Uken som gikk…

Ukens note to self…Vippe-extentions er ingen god kombo med kjærlighetssorg. Altså onsdag morgen var øynene så hovne at jeg nesten ikke kunne se igjennom dem, og med ekstra tunge vipper på toppen kjentes det hele bare som en tapt sak. Hehe. Kjekt å få erfare at løsvipper bare er for glade dager!

Ukens tragikomisk… Okei, på toppen av all denne triste galskapen har det vært badoppussere her i leiligheten hver eneste dag fra 08-16 de siste to ukene. Dere kan jo tenke dere hvor slitsomt det er å gå rundt og prøve å holde maska i eget hjem når alt du egentlig vil er å være i fred, ligge i senga og gråte ihjel? Det gikk selvfølgelig ikke, så mandag, tirsdag og onsdag låste jeg meg inne i stua når jeg ikke var på skolen/visninger, satte tven på full lyd og snufset så lavt jeg bare klarte mens jeg ba til høyere makter om at ingen skulle komme inn og stille meg noen spørsmål. Haha, huff. Lurer meg på hva disse arbeidsfolka må ha tenkt..

Ukens høydepunkt… Hmm.. Da jeg endelig kom på en visning av en leilighet som fikk meg til å få den gode, trygge “hjemmefølelsen”. Jeg er nok av den kresne sorten, og det må jeg jo også være når jeg har blogg som levebrød og skal knipse utallige bilder av interiør, matlaging og hverdagsliv hver dag. Jeg kan bare ikke bo i en mørk kjellerleilighet eller gå for et superøkonomisk rom på 20 kvadrat. Jeg trodde aldri jeg skulle finne meg et respektabelt sted i Kristiansand by på så kort tid, men det gjorde jeg altså. To steder forelsket jeg meg i, og i dag har jeg bestemt meg for hvilken av dem det blir!

Ellers må jeg også nevne det at Daniel og jeg har klart å være så gode venner hele uken. Det har virkelig gjort prosessen en heeel del enklere. Jeg har oppriktig kost meg sammen med han her i leiligheten om kveldene, laget mat sammen, sett på tv, studert, og rett og slett gjort mye av det vi gjorde før, bare som gode venner i stedet. Det har vært fint <3 Mye mulig det vil slå tilbake på oss og gjør dagen jeg flytter bort ekstra vond, men det får heller bare være for dette føles mye bedre enn å ikke ha kontakt når vi enda bor under samme tak. Jeg håper selvfølgelig jeg får lov til å flytte inn i den nye leiligheten innen denne uken, men samtidig skal jeg nyte hver dag jeg har igjen her med det fine mannfolket 🙂 

Ukens cravings… Alt som kommer ferdiglaget. Hehe. Det har kun gått i tomatsuppe, grandiosa, spaghetti og kinamat hele denne uken. Vel bortsett fra i går. Da lagde vi oss faktisk rådyrkjøtt med superdeilig tilbehør til. Matlysten er nå endelig tilbake, så i morgen tenker jeg det er på tide med ei ny litta bloggoppskrift her. Endelig er også varmtvannet i heimen på plass igjen. Vi har ikke hatt verken dusj eller varmtvann til å vaske opp gryter og bestikk med de siste to ukene med bad-oppussing så det har selvsagt heller ikke akkurat gjort susen for kokkeleringslysten. Hver dusj har jeg vært nødt til å bli med Daniel på jobb for å ta i garderoben der. Altså.. herregud for et styr det har vært den siste uken.

Ukens nedtur… Trenger vi utdype denne? Jeg tror ikke det. Mandag. Tirsdag. Onsdag. Tre dager som til sammen trygt kan defineres som årets nedtur for min del. Jaja, herfra kan det da bare gå en vei ikke sant? 

– Forrige mandag –
Meg: Jeg vil se jakten på kjærligheten i kveld.
Daniel: Hmm. Er det så lurt akkurat i dag da?
Meg: Ja føler jeg må se hva de gamle bøndene får til som ikke vi gjør. 

Ukens sang… Stole The Show av Sofia Karlberg og Oblivious av Virani & Lene Thorud

Akkurat nå… Har jeg akkurat kommet hjem fra skolen. Vi har om fordøyelse, ernæring, nyrer, urinveier og syre/base regulering denne uken, og pensum for dette er på godt over 80 tunge anatomisider. Puh, og jeg som har syntes 40 siders kapitler har vært mye. Jaja det betyr bare en ting, og det er at jeg må nedprioritere kos, og nerde som en gal til flyttedagene starter. Heldigvis er stoffet ihvertfall spennende <3 Det hjelper jo veldig!

Evig takknemlig for at dere har og fremdeles er så tålmodige med meg her inne.
Krysser fingre og tær for at denne uken blir litt bedre enn den forrige <3

52 kommentarer
    1. Vil bare si at jeg skjønner hva du mener og hvordan du føler deg. Kjærlighetssorg er HELT JÆVLIG, og man føler seg ofte ensom selvom familien og venner stiller opp. Du er heldigvis positiv og du har helt rett i at det blir bedre! 🙂 lykke til.

    2. Må være så mye greiere for dere at dere klarer å være venner gjennom alt dette! Det værste er jo å skilles som uvenner. Lykke til med lesinga <3

    3. Så hyggelig å høre at det går bedre! Vi er selvfølgelig tålmodige og du trenger ikke stresse noe med blogg nå. Ha en strålende uke videre, godeste Marthe ❤️

    4. Stå på Marthe, du er herlig!! 😀
      men lurer på en liten ting, siden dere fortsatt bor sammen og gjør omtrent alt det samme som dere pleide å gjøre når dere var i et forhold, hvordan klarer dere å ikke være fysiske på samme måte som dere var før? F.eks, kyssing og kos osv. Kanskje litt dumt spørsmål..

    5. Marthe! Jeg så en podcast og tenkte på deg, håper du ikke har hørt om den så jeg får tipse deg om den 😉 den heter “sykepleiepluss” og kanskje den kan være til hjelp! Har ikke hørt den selv eller vet om den er bra, for jeg har ikke/skal ikke studere sykepleie, men er verdt et forsøk å høre på kanskje 🙂

    6. Kjære flotte Marthe. Jeg unner deg absolutt ikke det du går gjennom akkurat nå. Kjærlighetssorg er det verste som finnes og det gjør faktisk fysisk vondt i hjertet. Nesten samtidig som du fortalte om bruddet, slapp Lisa Tønne en ny podcast med gjestene Herr og Fru. Jeg vet ikke om du noen gang har hørt på podcasten til Tusvik&Tønne, men denne episoden synes jeg virkelig du bør ta deg tid til. Herr og Fru er Lisas og mannens parterapeuter og de snakker så fantastisk om hva et forhold er, hvilke sykluser det går gjennom og hvilke følelser man faktisk vil måtte kjenne på i et forhold. Det de forteller om virker midt i blinken for din situasjon, og kanskje kan de gi deg noen ny innsikt i denne spesielle følelsen av at man kun vil ha en person, samtidig som at det kjennes som at noe skurrer. Det er nemlig ikke slik at dette alltid betyr at forholdet er feil. Stort sett betyr dette egentlig bare at forholdet er helt normalt.

    7. Huff, får helt vondt av deg.. hadde kjærlighetssorg i fjor på samme tid og det er jo ikke noe kjekt.. men som du sier, det går bare en vei nå og det er oppover 😀

    8. Får vondt inni meg og klump i magen av dette.. håper så inderlig det går bra med dere begge…<3
      Ta all den tiden du trenger Marthe!
      ps. hvor er kjolen på siste bilde fra?

    9. Malin: <3 Tusen takk! Du, det er ikke noe dumt spørsmål. Vi klemmer jo og sitter inntil hverandre om kveldene, men noe mer enn det er det slutt på. Det er vanskelig, men det må jo bare gå i en uke til 🙂

    10. kjære, fine Marthe. <3
      Jeg har lest bloggen din lenge nå. Jeg ler, jeg gråter, jeg flirer og jeg kjenner meg så igjen i deg.
      De siste dagene har jeg grått med deg, kjent på den klumpen du har hatt, kjent på følelesne du sitter med. Det gjør så ufattelig vondt der og da, mens det står på som verst, men så går det bare èn vei etter det.
      Jeg ønsker deg alt godt og jeg syntes dere er ufattelig tøffe som klarer å beholde vennskapet slik dere gjør nå!
      Dere er sterke!
      Stå på Marthe! <3 Alt vil gå din vei, bare legg god`vilja til!
      STOOOR klem fra meg

    11. Det er slitsomt og ikke godt å våkne med hovne øyne og vondt i hjertet. Godt å høre at du har kommet deg igjennom uken og at det til og med var et ukens høydepunkt på listen din. Heldige dere som har klart å være venner, dere er gode.
      Stor klem til deg

    12. Det ble slutt med typen min og meg i slutten av august, og jeg gråter fortsatt. Ikke like mye, men i spesielle settinger, når spesielle sanger kommer på – rett og slett hvilket miljø jeg befinner meg i der og da. Det er helt grusomt, og jeg unner ikke min verste fiende å kjenne på de følelsene jeg har. Likevel er det “deilig” å vite at det er andre som er i samme båt, og at jeg ikke er alene.
      Utrolig bra at dere fortsatt er gode venner. Jeg håper alt ordner seg for dere, og at smerten ikke varer lenge <3
      Klem fra en venninne en annen plass i landet <3

    13. Håper du får det bedre med tiden! Kjærlighetssorg er ikke noe gøy i det hele tatt…
      Hvilket område i Kristiansand har du bestemt deg for å bo i nå?

    14. Kjære fine gode Marthe <3
      Jeg har fulgt bloggen din i mange år, og når jeg leste dette med deg og Daniel tok jeg meg selv i å gråte litt. Dette er veldig trist. Det er utrolig godt å lese at dere to er gode venner og klarer å omgås hverandre.
      Det du forteller på bloggen, høres det ut som det kommer til å ordne seg mellom dere selv om du flytter. Kanskje dere får til å være kjærester fordi om dere ikke bor sammen? Så får dere pusterom og det å kunne savne hverandre?
      Håper dere to finner en løsning. Dette kan jo ikke være et avsluttet kapittel for dere?? Håper det ordner seg med dere to og bruk tiden til hjelp.

    15. Ser det er mange som ikke skjønner at du bare vil ha ham, men at det likevel ikke fungerte. Var det han som ikke ønsket å prøve mer da siden du skrev at du trengte mer enn han kunne gi og har så kjærlighetssorg? Når jeg selv vil ut av et forhold så har det nemlig vært en bedre følelse enn å bli forlatt 🙂 Håper alt ordner seg for deg til slutt.

    16. Føler så med deg! 🙁 Har akkurat flyttet inn i ny leilighet etter å ha bodd 1 måned hjemme hos mor pga. brudd etter 3 år sammen(bodd sammen i 2), er helt grusomt :'( <3 Sender deg en uendelig stor klem i høstmørket, for det blir litt ekstra mørkt føles det ut som! En mager trøst - men vi er ikke alene 🙁

    17. Stakkars deg. Uff det er så jævlig. Det blir nok tungt å flytte alene, men du får støtte deg på venner og familie. Tiden leger alle sår. Om ikke lenge finner du kjærligheten igjen. Klem til deg ❤

    18. Det er så utrolig tøft av det at du klarer å blogge om dette og at du klarer å sette ord på det du føler. Håper du og Daniel får det så godt som over hodet mulig framover, -husk at alt blir bedre til slutt Marthe!

    19. Hei!
      Du skriver jo en del om at deres forhold tok slutt, men jeg klarer fortsatt ikke å fortså hva du mener med sorg når dere sitter og koser videre?
      Så hva er det som skjedde egentlig?
      Ville begge to avslutte forholdet? men begge to er ulykkelige på grunn av det allikevel?? Jeg er ikke med!
      Og vil forstå dette da jeg synes at det er imponerende at dere slår opp, men har fortsatt godt forhold?
      Hvordan klarer man sdet sånn?

    20. Anna: Alle takler kjærlighetssorg forskjellig. Daniel og jeg sutrer oss ferdige på tre dager og kommer oss mer og mer til hektene igjen etter det.. Andre gråter kanskje i måneder. Det er vel ingen fasitsvar på hva som er riktig her. Selvfølgelig er det trist når et forhold tar slutt, men passer man ikke sammen så passer man ikke sammen. Det kjenner man på kroppen, og da er det heller ingen vits i å tviholde på hverandre bare for å velge den minst kompliserte løsningen og ikke gjøre det slutt. 🙂 Vi er likevel megaglad i hverandre og da faller det oss naturlig å være gode mot hverandre og fremdeles gjøre hyggelige ting sammen. -Ihvertfall så lenge vi bor under samme tak.

    21. Kathrine: Nei, vi ble enige om det sammen, og derfor er det ingen av oss som har “mer vondt” enn den andre. Det er litt godt, for jeg tror som du sier det ville vært mye verre å sitte med følelsen av å ha blitt “forlatt, dumpet eller lurt” av noe slag. Det går allerede mye bedre med oss begge, så det ordner seg til slutt 🙂

    22. Vanja: <3 Tusen takk Vanja. Jeg har tenkt tanken, men det føles bare ikke riktig. Vi er forskjellige og må bare bite i det sure eplet og innse det. Vi kunne ikke bodd hver for oss hele livet heller, og når det ikke fungerte første gang så gjør det nok ikke det andre gang heller <3

    23. Anonym: Nå flytter jeg til justneshalvøya i Kristiansand. Enda et nytt strøk å bli kjent med 😀 Gleder meg litt, for det er utrolig fint her, og ikke langt fra verken skole eller nydelige turomgivelser <3

    24. Hei og takk for svar!
      Nå er jeg mer med. Synes at det er imponerende for det virker
      at dere begge er modne nok til å komme til samme beslutning når det gjelder forholdet
      Det tror jeg ikke er så ofte at når to slår opp, så tråkker ingen den andre på tærne
      For hva om man angrer og vil tilbake etterhvert men det er forsent og sånt?

    25. Anna: <3 Hvis den ene parten angrer og det er for sent (den andre har funnet en ny partner eller bare ikke har følelser lengre) så tror jeg rett og slett ikke det er meningen at man skal være sammen 🙂 Hvis begge angrer så er det jo bare å finne tilbake til hverandre igjen.

      For min del så ville jeg aldri tatt et så vanskelig valg hvis jeg var usikker og lurte på om jeg kom til å angre. Det ville bare gjort vondt enda verre. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det på noe bedre måte enn at du vet når du vet, og det gjorde vi nå <3

    26. Ønsker deg en fin uke, fineste Marthe! Håper det blir mange oppturer fremover for deg. Masse lykke til! Gleder meg til å følge deg videre på eventyret ditt <3 Stor klem

    27. Hei! Så glad for å høre at det går bedre med deg (dere). Kan du etterhvert skrive litt om hva det er du ønsker (behov) i et eventuelt fremtidig forhold? (ikke om Daniels “mangler altså). Hvordan tenker du å gå fram da for å finne ut om en ny flamme vil det samme/har samme behov som deg?

    28. Derfor skiller bloggen din seg ut, fordi den har et så personlig preg. Det er kanskje privat og vanskelig å skrive om, men tenk så mange som har det likt og finner trøst i denne prosessen. Jeg er så glad for at det er noen jordnære og ærlige bloggere å se opp til 🙂
      En klem til deg! Det blir bedre.

    29. 🙂
      Ja, det er jo kjempebra at dere er begge enige om at det var lurt å avslutte nå.
      Håper at det ikke gjør noe, men jeg har en mistanke at det må være en annen som er innblandet…vet bare ikke fra hvem sim side ellers kanskje begge to. I så fall, går tristhenten fort over..
      Jeg lurer på alt dette er fordi jeg vet at alle (eller de fleste) par perioder nåe ting ikke er helt som det skal være, men for noen blir det vanskeligere å ta en lignende beslutning om det er barn, boliglån, ekteskapet som er innblandet…
      For hva man tror at det ikke passer, og så avslutter med mye som i tillegg blir “Ødelagt” uten at man har en annen i sikte som man vet er ensidig..
      det er ikke så enkelt alltid
      jeg tror at det ikke er ofte at det klikker alltid og i mane mange år , kanskje for noen , men jeg tror at det ikke er mange som er så heldige

    30. 🙂
      Ja, det er jo kjempebra at dere er begge enige om at det var lurt å avslutte nå.
      Håper at det ikke gjør noe, men jeg har en mistanke at det må være en annen som er innblandet…vet bare ikke fra hvem sim side ellers kanskje begge to. I så fall, går tristheten fort over..
      Jeg lurer på alt dette er fordi jeg vet at alle (eller de fleste) par har perioder når ting/forholdet ikke er helt som det man ønsker, men for noen blir det vanskeligere å ta en lignende beslutning om det er barn, boliglån, ekteskapet som er innblandet…
      For hva man tror at det ikke passer, og så avslutter forholdet med mye som i tillegg blir “Ødelagt” uten at man har en annen i sikte som man vet er gjensidig… og så vil få alt tilbake, men så er det for sent
      det er ikke så enkelt alltid
      jeg tror at det ikke er ofte at det alltid “alt stemmer” og i mane mange år , kanskje for noen , men jeg tror at det ikke er mange som er så heldige

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg