13 ting livet har lært meg

God morgen alle sammen! Ah, jeg som hadde planlagt en så smooth start på uken i går. Det gikk ikke helt som planlagt, men til tross for noen hektiske timer fikk jeg en fin mandag til slutt likevel. Jeg var hos Cathrinemor og fikk satt på noen lekre, lange vipper som jeg skal vise dere senere i dag, og så fort jeg var ferdig der kom mannen med tidenes sushimiddag som vi tok med oss ned på Hamresanden for å sluke ute i sola med svanene. Slett ingen dum avgjørelse! Ellers gikk kvelden til litt bloggskriverier, og resultatet av det ble disse tretten fine setningene under her. Hadde bare litt lyst til å dele noen koselige ord med dere på tirsdagsmorgenen <3

1. Det betyr ikke at du har riktig, bare fordi du er eldre. Kanskje det betyr at du har tatt feil i lengre tid? 

2. Yolo er faktisk et godt poeng. Drit i den fornuften, og unn deg en ekstra ferie NÅ. Det er flott å spare, men finn en gyllen middelvei. Du kan aldri vite hva livet gir deg. Kanskje er du ikke engang mer når aksjefondet bikker fem mill og du endelig skal gå av med pensjon.

3. Det er ikke alltid de som prater høyest som har mest interessant å komme med.

4. Du kan aldri bli for snill. Det skader ingen å være litt for ydmyk, nysgjerrig og imøtekommende. 

5. Det er ingen skam å ikke ville studere. En bachelor er ikke det som avgjør hvor smart, vellykket og flittig du er. Vi lever i 2016. Velg den veien som passer deg, og drit i hva alle andre gjør. Du trenger ikke å rettferdiggjøre livsvalgene dine for noen andre enn deg selv.

6. Kjærlighet er fantastisk, men befinner du deg på et synkende skip så husk å slippe tak. Du er under ingen omstendigheter avhengig av et kjærlighetsliv for å ha det bra.

7. Å være nervøs til første skoledag, eller et jobbintervju er helt okei. Det viser bare at du bryr deg. 

8. La aldri barnet i deg forsvinne helt. Konstant seriøsitet er dødens kjedelig.

9. Aldri klandre andre for å ha oppnådd noe du ikke har. Hat og sjalusi gjør deg ikke slankere, flottere, til en bedre arbeidskollega eller flittigere student. Vær glad i deg selv, sett pris på det du har, og unn alltid andre godt. Det skal du få se vil gjøre underverker på selvtilliten din.

10. Har du ingen trang til å oppleve verden så er det mest sannsynlig fordi du ikke vet hva du går glipp av.

11. Mammaer og pappaer gjør feil de også, og det er helt greit. -Hvis de på lik linje som barn kan angre og si unnskyld. Man blir aldri for voksen til å innrømme feil eller be om tilgivelse.

12. Stol aldri blindt på media. Verden er ikke alltid så skummel og farlig som de skal ha det til. 

13. “Elsker deg” blir aldri oppbrukt. Det kan sies hele dagen lang.

Flere som kan kjenne seg igjen i disse tretten punktene? <3

31 kommentarer
    1. Hvorfor har du ikke kontakt med moren din? Hvorfor kan du ikke tilgi henne det hun har gjort? Det er også en god livslekse. Tilgi dem som ikke innser sine feil. Hva kan være så ille at selv ikke familiebåndet er sterkt nok til å la dere ha et forhold? Trist. Men det viser jo også at den perfekte tilværelsen du konstruerer for oss bare skal skrapes litt borti før den faller sammen. Veldig trist.

    2. Likte alle uten om den om at man aldri kan være for snill. Man kan være for snill mot noen man ikke burde være det mot, og dermed havne i unødvendige, vanskelige og til og med farlige situasjoner. Håper at dersom noen leser det punktet og er i en situasjon hvor de er “for snill”, og burde komme seg ut av den, tar det punktet med en klype salt.

    3. Hei Marthe! Blir virkelig inspirert av bloggen din 🙂 Bare lurer på noe som ikke omhandler dette innlegget hehe! Jeg ser at du ofte skriver at du har dyttet innpå med middag, eller spist en haug av boller, men hva legger du i det? Har du da liksom egentlig bare spist littegrann eller unner du deg faktisk litt større mengder disse gangene? Jeg har slitt med mat i noen år, og er på bedringens vei, men er redd for nettopp det å spise litt ekstra en dag, for jeg føler det er unormalt og at ingen andre gjør det..
      Ha en fin dag 🙂

    4. Veldig mange fine ord og punkter, kjenner meg igjen i flere av dem 🙂
      Du, de polaroid-bildene du har i stuen din, er de fra polaroid kamera eller har du printer som printer ut bilder fra tlf/kamera? 🙂 – i så tilfelle, hvilken modell og er du fornøyd? 😀

    5. Du er bare helt fantastisk! Fra en sykepleierstudent til en annen – dette hjalp virkelig på motivasjonen min <3

    6. Suzanne: Å, du de bestilte jeg på nett via elitefoto 🙂 Husker ikke helt hvor mye de skulle ha per bilde men det var bare noen kroner og bildene var klare i løpet av et par dager, så det var supergreit. 🙂 Du kan sette slike rammer på dem på nettsiden deres og bestille dem hjem <3

    7. Anonym: Ja, det er helt sant 🙂 Nå som jeg er blitt “voksen” tåler jeg å bli tråkket på en gang eller to, og tenker derfor at jeg heller vil være snill en gang for mye enn en gang for lite. Det var verre da jeg var yngre og ikke klarte å si ifra da jeg kom utfor slike vanskelige situasjoner <3

    8. Linn: Hei Linn! 🙂 Når jeg skriver sånt som at jeg har dyttet i meg på boller eller middag en dag så mener jeg at jeg har spist til jeg har vært sprikkmett + litt til. Jeg har et veldig avslappet forhold til mat og verken teller eller tenker over hvor mye jeg faktisk putter i munnen, men en har jo også kvelder hvor matlysten bare når nye høyder og man sitter og dytter i seg en ny bolle så fort magesekken sier det er plass til en til. Hehe. Hadde jeg holdt på slik HVER dag så hadde jeg jo sett ut som en ball, men noen dager i uken er det heelt innafor å skeie ut tenker jeg. (selv for oss som ikke trener) 😀 Det tror jeg de aller aller fleste gjør, så da synes jeg du skal slenge deg på bølgen med god samvittighet du også <3

    9. Hei! Ville bare si at jeg nettopp har begynt og lese bloggen din, og det kommer jeg til og gjøre i lang tid fremover! Du skriver utrolig godt, og alt er så hyggelig å lese. Alt er så motiverende, spesielt alt om mat og sparing i en studenthverdag. Det får meg til å ville stå på litt ekstra for gode rutiner og sparing av penger. Håper du har en super kveld! Hilsen ny leser <3

    10. Ida: Nei, det kjøpte jeg på en butikk jeg egentlig aldri handler på her i byen for et par år siden. Jeg så bare det hang i vinduet og løp inn og kjøpte det, så jeg husker dessverre ikke navnet på butikken. Men du finner det nok et sted på nett om du googler litt 🙂

    11. Å jo, man kan være førr snill.. domsnill kalles det. Æ veit førr æ måtte lægge det av mæ.. æ lot mæ bruke av falske vænna i enveisforhold heilt tell æ klarte å slutte å vær så førbaska snill heile tia. Det e ikke aille som førtjæn det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg