– Middag på budsjett –

Her kommer første lille oppskrift i min nye kategori: Mat på budsjett! Fremover vil det nok bli publisert alt mulig fra frokost, lunsj, middagsideer her, med pris på ingrediensene og kanskje til og med noen generelle sparetips? Er dere klare for det eller? Dagens rett vil koste deg 95 kroner. Kanskje til og med mindre om du handler på Kiwi eller Rema 1000 som absolutt er å anbefale om du har en slik butikk i nærheten. Jeg har Coop prix som nærmeste nabo og handler derfor her når jeg ikke har bil tilgjengelig. 

Det fine med wok er ikke bare at det kan lages rimelig og på utallige måter, men at det nesten er umulig å lage små porsjoner! For disse 95 kronene har jeg i dag laget meg wok for fire personer, og det betyr at jeg har mat klart for morgendagen også. 47 kr koster egentlig én middag meg da. Det er jo helt supert!

Du kan selvsagt bare kjøpe ferdig wokmix for jeg vet ikke? 30 kroner i frysedisken, men resultatet av det synes jeg bare blir fryktelig vassent så her i hus kombinerer vi hermetisk wokmix (til alt fra 8-13 kr) med litt ferske grønnsaker. Da blir woken ordentlig sprø og god, og det er jo det som gjør hele retten <3

Du trenger: 1. kylling kjøttdeig – 18kr 2. Lemon Grass & Chilli wok saus – 19kr 3. Gulrøtter – 14kr 4. En boks hermetisk wok – 13kr 5. 1 brokkoli – 14kr 6. 1 pakke eggnudler – 17kr 

Slik gjør du:
1.
Kok nudlene etter anvisningen bak på pakken.
2. Kutt opp 3 gulrøtter og 1/2 brokkoli, og åpne boksen med hermetisk wokmix.
3. Stek kjøttdeigen ferdigstekt og wok grønnsakene i (rundt 3-4 minutt)
4. Sil vannet av nudlene, ha dem over i pannen med wok og hell over woksausen.

Jeg bruker ofte denne wokmixen fra Coop, men rema 1000 sin er enda billigere!


Og dere? Villbringebærsaft med jordbærbiter i er… helt sykt <3 

Håper det smaker <3 Så sees vi igjen litt senere!

22 kommentarer

Siste innlegg