Uken som gikk…

Ukens høydepunkt… 1. Studiedagene hjemme i leiligheten med hjemmebakt frokost, en kopp kakao og utsikten av tidenes høst-skog utenfor stuevinduet. Kommer til å savne den fine utsikten fra verandaen her sånn! 2. Torsdagskvelden. Da Selini vartet jentene opp med boller og brus og vi spilte bezzerwizzer heele kvelden! 3. Fredagskvelden hos Cathrine. Det var så deilig å bli dullet litt med igjen for så å bli invitert over på årets første julekveld med kakemann, pepperkaker og julebrus <3 Tenk at det snart er juuul dere!

Akkurat nå… Har jeg meg en ørliten pause fra flyttingen. Jeg har fått låne Daniel sin bil helt til fire så jeg skal bare kjøre byen rundt i hele dag, handle inn ting, bære inn ting og flytte over det siste som mangler: *Dypt sukk* Klærene mine… Hehe, nå kan jeg angre på at jeg har vært shoppingfrelst et helt liv. Kanskje jeg til og med får fylt kjøleskapet til kvelden, så jeg kan overnatte på justneshalvøya for aller første gang? Åh, jeg vet ikke.. Blandede følelser!

Ukens sang… 1. Kygo – Carry Me ft. Julia Michaels og 2. Du og jeg – Bakota Remix

Ukens tragikomisk… Av og til føler jeg virkelig at jeg må analysere ethvert bilde jeg publiserer her inne for å slippe unna kommentarer fra lesere som er på hugget etter å finne feil. Det var ikke mer enn 20 minutt etter forrige innlegg ble publisert på facebook det tikket inn meldinger som “Skal du seriøst ha med deg bakepapir?! Snakk om jeg har kjøpt det-holdning”… 1. Hvordan har dere tid og ork til å legge dere opp i noe sånt? 2. Vi har syv pakker bakepapir. Daniel trengte ikke alle. 

Ukens innkjøp… Jeg gikk til innkjøp av noen dritlekre sengetøy fra H&M trend i går! Jeg ble litt “lei” meg av å se på alt rotet som var av esker og kaos i den nye leiligheten sent i går kveld, og tenkte jeg kanskje ville føle meg bedre om ihvertfall én ting var på stell der inne. -Så da dro jeg både på Ikea og på H&M trend bare for å kjøpe inn det jeg behøvde for å få sengen perfekt <3 Den ble supersøt, så i dag er gnisten tilbake, og jeg gleder meg til å forhåpentligvis få på plass nytt stuebord, og innredet garderobeskap også!

Ukens serie… Det er to norske tvserier jeg har forelsket meg i den siste tiden og det er 1. Line dater Norge og 2. Skam sesong 3… Disse programmene er rett og slett nydelige. Begge går vel på Nrk 1.

Ukens film… 127 hours. På onsdagskvelden dro jeg på besøk til Annika og storkoste meg med henne og kjæresten, og da snurret vi en film som er basert på en sann historie. Filmen handler i korte trekk om en ung herremann av en klatrer som kommer utenfor et uhell på en av utfluktene sine. Han blir sittende fast med armen sin under en diger stein langt nede i en fjellsprekk, og må alene kjempe om livet de neste 127 harde timene.

Ukens cravings… Min deilige hjemmelagde chicken bbq pizza med cashewnøtter på! Daniel likte den så godt da jeg lagde oss den på onsdag at jeg lagde den igjen på fredag også. Med søndagens pizzabakeren har vi med andre ord bare spist pizza hele uken. Haha! Flyttekosten har vært helt tragisk, og den blir ikke noe bedre. I dag ble frokosten en wienerpølse fra bensinstasjonen og faren er ganske stor for at det blir en til lunsj også. 

Ukens nedtur… Hmm, jeg vet ikke helt. Det har ikke vært noen stor nedtur denne uken, men gårsdagen var kanskje litt i tyngste laget. Jeg hadde lang skoledag på sykepleien og dro rett fra studier til overtakelse av ny leilighet og bedrev flytting og handling helt til sene kvelden. Heldigvis har jeg de neste tre(!) dagene bare hjemme-studie-dager uten forelesninger så da har jeg kun flytting og blogg å fokusere på. Halleluja <3

Jeg håper dere har fått en myk og god start på uken! 
Nå er det ikke lange stunden igjen før jeg er tilbake for fullt her <3

34 kommentarer
    1. Kjære gode du!! Jeg må si at jeg prøvde bbq kyllingpizzaen og den ble en stor hit her! Skikkelig god!
      Har du lyst å dele dine beste studietips? Er på andre året på en bachelor og null motivasjon til å skrive oppgave/lese! Har du noen gode tips?
      Lykke til med leiligheten gode du!❤️

    2. Du virker som ei fantastisk jente, Marthe! Uten å kjenner deg blir jeg oppriktig stolt over alt du får til. Håper du får en skikkelig fin uke <3

    3. Den pizzaen ser jo bare sykt god ut! Du virker som en utrolig sterk jente, håper alt går fint med deg 🙂 Håper du får en fin uke.

    4. Hei du! Jeg har lest bloggen din i lang tid, men det har ikke kommet så naturlig for meg å kommentere blogger. Tror jeg hvert fall har lest bloggen din fast i over tre år, og du er den eneste bloggeren som jeg er opptatt av å lese alle innleggene din, for du skriver så oppriktig og interessant, og lar leserene dine virkelig komme innpå deg. Jeg finner deg veldig inspirerende Marthe, og du slår meg som en utrolig god og genuint bra jente. Håper du har en super tirsdag, så skal jeg bli flinkere til å legge igjen noen ord her innimellom, ettersom jeg liker det du poster her så godt!
      Jeg så også forresten 127 hours i helgen, veldig fin film!

    5. Kjære Marthe! Jeg ønsker deg en knallgod uke, og jeg synes du takler dette beundringsverdig. Til tross for at du går gjennom et brudd, er det likevel hyggelig å klikke seg inn her, fordi det optimistiske og sprudlende vesenet ditt skinner gjennom uansett! Håper flyttingen går plettfritt, og at du trives i den nye leiligheten <3 Klem!

    6. Tiril: Så hyggelig! Så langt gjør jeg ihvertfall det! -Til tross for flytterotet 😀 Det virker som et veldig fint nabolag med fine naturomgivelser, og ikke alt for langt til verken senter, by eller UIA 🙂

    7. Thea: Å for en fin tilbakemelding 😀 Dette var hyggelig lesning på kveld. Tusen takk for god ord Thea. Moro å høre at du så filmen selv i helgen og at den falt i smak hos deg og. Snakk om nerveirrende minutter! <3

    8. Det er skikkelig fint på Justneshalvøya. Håper du kommer til å kose deg. Du må ta deg en tur i trollskogen og ta noen bloggbilder der. Fantastisk. Ellers: Har du sett the voice duellen mellom Christian Cuevas og Jason Warrior? Hvis ikke så anbefaler jeg den.

    9. Fine, tøffe marthe:) spør bare fordi jeg lurer. blir du ikke trist av å beholde “D”koppen til Daniel? jeg blir helt gråtkvalt av å finne igjen en gammel sokk fra eksen, så da synes jeg du er en tøffing:)
      klem til deg lille kriger:)

    10. Ønsker deg en riktig fin uke, og håpe hverdagen faller litt på plass etterhvert. Håper fylttingen går etter planen, og at du kommer til å trives i den nye leiligheten!<3 Du er ei tøff jente med bein i nasen, og du er så sprudlende og virker som en fantastisk person! Pizzaen må også bli prøvd ut nå til helgen, ser kjempe god ut! God klem til deg! <3
      Forresten, kan jeg spørre deg om noe?
      Jeg ser at du har bestilt en del fra missguided, hvordan er de på frakt og retur? 🙂

    11. Malene: <3 Tusen tusen takk Malene! God klem tilbake <3 Angående missguided så er det ganske dyr toll/moms tror jeg. Jeg har bare handlet her en gang, men fikk en toll/moms regning på rett under 1000kr. Handler for over 4000kr da så kanskje det var årsaken. Frakten er ikke så gal, men retur har jeg ingen erfaring med. Jeg passet alt jeg bestilte nemlig <3

    12. Kathrine: Ja, det skal jeg definitivt gjøre til helgen allerede 😀 Jeg måtte youtube duellen nå og se den. Wooow, for noen stemmer på begge to. Kunne aldri ha valgt. Haha <3

    13. Håper du kommer til å trives i den nye leiligheten! 🙂
      Å den koppen på første bildet var utrolig fin! Hvor er den fra? 🙂

    14. Du er så utrolig skjønn! Det er beundringsverdig at du klarer å stå frem gjennom et vondt brudd, og likevel ha så god moral og holdning til mannen du er glad i, men ikke lenger sammen med. Du skal ha stor respekt for at du ikke gjør sånn som veldig mange andre og blir bitter og “hater eksen”, uten grunn. Du er så god du Marthe, du fortjener virkelig alt godt!! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg