Mexicansk tomatsuppe på budsjett

Riktig fin lille-lørdag dere! Her kommer tips nummer 2 i kategori: Mat på budsjett! Denne gang har jeg bare lyst til å vise dere en megaenkel rett som Daniel og jeg har laget oss utallige ganger det siste året. Det var vel omtrent på denne tiden i fjor vi testet ut Toro sin mexicanske posesuppe, og wow så god den var! JA! Noen ganger kan faktisk billige, nesten ferdige poseretter smake himmelsk! Det krever av og til bare noen få ekstra ingredienser for å piffe dem litt opp i smaken. Ta kylling i baligryte foreksempel? Er ikke det superdigg? Gryteretter også. Mmm! Mangler jeg inspirasjon og ikke minst tid en uke så tyr jeg mer enn gjerne til disse variantene.

Du trenger: 1. Toros Mexicanske tomatsuppe – 17kr 2. 1 boks mais – 5 kr 3. Revet ost – 27kr 4. Lettrømme – 16kr 5. Maarud tortilla chips (kun den beste) – 27kr 6. 10 dl vann – 0kr

Budsjett: Ca 92kr Porsjoner: Ca 3 

Slik gjør du: 
1.
Hell posepulveret i en gryte med 1 liter vann og kok opp mens du rører om.
2. Eventuelt 8 dl vann og 2 dl melk/fløte hvis du har det i hus. Det hadde jeg!
3. La suppen småputre i 5 minutt, og hell så i 1/2 boks mais. 
4. Ha suppen i serveringsskåler og topp med revet ost, rømme og knust tortillachips.

– Mexicansk tomatsuppe til under 100 lappen –

Jeg synes denne suppen er supergod å servere akkurat så simpel, men har du lyst til å tilføye litt kjøtt og gjøre den hakket mer mettende (jeg synes den metter i massevis uten) så kan du steke en pakke kjøttdeig til, tilføye litt tacokrydder og hive dette også oppi like før servering. Da blir den enda bedre, men da må du også ut med en ekstra femtilapp, og det er det ikke alle studenter som har. Dessuten er en kjøttfri dag i uken bare sunt for oss alle <3 

Er du en av dem som bare MÅ ha all mat hjemmelaget?
Da finner du oppskrift på hjemmelaget tacosuppe HER

26 kommentarer
    1. Meksikansk tomatsuppe er en av mine favoritter og! Selv pleier jeg å ha rå løk (gul) og stekt kjøttdeig oppi suppen, det smaker supergodt, så anbefaler det veldig til en annen gang 🙂

    2. Dropper du alt det unødvendige tilbehøret som ost, chips og rømme, erstatter med kyllingkjøttdeig (20kr), får du en mettende, og ikke minst mye sunnere suppe 🙂 i tillegg BILLIGERE.

    3. Den er så magisk! Vi fekk tilsendt 5 sånne pakkar til Usa for 2 veker siden, og eg gler meg sååånn til kvar gang vi skal ete dei 😀 Trur nok dette er favoritten til Toro!!

    4. Bruk ekte rømme og dropp chipsen. Drar sunnhetsfaktoren og metthetsfølelsen opp noen hakk og er billigere😊

    5. Den suppa er dødsgod. Liker egentlug ikke tomatsuppe, men jeg kan jeg spise meg grønn og blå på. Veldig god med makaroni, eggbåter og mozzarellaost. Min favorittost. Haha!

    6. Om du lager du denne fra bunnen av med:
      En boks hermetiske tomater
      6dl vann med grønnsaksbuljong
      En løk
      Tørket persille, basilikum og scumin, får du samme rett til 1/3 av prisen 😀 denne basen holder til to opsjoner. Kjempe god! Lever av den når budsjettet er stramt!

    7. Sunniva Areklett: Jeg pleier og som regel å ha kjøttdeig i, men siden den skulle være litt økonomisk i dag så droppet jeg det 😀 -Men det er superdigg!

    8. Anonym: Unødvendige?! Chips, ost og rømme gjør hele retten spør du meg. Hehe. Du kan selvfølgelig lage bare suppeposen til 17 kroner, men poenget mitt med disse postene er å vise at man kan lage litt luksus ut av en middag til under hundrelappen også. Kunne jo bare ha tipset om risgrøt fra pose eller nudler med ketchup, men det blir litt i kjedeligste laget. Haha <3

    9. Eline: Heisann! Hmm, det kan du si. Jeg tror jeg kjøpte den på en interiørbutikk her i Kristiansand. En liten, ukjent litt utenfor hovedgaten, men nå husker jeg ikke hva den het :/ Det er ihvertfall snart to år siden, så jeg tror ikke de har den inne i dag <3

    10. Sara Katrin: Mmm! Dette skal jeg prøve neste gang. Har alltid bare laget den som tacosuppe, men det er jo en tomatsuppe så det er gatantert digg med makaroni og egg og til 😀

    11. Ekte er ikke nødvendigvis billigere enn lett, men jeg tenkte på at totalen ble billigere. Lettrømme+chips vs seterrømme. Men det var til jeg skjønte hvor viktig chipsen var for deg;) Det blir lørdagskos i mine øyne og nødvendighet i dine, hehe:)

    12. Den suppen er så god! vi pleier også å lage denne suppen med kjøttdeig eller karbonadedeig og helle tacokrydder over. Da blir det litt som en tacosuppe, smaker utrolig godt!.

    13. Nam! Du har nok en del sparingstips å lære av oss som har vært studenter i noen år allerede, hehe;) Tortillachips i Rema 1000 sitt eget merke koster for eksempel rundt 7kr, mot de 30kr Maarud sine koster:) Bare et lite tips fra meg!

    14. Carina: Ja det har jeg helt klart, men akkurat tortillachipsen til maarud smaker ti ganger bedre så da tipser jeg om den fremfor alle disse andre billigere variantene. Jeg er nok ikke bare ute etter å gjøre maten billigst mulig, men heller best mulig til under hundrelappen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg