– Første møte med uniformen –

Herlighet, se på meg da! Jeg ser jo ut som en ekte sykepleier! Hehe, endelig har min fine, lille uniform kommet frem. Eller lille og lille… Jeg brøt faktisk ut i fullstendig latterkrampe da jeg prøvde på disse buksene. Ettersom jeg hadde hørt rykter om at klærene var veldig store i størrelsen gikk jeg for XS og en variant med strikk både i liv og ben, men likevel var de altså helt enorme. Heh! Ankelen min måtte hatt dobbel størrelse for at strikken i det hele tatt skulle fått noe funksjon, men pyttsann. Nå er jeg ihvertfall beredt om en pasient og to flodhester skulle trenge å dele bukseben<3 Jeg får legge den opp etterhvert, men et par strikk fungerer så langt ypperlig.

– Gravert klokke fra healthworkers –

Til og med skiltet har fått kommet på, så nå er jeg klar for første time i øvingsavdelingen. Den skal vi ha førstkommende onsdag og da er det altså sengeoppredning og forflytning som skal læres. Høres da hyggelig ut? Nesten like hyggelig som neste ukes “kroppsvask-opplæring”. Har jeg forstått det riktig så skal alle 170 elevene vaske hverandre i bare undertøy. Åjada! Tre uker etter skolestart tenker jeg at det blir akkurat passe intimt.

Jeg lovte dere jo å vise frem uniformen min da den kom frem med posten, så her får dere den på! Alt av både klær, skilt og klokke bestilte jeg fra www.healthworkers.no og til sammen kom det vel på rundt 1500kr. Det var med klokkegravering og det hele. Bare husk at spesielt buksene er enorme i størrelsen.. Ihvertfall den jeg bestilte.

Nå skal jeg vaske av sminken for kvelden, hive meg i dusjen og sette meg foran pcen for å lese litt mer om kroppens skjelett. Jeg har bestemt meg for å sitte og pugge navn på knokler til Daniel kommer hjem fra trening, og SÅ skal jeg legge fra meg alt av skole og blogg, og bare kose meg med han.

Nei, jeg lover å ikke skrive om studier i hvert eneste innlegg fremover, men akkurat her følte jeg det var på sin plass med uniformsbilder og det hele <3 Håper det står bra til med dere alle denne mandagen!

74 kommentarer
    1. Jeg synes det er SÅ gøy at du skriver om sykepleierstudiet og hvordan du har det der. Jeg er selv sykepleierstudent på siste året, og du kan bare glede deg til fortsettelsen! Masse utfordringer, men veldig spennende og gøy 🙂

    2. Hei fine deg!
      Så herlig du ser ut med uniformen på. Vil minne deg op at du ikke bør jobbe med slike sko som du har på deg på bildene. Du må ha på deg sko som støtter anklene – bare et kjapt tips!❤️ Stå på

    3. Å Marthe ! Det kledde du !
      Går andre året på spl i Østfold og du kommer til å elske fagene!
      Masse lykke til med utdanningen og stå på!
      Stor klem :*

    4. Wow! Så fin du var i sykepleieruniformen! Den kledde deg skikkelig bra, det må jeg si:) Det blir spennende å høre om hvordan læringen videre går:) Akkurat nå sitter jeg også med skole, nå er jeg midt oppi naturfagsleksa. Håper du får en fin kveld med Daniel:) han er heldig som har deg!

    5. Victoria Reboucas: Så hyggelig at du synes det 😀 Gleder meg til fortsettelsen. Til nå er det bare fryd og gammen 🙂

      Tusen takk, og du må ha masse lykke til selv! Klem <3

    6. Ett tips; Ikke ha etternavnet ditt på navneskiltet. Flere pasienter kan plukke det opp og søke etter deg på nettet, og du vil ikke tro hva flere er i stand til å gjøre.

    7. Lisa: Det er så herlig å høre 😀 Virker som enhver sykepleierstudent er storfornøyd med valget sitt. Er det som du gir uttrykk for like moro om to år så kan jeg ikke annet enn å juble altså. Jeg stoortrives så langt <3

    8. Oda: Oida! Lærerne anbefalte oss å gjøre det nettopp fordi pasientene skal ha muligheten til å plukke opp vårt fulle navn, men det er kanskje ikke like heldig i alle sammenhenger.

    9. Hei Marthe! Åååå, så moro med uniform da, da føles det vel kanskje hakket litt mer virkelig at du skal bli sykepleier? 🙂 Det var godt du tok den i XS da, du er jo så litta. Du får sy og styre litt med den, så blir den perfekt vet du 🙂 Du får fortsette å pugge litt om skjelettet. Ha en fin mandagskveld. Klem<3

    10. Som Oda sier; ikke alltid like lurt med etternavn på. Det hadde jeg også, men byttet fort til bare fornavn. Om pasienten spør, kan man heller svare hva man heter. Uansett så er det ikke navnet de er mest opptatt av. Jobben en gjør er det viktigste 😊

    11. Vil bare informere om at sko uten helkappe ikke er godkjent arbeidssko i pru/simulering, og heller ikke ute i praksis 🙂 Ser du har det på bildet! ☺️ Fin du er i uniform Marthe!

    12. Bestilte just uniform fra healthworkers jeg også. Bukse i s som sikkert kunne fått plass til to av meg pluss litt til! Skulle hatt i xxs eller mindre, for er ikke mye flatterende de buksene! 🙂

    13. Åå så fint! Du må bare blogge litt om studiene også, det er bare gøy! Syns det er veldig kjekt at du klarer å blogge så bra som du gjør, samtidig som du går et krevende studie! Imponerende! 🙂

    14. Er så gøy å lese om studiet, har akkurat gått hele den samme løypa. Vi fikk foresten ha på shorts og t-skjorte under kroppsvask runden og timene flyr på øvningssalen. Vet ikke hvordan dere har det, men vi ble delt inn i mindre grupper som vi skulle holde i de første årene for å bli komfortabel og kjent. Haha å etter runder med vasking og mating i blinde ble vi det foråsidetsånn! Husk å ta bilder underveis på øvmingssal ( om de andre er med på det) gøy å se på i ettertid. Masse lykke til vidre, tror dette er et yrke som passer deg 😉 ta en eksamen om gangen å ikke gi opp i de tyngre periodene (av og til føles det som at alt går galt) jeg heier på deg!

    15. Hei, Marthe 😊
      Har fulgt bloggen din i 4-5 år nå, og liker å stikke innom for litt underholdning i blant! Alt du deler med oss er av verdi, og det er vanskelig å ikke la seg smitte av ditt flotte humør! Men nå vil jeg si at jeg synes det er flott at du deler litt av din studiehverdag også! Det er gøy med litt variasjon (mtp. at du ikke tidligere har hatt studielivet som en del av din hverdag). Så ikke nøl, del gjerne det du ønsker om ditt studentliv! Plutselig blir vi obs på ulike ting vi kan bringe inn i vår studenthverdag, vi andre som studerer! Stay strong! Du er flink, Marthe 😃👏🏼

    16. Så fin du er i uniformen 🙂
      Jeg har alltid likt bloggen din, men ekstra spennende er det å lese nå som både du og jeg går førsteåret på sykepleie! Blir kjempemotivert av å lese innlegg som omhandler skole, så bare fortsett med det 😀

    17. hei! Går siste året på vgs og vurderer sykepleier studiet på uia også, så hadde vært veldig gøy om du skrev et litt utfyllende innlegg om studiet 🙂

    18. Dette kledde du! Går 2. året på sykepleierutdanning selv, og det er utrolig kjekt. En saks vil jeg anbefale deg å bestille, ettersom du får bruk for den veldig ofte.
      Vet vertfall at på gymo.no får du bestilt saks med gravering. Veldig greit med navn på da den av og til må vaskes så vet du hvilken som er din.
      Og når det kommer til anatomi og fysiologi eksamen, dersom dere har fått ut de gamle eksamensoppgavene vil jeg anbefale deg å begynne å jobbe med de så fort som mulig. Ofte går en del av spørsmålene om igjen hvert år.
      Masse lykke til videre 🙂 🙂

    19. Hei Marthe!
      Så gøy å lese innleggene dine om studie – har nettopp begynt på sykepleie selv 🙂
      Kan jeg få spørre hvilken modell du har i bukse og overdel? Sitter og skal bestille på healthworkers selv nå, men er jo så mye å velge i.. Synes den du bestilte ser veldig fin ut, og PS. du kledde den!!
      Klem <3

    20. Hei!
      Vil bare få sagt at innlegg om studier osv. er veldig gøy å lese, ikke slutt med det 🙂 Tipper at flesteparten av leserne har et forhold til studier, i alle fall meg, og da er det veldig interessant å lese om. Keep up the good work!

    21. Fine fine Marthe! Den kledde du virkelig, og håret ditt er jo bare nyydelig <3
      Begynte selv på sykepleiestudiet, og kjenner meg igjen i vanskeligheten rundt fysiologi og anatomi delen.. Har du noen tips? Så du hadde begynt å lese et par sider, men jeg skjønner ingen ting føler jeg! Tips taes i mot haha!
      Ha en fin kveld skjønne!

    22. Ser det er mange som sier at de og de skoene ikke er lovlige. Det er ingen fast fasit på hva som er lov og ikke. Noen steder er crocks ikke lov pga glatte gulv, noen steder krever de strømper om ikke hæl eller tå er dekket av sko, men hver arbeidsplass har gjerne egne regler. Jeg har jobbet på sykehjem og hjemmesykepleien og det er kleskoder og skokoder som en først trenger å bry seg om når en kommer der en er. Godt det ikke er krav som på 70 tallet ihvertfall: sykepleien.no/2016/03/jakten-pa-skokoden

    23. Her var det mange meninger. Slike sko er fult lovlig. Der jeg kommer fra bruker mange slike på sykehuset også 🙂 Dessuten så anbefalte lærerne våre også å ha etternavn på skiltet. Da slipper pasientene/brukerne å spørre også, noe de fleste faktisk gjør! 😉 Har noen tenkt å søke deg opp idag så klarer de fint det uavhengig av om du har etternavnet på skiltet eller ei…

    24. Hei 🙂 har jobbet i helsevesenet en del år nå. Vil bare si at det er fantastisk å se en blogger som velger dette yrket for vi har sårt behov for flere, bare synd vi er så dårlig bemannet og spesielt i eldreomsorgen der man kan få seg et sjokk når man ser realiteten. Jeg ville også revurdert å hatt etternavnet mitt, du møter mange pårørende og pasienter du kansje ikke vil skal vite alt. Lykke til 🙂

    25. Er selv sykepleierstudent i år. Bare lurer på hvordan du studerer på egenhånd i grunnleggende sykepleie faget, utenom gruppearbeidet. Er veldig i tvil på om jeg skal sitte og skrive notater til alle de sidene i de svære bøkene… Men må jo lære meg på en eller annen måte ettersom det er eksamen i faget. Klem, og du så smashing ut i den uniformen forresten.

    26. Du passet den uniformen kjempe bra! Herlighet, du passer virkelig til å være sykepleier Marthe. <3
      Du stråler, du smiler og du er så glad. Dette er helt perfekt for at den stakkars eldre damen på sykehjemmet som kanskje ellers har en tung eller trist dag, skal kunne føle seg bedre når hun ser smilende snille glade Marthe komme inn døren for og hjelpe henne. <3
      Det må vær en glede for enhver pasient og få møte på ditt fine smil. Det er akkurat slik en sykepleier skal være! Jeg har hatt nære personer av meg som har vært på sykehuset før, og jeg har vært pårørende.. Og for å si det sånn, dagen blir mye bedre og faktisk noen hakk lettere om det er en smilende, snill og positiv sykepleier som kommer inn, enn om det er en sur sykepleier som en såvidt kan snakke med.. Fordi ja, dessverre så finnes det mange sure sykepleiere og som faktisk ikke tar seg tid til pasienten sin. Ja selvfølgelig et det travelt til tider, og sykepleierne må løpe fra pasient til pasient! Men jeg mener.. Det og gi pasienten et smil, bør vel ikke være vanskelig. Uansett om en er travel eller ikke. <3
      Fordi det smilet som en pasient ser, og for all del pårørende og.. det kan faktisk bety veldig masse for dem! Husk på det Marthe. Men du har jo det fine smilet ditt på plass hele tiden du kan jeg se for meg, så det blir ingen problem for deg. <3
      Jeg er sikker på at du blir den snille, gode og flinke sykepleieren som ser pasienten og virkelig bryr deg. Jeg føler at du virkelig har valgt rett studie! Du passer perfekt til den jobben som det faktisk innebærer å være sykepleier!
      Jeg kjenner noen som er sykepleierstudenter, og nei.. Dette studiet er absolutt ikke lett i det hele tatt! Det er krevende! Men samtidig så er det enormt spennende, kjekt og lærerrikt studie! <3 Det læres om menneskekroppen blant annet.. Tenk så kjekt og spennende! Lærer mye som en faktisk ikke visste noe om fra før av!
      Jeg skal søke sykepleien når jeg er ferdig med generell studiekompetanse, og gleder meg så utrolig masse! Gleder meg sånn til og vite at når jeg går hjem fra arbeidsdagen min så har jeg hjulpet mange mennesker, for at de skal kunne ha en bedre hverdag på best mulig måte!
      Det er en utfordrende jobb, mye ansvar og det er mange travle dager, MEN så er det jammen meg en givende jobb også! Det og virkelig kunne hjelpe folk!
      Ja.. Haha.. Jeg har lest meg ihjel om sykepleien! Fordi jeg gleder meg sånn til og søke, og forhåpentligvis komme inn. Hihi.. Håper sterkt.<3
      HVOR MYE HADDE DU I SNITT FRA VGS MARTHE, DA DU SKULLE SØKE SYKEPLEIEN ?? 😃 Jeg har regnt ut at jeg kommer til og ha (ca.) 4,4 i snitt når jeg skal søke (hvis jeg oppnår de karakterene jeg ønsker, og som jeg alltid før har klart).
      Jeg har skrevet det før i kommentarfeltet her på bloggen din, men jeg skriver det igjen: Lykke til videre med studiet Marthe! Du blir en kjempe flink sykepleier, det ser jeg virkelig for meg! Du som er så flink og står på!
      Hilsen en fastleser, som har lest bloggen din i alle år 😀

    27. Du ser så godt ut i den uniformen, Marthe! 😍 Er helt sikker på at du kommer til å blir en fantastisk sykepleier!
      Bare et lite tips; ville ikke brukt etternavnet på navnskiltet, det finnes ikke bare mennesker som vil deg godt. Vi i ambulansen benytter faktisk bare personellnummer og navnet vårt oppgis ikke andre ganger enn når vi hilser på pasienten 😊

    28. Så fin du var i uniformen:) Etternavn på skilt er veldig omdiskutert! Jeg valgte også fult navn fordi lærerene anbefalte dette sterkt. Dette fordi vi ikke skal skjule hvem vi er.

    29. Hei! Kjenner meg igjen i problemene, uniformene på sykehuset i krs er også latterlig store, spesielt om du får en bukse med slitt strikk den dagen. Jeg er 60 kg og bruker den minste strl (xs).
      Anbefaler sandaler btw. Med støtte bak hælen. Bedre å gå i. Joggesko blir fort varmt, men kan anbefales hvis du jobber med demente som tisser overalt 😂

    30. Jeg har arbeidet en del på et sykehjem, og der er det utrolig hvordan man tøyer intimgrensene etterhvert. Nå vet jeg ikke helt hvordan det funker på et sykehus, men på et sykehjem har man som regel ansvar for fullt stell av de eldre. Og da er det mye man ser og må gjøre som man føler man ikke kan snakke om i det åpne rom; som f.eks å plukke avføring fra endetarmen til en 94 år gammel mann. Heldigvis blir man vandt med det, og det er en fantastisk jobb når man ser hvordan pasientene/beboerne setter pris på arbeidet man gjør. Kjærlighet er jo i noen tilfeller å hjelpe noen på toalettet. 🙂
      Håper du trives som sykepleier – når den tid kommer!

    31. ÅÅ det høres spennende ut ! Kjekt og ikke bare sitte på skolebenken men faktisk gjøre noe praktisk og nyttig og ! Jeg må si du passet sykepleier uniformen veldig bra altså <3 Så kult at du har et eget skilt med navnet ditt på ! Ha en flott dag idag søta <3 Klem

    32. Må si at jeg synes det er utrolig fint at du velger å bli sykepleier :)! Det er en av de viktigste yrkene vi har i dette landet! Men du, hvorfor må dere bestille uniform? Jeg bare lurer, for jeg er medisinstudent, og vi tar ut uniformer på sykehuset/andre steder når vi er i praksis.

    33. Marthe: Enig! 😀 Ja, vi får også utdelt uniform i praksis, men det er alle timene på øvingsavdelingen på universitetet vi må ha den til, og på skolen får vi visst ikke utdelt noe 🙂

    34. Caroline: Ja, dette studiet er virkelig noe helt annet enn de jeg har prøvd å starte på tidligere. Her finnes det ikke “tørre” fag, og omtrent ALT er interessant 😀 Tusen takk Caroline. En finfin tirsdag må du også ha. Stor klem

    35. Edith: Ja, slik jeg har forstått det etter bare å ha hørt på andres erfaringer så virker det arbeidet på sykehjem som noe av det tyngste. Skulle definitivt ønske at jeg hadde litt erfaring med meg i bagasjen før jeg ble kastet ut i praksis, men det går nok fint. Eldre mennesker er de beste spør du meg, så jeg gleder meg i grunn bare 🙂 Det blir verre den dagen noen plasserer meg på en barneavdeling. Hehe 😀

    36. Sykepleier: Hvorfor kan de ikke bare lage XXXS? Det kan da ikke være så unormalt å være kort og passe slank som sykepleier? 😀 Sandaler med støtte i hælen er notert! 🙂 Tusen takk!

    37. Anonym: Ååå <3 For en fantastisk kommentar. Tusen hjertelig takk for årets oppmuntring! Her var det så mange gode ord at jeg måtte lese dem to ganger for å forsikre meg om at jeg hadde fått med meg alt 😀 Føler jeg bare utifra denne kommentaren kan konkludere med at sykepleieryrke kommer til å passe deg også midt i blinken. Herlighet, så god du er. At faget er interessant er det ingen tvil om. Du har masse å glede deg til om du ender opp i samme retning som meg. Absolutt alt er spennende, og det gjør det så vanvittig mye enklere å lese på det vanskelige også 🙂 Angående snitt for å komme inn så tror jeg det var gått opp til 45,9 for andre års søkere i år, men for første års søkere som du da blir er det foreløpig 42,6. Så har du 4,4 når du er ferdig så glir du inn selv om snittet måtte øke med enda et poeng 🙂 Jeg hadde vel 4,8 i snitt med et realfagspoeng. -Men snittet varierer jo litt utifra hvor du vil inn også da. Disse poengkvotene er utifra UIA Kristiansand. Vil du inn i grimstad så er snittet lavere, og vil du inn i Trondheim foreksempel så er det mye høyere. 🙂

      Igjen, tusen takk for en herlig tilbakemelding! Masse lykke til på videregående. Stå på så klarer du dette SÅ fint 🙂

    38. Mari: Å, du det har jeg ikke funnet helt ut av enda. Jeg har styrt mest med anatomifag-kapitlene så langt og bare skumlest litt i sykepleie-bøkene. Jeg vet det er lurt å starte på disse også selv om eksamen ikke er før til våren, men jeg synes som deg at det er litt vanskelig å vite konkret hva det er man må lese på, pugge og lære seg. Man kan jo ikke huske alt som står i alle tre bøkene. Tror jeg må forhøre meg litt med gruppa mi her 🙂

    39. Anonym: Heisann! Tusen takk for det. Hyggelig å høre. 😀 Er det kapittel to du har startet på? Jeg forsto heller ikke bæret i starten og brukte to timer bare på å forstå de første sidene. -Men så ble jeg introdusert for sykepleiepluss.no nettsiden og her får du alt beskrevet på “barnenivå” av en superflink lege på video med tegninger, og altså.. Plutselig forstår du alt! Denne nettsiden er du bare nødt til å teste ut. Ellers skal det sies at kapittel 2 så langt har vært det aller vanskeligste. Det blir bedre 😀

    40. Vanessa: Heisann! Så hyggelig at du synes det er gøy å lese om studiene også. Det er vel forståelig når du går samme linje selv og kan kjenne deg litt igjen 🙂 Jeg hadde tenkt til å lenke til klærene, men da jeg gikk inn på siden så kunne jeg bare ikke huske hvilke plagg det var jeg kjøpte. De ser jo alle så like ut! Jeg husker buksen og det var denne: http://www.healthworkers.no/products/bukse-med-strikk-i-ben Men som sagt er den jo enorm, så jeg vet ikke om det kanskje finnes noe litt bedre alternativ der ute? Lurer faktisk på om det var denne i hvit jeg bestilte som overdel: http://www.healthworkers.no/products/ashley-mock-wrap-top 🙂

    41. Kristin: Hei Kristin! Å, dette var hyggelig lesning :’) Tusen takk for gode ord. Blir glad for å høre at så mange finner studiesnakket mitt også spennende. Jeg prøver å holde litt igjen for å ikke kjede alle som ikke bryr seg om skole og studietips, men er jo så giret nå som jeg endelig ser ut til å ha funnet noe jeg finner interessant og spennende 🙂 En gang i blant må det nå være lov å dele litt fra den biten av livet mitt også. Det er jo og forblir nok en veldig stor del i lang tid fremover 🙂

    42. Regine: Åh, så spennende. Jeg gleder meg skikkelig til å komme i gang på den biten også 🙂 Vi er også blitt delt inn i mindre grupper, så vi er bare 11 på min. Skal nok bli godt kjent med hele gjengen etterhvert 🙂 -Og bilder kan du banne på at jeg skal ta om jeg får den godkjent av gjengen. Hehehe! Tuusen takk 😀

    43. JA til flere slike innlegg!:) Du er så flott og inspirerende Marthe. Jeg gikk selv sykepleien i 2014-15. Måtte dessverre gå ut i ufrivillig permisjon på grunn av at jeg ikke bestod medikamenteksamen. Prøvde å ta den nå før sommeren (for tredje og siste gang), men hadde 1 feil for mye. Som da gjorde at jeg ikke fikk begynne 2.året nå i august som planlagt.. Utrolig synd. Anbefaler å lese og regne mye når du skal ha det faget;) Jeg skal søke til neste år, og skal derfor gå 1.året om igjen…

    44. Jeg har selv jobbet på sykehjem, aldershjem og hjemmesykepleien. Ja det er tungt og alarmer kan gå akkurat når du har satt deg ned for å spise, men jeg tror ikke jeg har hatt en jobb med mer kjærlighet i. Selv om jeg i ettertid må le av mange ensomme eldre som gjør hva de kan for at du skal tilbringe flest minutter hos dem. En skulle ha en halv skive med det, en halv skive med det, tevannet skulle såvidt koke og var jeg litt for sen så måtte det kokes opp på ny 🙂 Det var faktisk det værste. Vite at man ikke kunne sitte så lenge da man hadde mange andre man skulle innom, og så hadde de kanskje ventet på dette ene besøket av meg hele dagen. Jeg klarte ikke mer etter 3 år.

    45. Jeg går ikke sykepleien selv, men synes likevel det er interessant å lese om studiet til de bloggerne som går skole. Som feks deg og Ida Wulff. Så bare fortsett med det!:) dette er jo litt utenom hva de fleste andre bloggernes hverdag består av, så det er gøy med litt variasjon 🙂

    46. Så gøy! Fin du er i uniformen 😀
      Noen ganger skulle jeg ønske at jeg tok en sykepleierutdanning selv. Men det ble heller markedskommunikasjon. Føler at din utdanning er mye tryggere.

    47. Ååååh, aldri i værden at æ ville blidd me på å stå i undertøy å bli vaska av mine medeleva.. heldivis va det ikke sånn då æ studerte førr å bli telemontør. *flire*

    48. Dette kledde du virkelig! Synes det er såå flott at du utdanner deg som sykepleier – vi trenger flere som deg <3 Heier masse på deg, og håper du får en superfin studietid i årene som kommer. Jeg har stor tro på deg <3 Håper du får en flott tirsdag!

    49. Du ser da alltid så flott ut, uansett hva du går med, og uniformen var intet unntak! Jeg ble ferdig med videregående i vår, og nå har jeg et friår der jeg jobber og tar en pause fra skole, noe som var veldig nødvendig etter 13 års skolegang! Jeg jobber på sykehjem som pleieassistent og i et tiltak med psykisk utviklingshemmede, og stortrives. Har begynt å snuse mer og mer på sykepleierstudiet, så jeg synes det er veldig spennende at du deler din skolehverdag med oss!:)
      Artig skodiskusjon her oppe, og jeg, som mange andre, anbefaler sandaler med god demping! Joggesko er rett og slett for varmt og klamt, crocs er livsfarlig under dusj (det har jeg fått erfare med knall og fall, for å si det sånn hehe!) og birkenstock-slippersene blir for flate og lite støttende når du skal legge opp i mot 10 000 steg bak deg bare på jobb! Uniformen er mildt sagt rævstygg i seg selv, men så digg å slippe å tenke på hva man skal gå med på jobb/skole da!! I tillegg vil du være takknemlig for god lufting på varme sommerdager eller etter dusj, hehe 😀
      Masse lykke til videre fine, flotte deg! Jeg heier på deg og gleder meg til å følge deg videre <3

    50. Personlig synes jeg det er kjempe gøy å lese om studier! Skal selv begynne på sykepleien,og har allerede fått mange gode tips her som jeg vil ta med meg <3

    51. Åå så fin 🙂 Fikk selv min uniform i dag, men der var overdelen for stor, og buksa littegrann trang 😛 Følte meg plutselig veldig voksen og viktig når jeg prøvde den på, hehe! Lykke til videre på studiet, her står kroppsvask som første øvingspost for oss, smågruer meg litt ;P

    52. du er alltid så fin marthe!! dette er ikke helt relevant til innlegget, men har du noen tips til hvor vi kan få tak i vesker til skolestart? det er så vanskelig å finne fine men praktiske vesker

    53. Ser folk har kommentert det allerede med at du burde ha sko med hælkappe altså joggesko eller lignende! Husker vi fikk beskjed om det i fjor da jeg begynte på sykepleien. Oooog at du slipper å ligge i undertøyet når dere skal ha helvask! Hadde jeg vært deg hadde jeg møtt opp der med badedrakt under uniformen, det ble iallefall vi anbefalt <3 Ellers så må jeg bare si at du kledde uniformen veldig godt, fremtidige medsøster Borge 😀

    54. Syns det er såå artig å lese om studie😃 Har akkurat bynt på sykepleien selv (første året) så jeg bare gleder meg til hvert “studie-innlegg” du kommer med. Denne bloggen er blitt fast lesestoff!

    55. wohoooooo sååååå fin du var i uniform!!! Ikkje at eg egtnlig tvilte så veldig på nett det <3 Er så glad du har funnet noe du liker så godt og da spesielt siden faget kanskje kan være litt mye 🙂
      Blir kjempespennende å følge deg fremover
      Selv håper eg å bli certifisert coach innen 6th september 🙂 klemmerier <3

    56. Heihei! Så morsomt å få prøvd på uniformen! 🙂
      Tenkte bare å si at når jeg selv har jobbet i omsorgsbransjen så har faktisk xs vært det samme som ekstra stor. og xl var ekstra liten. Er det kaanskje mulig at det har hendt i ditt tilfelle? 🙂 For jeg gikk rundt i S i mange månder og forsto ikke hvorfor den var så stor

    57. Jeg har følgt med på bloggen din siden du delte blogg med venninna di.
      Synes det er så flott at du har valgt dette studie. tror du kommer til å gjøre det veldig bra 😀 kjempe gøy og følge med, da jeg pga sykdom ikke har fullført vidregående engang. Så synes alltid det er spennende og se hva de ulike studiene innebærer. du var veldig fin i uniformen. Lykke til med studier, jeg heier på deg.

    58. Lykke til med studie, og gled deg til praksis. Viktig å være en engasjert og positiv student, som kun vil det beste for pasientene. Veldig gøy når uniformen kommer på, da blir alt mer virkelig. Et lite tips vil jeg likevel komme med: Toppen skal være over buksen, og ikke oppi, uansett hvor stod/vid den kan føles ut! 🙂

    59. SÅ GØY å lese om deg og studiene dine! Synes du kan fortsette å oppdatere oss, synes det er så interessant å lese om da jeg også går første året sykepleie. Masse lykke til, høres som at du kommer til å bli en god sykepleier 🙂 klem

    60. Heei, så fin du var i uniformen!! Har såå lyst å gå sykepleien selv neste år, men har hørt at det blir bare vanskeligere og vanskeligere å komme inn.. Hva hadde du i snitt da du søkte? 🙂 Lykke til videre med studiene! <3 ps: hadde vært gøy om du skrev enda mer om studiene her på bloggen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg