Chicken Bbq – My fave

God kveld gode dere! Jeg har sittet med nesen min i anatomiboken helt siden klokken syv i dag tidlig, og der blir jeg nok også resten av kvelden, men NÅ skal jeg først ha en deilig, liten bloggpause. Tenk, i dag har jeg børstet støvet av kamera mitt igjen! Det er hele 9(!) dager siden jeg tok i det sist. Det er faktisk helt sprøtt å tenke på. Jeg tror det må være over fem år siden forrige gang det var tilfellet. Jaja, nå er det mildt sagt blitt knipset varmt igjen! Jeg lovet dere en ny bloggoppskrift i går, og her kommer den. -En slager av en pizzaoppskrift med bbq saus, kylling og ristede cashewnøtter. Mmm, godt vi enda har masse rester igjen, for jeg kjenner sulten komme snikende tilbake bare av å se på disse bildene. Cashewnøtter på pizza skal definitivt ikke undervurderes.

En dusj skal jeg også se og få tatt meg snarest, for nå er badet endelig i orden her! Eller dusjen er ihvertfall montert og varmtvannet tilbake. Hurra! Skal bli en fryd å ta en varm dusj i eget hjem igjen. Håper det står bra til med dere alle, og at ukesmenyen enda ikke er helt spikret, så dere kan hoppe avgårde på butikken i morgen og handle inn til denne deilige middagen. Dropper du salat og cashewnøtter så tror jeg til og med ingrediensene koster deg under 100 lappen. Hurra for studentvennlig mat <3 Dessuten synes jeg det er så digg å erstatte tomatsausen med litt ferdig bbqsaus en gang i blant!

Du trenger: 1. 8 dl hvetemel 2. 3 dl lunket vann 3. 1/2 pakke gjær 4. Litt Heinz bbw saus 5. 2 kyllingfileter 6. 1 boks mais 7. Litt ruccolasalat 8. En håndfull ristede cashewnøtter 9. 0,5dl matolje 10. 1ts salt 11. Litt revet ost

Slik gjør du – Pizzabunn:
1.
Smuldre opp en halv pakke gjær med 3 dl lunket vann. 
2. Tilsett hvetemel og salt og kna det hele til en deig. 
3. Hell over 0,5dl matolje og smør dette godt utover hele deigballen.
4. Dekk med plast og sett til heving i minst 1 time. Jeg liker å heve den i 3 timer.

Slik gjør du – Topping:
1.
Klipp eller skjær kyllingfiletene i små biter og stek disse ferdige i en stekepanne.
2. Kjevle ut deigen til en pizzabunn og dekk et stekebrett med bakepapir.
3. Smør bakepapiret med et tynt lag olje og legg pizzabunnen oppå dette. Det gjør bunnen supersprø!
4. Smør med litt ferdig bbq saus fra Heinz og strø over mais, cashewnøtter og kylling. 
5. Topp med litt revet ost og stek midt i ovnen på 225grader i 20 minutt.

Ruccolabladene legger du på like før servering…

– Chicken Bbq Pizza –

Vips der har du en rågod pizza for to i 2 dager <3 

9 kommentarer
    1. Det så godt ut. Det er forresten 10 kroners marked på bl.a Joker denne uken. Du får woksauser til 10 kr. Jeg lovet og tipse deg neste gang jeg så det. Blander du en slik med en ferdigpakke wokgrønnsaker til 25 kr fra Rema 1000 og en ferdig wokblanding med fisk til 29 kr fra Rema 1000 så har du middag for 2 – 3 personer for 65 kr. Velger du kylling eller svinefilet til 49 kr på Rema istedet for fisk så koster middagen 85 kr. Det kan vel kalles studentbillig 🙂 Anbefaler Rema 1000 om du trenger tips til middag under 100 kr.

    2. Det ser helt nydelig ut, som alle andre oppskrifter du deler!<3 Skal teste det ut så fort som mulig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg