Ukens filmtips: The Impossible

Hei på dere! Nå har jeg akkurat kommet hjem fra skolen, og mens fredagens pizzadeig står til heving på kjøkkenbenken, tenkte jeg å kjøre en ny runde med filmtips til helgen. Høres det bra ut? Denne er fra 2012, så det kan godt hende dere har sett den før, men hvis ikke.. Sett av et par timer av de neste dagene til å gjøre det!

– The Impossible –
Maria, Henry og deres tre unge sønner drar til Thailand for å feire juleferien sin i paradis. Hotellet ligger like ved stranden, rommet er flott, og livet virker upåklagelig i det de setter føttene sine i bassenget for aller første gang. -Men så skjer det som overhode ingen kunne forutsett. En enorm vegg av vann raser innover mot hotellområdet, og treffer familiemedlemmene en etter en. Så blir alt svart, før noen intense timer med panikk, desperasjon, kaos og uutholdelige smerter følger. Familien har akkurat mistet det umistelige, og står nå i et rent helvette på jord.

2. juledag 2004 våknet verden opp til den grusomme nyheten om at ferieparadiset Khao Lak var blitt truffet av en flodbølge. The Impossible er den uforglemmelige, sanne historien om en familie som faktisk var der nede, badet i bassenget da bølgen slo rett mot dem, og ble splittet og skylt bort fra familiemedlemmene sine.

Filmen er laget så realistisk og bra at man bare blir sittende og gape og gråte om hverandre.. Jeg hadde vondt langt inni kroppen gjennom hele filmen, og strigråt altså enkelte steder. Naturkatastrofer er grusomme, og det er det ingen tvil om at The Impossible lykkes med å skildre her. Ja, selv om man vet nøyaktig hva som venter, er filmen bare helt fryktelig nervepirrende. Trist, fin, inspirerende, realistisk og storslagen. Alt på en gang.


 
Jeg vet ikke med dere, men jeg får en klump i halsen bare av traileren. Legger den ved under her! Håper dere får lyst til å se den alle sammen. Dere finner den isåfall på Viaplay. Kanskje på Netflix også. Det har jeg ikke sjekket. Ellers, har jeg til slutt lyst til å spørre dere lesere om et filmtips, for fredagskvelden har Daniel og jeg satt av til å snurre film med ost, kjeks og vin (jada gamle og grå), og da har vi så lyst til å titte på noe spenningsfylt!
 

Har dere et tips til en spennende drama/thriller, så blir vi veldig glade!
En riktig god helg må dere ha uansett. Nå skal jeg tilbake til pizzabakingen.

28 kommentarer

Siste innlegg