Hjemmestudie på beste vis

God kveld fra en stykk flittig student! Eller, den siste timen har jeg bare ligget i sofaen, slurpet i meg tomatsuppe til kvelds, og kost meg med Råskap på tv3, men før det var det ihvertfall ingenting å si på innsatsen! Jeg har hatt en helt super lesedag hjemme i leiligheten, og rigget meg like godt til med tepper og kakao på sengen denne ettermiddagen. Viktig å variere litt mellom leseplasser ikke sant? Kan da ikke bare sitte i den harde kontorstolen.

En liten strategiplan for leseøktene mine i høstferien fikk jeg også satt meg, så nå er planen klar for når det skal jobbes og når det skal koses <3 Helg kjenner jeg meg også rimelig klar for nå. Jeg har nesten ingenting planlagt, men det er akkurat det som er så deilig! Yr melder om sol og 14 varmegrader så om det blir tilfelle vil jeg ut på tur i skogen, ha en girls night out, spise hangoverpizza hele søndagen og bare nyte hvert minutt av alt.

– Hjemmestudie på den komfortable måten –

-Men før den slags venter enda litt mer pensum, og et møte med han Geiremann. Han venter meg på kontoret sitt klokken ni i morgen tidlig, så nå hopper jeg i bingen og krysser fingre og tær for at denne sinnsyke stormen slutter å herje i løpet av natten. Det har vært helt V-I-L-T her i dag! Skikkelig høst, teppe og kakaostemning <3 Skulle vel bare mangle når vi nærmer oss oktober. Bare to dager igjen nå, så er vi der gitt!

Håper dere har hatt en fin torsdag dere også <3
Sov godt og drøm søtt. Vi sees igjen i morgen!

24 kommentarer
    1. Er du varmblodig eller kaldblodig? Synes det er så spesielt at du har tykke gensere mens du sitter med bare bein, er det en grunn til det?:)

    2. Flinka! har lest nynorsk en del i dag selv, men er bare kjekt så interessant den boken jeg leser er 😉 har funnet ut at det er en smart måte å få inn/pugge nynorske ord og setninger på (:
      Ha en fin kveld videre ^^

    3. Hei. Jeg studerer også sykepleien, så det er artig å følge deg og se at vi er flere som bruker ettermiddagene på anatomi😄 Jeg bare lurer på hvordan du prioriterer fag? Jeg syns det er vanskelig å fokusere på feks anatomi, fordi vi har eksamen i mikrobiologi først, men vet at jeg må henge med. Har du noen tips til en student som har glemt mye av studieteknikken fra vgs?😅

    4. Haha. Jeg gjør ofte det samme som deg. Har gjerne på ullsokker og en deilig tykk genser, uten bukser. Men er jo så godt å få hivt av seg etter en lang dag. Og det er jo best med et mykt teppe helt inntil og krype opp i sofaen. Jeg drømmer meg bort her jeg sitter på nattevakt 😂 Sofaen og senga er svært etterlengtet.
      Må bare si at du er så flink til å strukturere lesingen din. Jeg var langt så strukturert. Men kom igjennom det likevel.
      God helg til deg. Nyt den 😊

    5. Jeg liker også å ha hjemmestudie-dager en gang i blant. Sykt koselig å tenne lys, lage en god lunsj og kose seg med pensum under dynen når det regner ute! Lykke til med studiene, virker som du er veldig fornøyd med valget 🙂

    6. Vet du om noe sted man kan finne de fine tegninene du har som du kan fargelegge og skrive på av hjertet og kroppen? Jeg studerer ambulanse, og syns det er så vanskelig å huske hva som er hva og å se sammenhengen, å når jeg så de tegningene dine så så det så veldig mye mer ålright ut enn å tegne alt selv 😮 Ha en super helg! Du er RÅ 😀

    7. Anonym: Hihi, ikke sant? Det er noe med det å ha bare ben. Spesielt inntil tepper og dyner <3 Beste. Håper du ligger trygt under din egen nå ettersom du ikke fikk sovet noe i natt :'D

      Tusen takk! Og good helg til deg også 🙂

    8. Henriette Celin: Herlighet så lur var ikke jeg da jeg skulle prøve å lære nynorsk! Den måten å lære på må jo være supereffektiv 😀 God du er Henriette! <3

    9. Anonym: Heisann! Så moro å høre at jeg har noen sykepleier-studenter som titter innom her i blant 😀 Angående det du lurer på så er det egentlig bare dette anatomifaget jeg føler jeg har kontroll på. Hehe, selve sykepleiefaget i teori og praksis har jeg nesten ikke fått startet å sette meg inn i enda, men ettersom eksamen i dette ikke er før til våren, konsentrerer jeg meg mest om anatomien frem til jul. Det er jo så vanvittig mye nytt å lære for meg som ikke engang har hatt kjemi eller biologi. Vi har ikke oppdelt eksamen slik som dere har, så vi har mikrobiologi og anatomi i en og samme test til jul. For min del så leser jeg ca et kapittel i uken og det er kapittelet som vi skal ha forelesning om uken etter (slik at jeg kommer til timene med litt kunnskap innabords) og klarer jeg å opprettholde dette så skal jeg være ferdig med alle kapitler en god måned før jul og kan bruke siste ukene mot eksamen kun på å teste meg selv med oppgaver. Noen kapitler er jo dobbelt så store som ander, så har vi et stort kapittel en uke må jeg gjerne sette av hele helgen til å lese i tillegg til kveldene i ukedagene. Målet er ihvertfall alltid 1 kapittel i uken 🙂 Ellers må jeg bare si at sykepleiepluss.no er FANTASTISK <3 Hvis du ikke abonnerer på siden allerede så må du bare få gjort det. Hadde aldri klart meg uten 🙂

    10. Hei Marthe!
      Det er utrolig inspirerende å se at du klarer studiet livet så bra. Du er tøff som går ut med så godt mot og klarer å strukturere deg selv til å sette deg ned med de tyngre fagene! All kred til deg 🙂
      Ville bare komme med et tips fra en student til en annen. Jeg ser du er veldig glad i å skrive notater for hånd. Jeg vil anbefale deg å sjekke ut WhiteLines kladdebøkene. Det er går bakgrunn med hvite linjer å notere på. Notatene blir mye mere oversiktelige og hvis du har lyst til å skanne de inn og ha de digitalt er dette supert for du får ikke de svarte linjene som skaper masse rot. De har de på adlibirs og veldig ofte på boksmia på høgskole/universiteter.
      Kos deg masse vidre med studiene og høsten <3
      Caroline

    11. Kjersti Helene: Hvis du vil så kan jeg sende deg alle tegningene mine til deg på mail? Vi har fått dem utdelt av foreleseren vår i anatomi. De hører egentlig til noen studiespørsmål som det er meningen vi skal jobbe med samtidig som vi leser til hvert kapittel, så hvis du vil ha begge deler så deler jeg det gjerne med deg 😀

    12. Caroline: Å <3 Dette var da en herlig tilbakemelding! Tusen takk Caroline, både for skryt og tips :'D WhiteLines kladdebøkene skal sjekkes ut med det samme på adlibris! Dette hørtes jo genialt ut! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg