett hus: house of Oslo ved Aker brygge 🙂

    10. Selv holder jeg på å flytte og ser etter ting og tang til leiligheten på nett. Har du noen nettsider som selger fine ting? 🙂

    11. Så morro å se bilder fra leiligheten din 🙂 Den ser kjempefin ut, å gleder meg til¨å se når du har satt ditt preg på den 🙂 Syns interiør er knallgøy 😀 Kos deg masse når du holder på :)) <3

    12. Du må vaske sengeklærne før du bruker dem. De er fulle av fabrikkstøv og det er ikke sunt. Lukter vondt Gjør det også…

    13. Ikke så ofte jeg legger inn i en kommentar Marthe, men nå måtte jeg bare😊 Du er så fantastisk flink og jeg beundrer deg og Daniel som fortsatt kunne bo sammen og at dere fortsatt er gode venner midt opp i det her😊 Din nye leilighet kommer til å bli så fin, misunner deg😊 Jeg skal flytte om litt jeg også og lurte på om du kanskje kunne lage ett innlegg om de forskjellige nettbutikkene du handler i.😊 Ett innlegg i ny og ne om interiør wanties hadde heller ikke vært å forakte😊😊 Klem❤️

    14. Takk for svar! Ja, det har du nok rett i. Men det er jo ikke så ille, hvertfall ikke når du har naturen rett utforbi døren og skolen i nærheten 🙂

    15. ÅÅ gleder meg til å se hvordan du får det! Ser utrolig fint ut!
      Sitter selv og sikler på leiligheter i både Kristiansand og Stavanger for tiden. Skal studere sykepleie men greier virkelig ikke hvor i dette fine landet jeg skal reise 🙂
      Stavanger og Kristiansand står øverst på listen! Har du noen tips eller for/mot argumenter, er såå vanskelig :p
      Gleder meg til å fortsette å høre hvordan det går med deg på sykepleien! Klem

    16. Anonym: Å det er veldig enkelt. Jeg har ikke 300 000 i egenkapital, og vil ikke ha hjelp fra familiemedlemmer heller 🙂 Skal spare selv, samme hvor lang tid det tar 🙂

    17. Vilde Jettestad: <3 Jeg gleder meg ihvertfall veldig til å vise! Angående spørsmålet ditt om studering av sykepleie. Velg Kristiansand! Jeg elsker Stavanger by, men jeg har hørt fra så vanvittig mange etter skolestart at sykepleiestudiet er bedre i Kristiansand. UIA sin kantine er dessuten kåret til Norges beste. Hehe. -Og været... Det er en god nok grunn bare det! Vel, ihvertfall helt til vinteren slår inn. Sommeren i sør kan ikke måle seg med noe annet <3

    18. Ann Caroline: Hyggelig at du valgte å legge igjen noen ord i kveld 😀 Tusen takk for en herlig tilbakemelding. Mer om nettbutikker og interiør skal det så absolutt bli mer av fremover. Jeg er i full gang med jaktingen nå, og elsker det. Venninnene har vært på besøk i kveld og hjulpet meg med montering av både skaper og taklamper, så nå begynner det virkelig å nærme seg noe her <3 Gleder meg til å vise dere og inspirere litt på hjem-fronten igjen!

    19. H: Nei, jeg var ikke innom “interiør-pynte-butikker”, men mer disse store kjedene med møbler og slikt. Når det skal shoppes på pynteting og slikt så skal jeg absolutt innom her 😀 De har så mye fint at!

    20. Anonym: Jeg prøver å sette meg litt inn i dette selv, men i går fant jeg ihvertfall noen fine nattbordslamper både på Ellos.no og på jotex.no 🙂 Ellos vet jeg har veldig mye fint, men jeg kan gjerne skrive et innlegg hvor jeg tipser om litt interiørbutikker på nett etterhvert som jeg får utforsket litt mer selv 🙂

    21. Maiken: Ja, fy søren for en luksus dere har der borte. Vi hadde både åhlens og habitat før, men begge la ned i år.. Bolia har vi ihvertfall. Der har de vanvittig mye fint <3 -Men definitivt ingenting budsjettvennlig. Høhø!

    22. Kine: Å <3 Dette var en glad-kommentar :') Tusen takk! Jeg føler meg som verdens dårligste blogger om dagen, men jeg vet jo at det bare gjenstår en liten dag til nå så er jeg tilbake for fullt <3 Evig takknemlig for at dere klikker dere inn her til tross for mindre hyppige oppdateringer! Stor klem tilbake. :')

    23. wow bakepapiret faktisk -det er DET folk henger seg opp i……omg…..jaja…sånn er det når andre sitt liv er mer spennende enn ditt eget 😀
      Lykke til i nye leiligheten -du får det nok superlekkert <3

    24. Så gøy! Fasaden på huset så plutselig veldig kjent ut! Var selv leietaker i gaten du har flyttet til tidligere i år, og det stemmer at det er flotte turmuligheter i nabolaget. Tror du vil trives kjempegodt, det gjorde jeg i hvertfall 🙂 Bodde i ca lik hybel og er selv veldig interessert i interiør, gleder meg derfor til å se hvordan du kommer til å innrede! Klem

    25. Fine Marthe! 🙂 leiligheten kommer til å bli knallfin! Et tips er å sjekke ut Millas interiør for pynt, lamper, vaser og småmøbler. Så utrolig mye lekkert der! Sjekk også interior2you.no (hun som driver holder til i Kristiansand, så er utrolig rask levering). Klem.

    26. Å Marthe, du er bare herlig. Selv i disse tøffe tider så tar du liksom alt med et smil, du henter frem det som er positivt og jeg blir bare glad av å lese bloggen din, det gjør jeg alltid. Gleder meg til å se når alt er klart i leiligheten, tipper det blir superfint, du pleier alltid å ha det så fint hos deg 🙂 stå på fine Marthe, du fortjener kun det beste <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg