Autumn Tag – 12 questions

Goood kveld fra meg! Endelig har jeg fått satt meg ned for å oppdatere dere med en liten høst tag! Jeg har hatt noe som føles som en evigvarende onsdag med gruppearbeid, postkontor, og to timers møte med Geir. -Og av en eller annen grunn så gikk jeg for mine høyeste hæler på en ni timers dag som denne… Altså det verker helt opp til nakken, men nok om det! Jeg har det egentlig forbaska greit nemlig, for jeg har verdens beste samboer som på eget initiativ tar både husvask, tøybretting og kokkelering når jeg har en dag som denne <3 Ikke bare har han gjort gulvene skinnende rene i hele leiligheten, men laget lunsjsalat til oss begge for resten av uken så vi ikke skal kjøpe skolemat i kantinen. Ah, det er lykkelige hverdagsoverraskelser det!

1. Har du noen planer for høsten? Ja! Være en forbaska flittig student, en inspirerende blogger og en snill og oppmuntrende samboer. Det er min plan. Høres kanskje kjedelig ut? Vel, jeg synes egentlig ikke det. Jeg tror det blir bra jeg! Hardt og hektisk, men bra. -Så skal jeg booke meg en helsikkes juleferie når alle eksamner er bestått i desember. 17 desember er jeg ferdig for året, og DA tar jeg meg en tur til varmere strøk.

2. Favoritt høst-program på tv? Å herlighet, hvor skal jeg begynne? Farmen! -Og skal vi danse. Ungkaren… -Og jakten på kjærligheten. Ja, det må bli topp fire.

3. Hva er din favoritt-høstrett? Noe med lam, Fårikål eller bare lammefrikassé kanskje? Ellers spiser jeg mye mer biff om høsten enn om sommeren, for da er butikkene fulle av deilige soppvarianter som jeg kan lage soppstuing av. Mmm! Rådyr eller elgkjøtt med potetmos og soppstuing.. Beste høstkosten, En eplekake eller to hører og med denne årstiden.

4. Hva er ditt aller beste høstminne? Åh, den er vrien, men det første som popper opp i hodet mitt er Islandsturen Daniel og jeg hadde i november i fjor. Jeg titter stadig innom reise-arkivet mitt for å mimre litt i bildene som ligger der. En gang skal vi oppleve dette stedet på sommerstid også.

5. Hvordan og hvor skal du feire Halloween? I år har Selini invitert hele jentegjengen på syforening hos henne på selveste halloween, så i år tenker jeg å tilbringe dagen der. Om det blir utkledning eller ikke får frøkna bestemme! Bare jeg slipper å gå på dører og snylte godteri.

6. Nevn 4 ting du elsker ved høsten? 1. At jeg har bursdag! Jaay! Bare en uke igjen. Haha. Jeg har enda ikke blitt så gammel at jeg gruer meg til å bli et år eldre. Tenker den prosessen starter neste høst jeg, når jeg fyller 25. Det føles liksom så uendelig mye eldre enn 24… 2. De fine fargene. Å gå tur en stille høstdag og bare nyte synet av de rød/oransje bladene som dekker både trær og bakke 3. At jul er like rundt hjørnet! Ja, jeg er en real julejente. Treet skal helst i hus siste uken av oktober. 4. Late søndager tilbrakt innendørs under en tykk dyne.

7. Nevn 3 ting du ikke elsker ved høsten? Regnet… og vinden… Og mørket… De to førstnevnte kan det være litt kos ved og (spesielt om late inne-søndager), men det mørket.. Det kjenner jeg tærer litt på novemberhumøret.

8. Favoritt høstduft? Her i gården er det bare en duft som gjelder hele året rundt, og det er Victor & Rolf Flowerbomb. Det er parfymen jeg har falt tilbake på de siste syv(!) årene og jeg har ikke tenkt til å skifte under de neste syv heller. Haha!

9. Shopper du på Black Friday? Hvis jeg kommer på det! -Men stort sett er jeg hun som ikke fikk med seg Black Friday og som kjøper alt til full pris dagen etterpå.

10. Har du noen hobbyer i høst? Jeg sa faktisk opp hesten som jeg hadde på fôr nå like før skolestart. Jeg var redd jeg ikke ville få tid til en ridetur hver torsdag lengre, så nå har jeg ingen hesterygg å låne mer! -Meen aktiviteter skal jeg alltids få kommet meg ut på. Høsten er Daniels favorittårstid så jeg regner med at han tar meg med på en tur og to i fine omgivelser. Dessuten har Andrea lyst til at vi skal melde oss på windsurfingskurs sammen i høst. Hehe, kanskje det og blir noe av?

11. Eplecider eller kakao? Helt klart en varm kopp kakao toppet med krem. Eller to. Helst en til frokost og en til kvelds. Stearinlys, kakao og fyr i peisen dere? Eller en lang tur i ruskevær etterfulgt av et varmt bad med en kopp kakao? JA! Bring it on.

12. Hva er det beste med høstmoten? Store skjerf og simple antrekk med jeans, skjorte eller strikk. Nesten så jeg skulle ønske sommeren snart kunne takke for seg her i sør så jeg kan få tatt i bruk noe av det varme, fine tøyet jeg har gått til innkjøp av for sesongen. Neida, jeg klager aldri på sydentemperaturer, men gleder meg masse til å begynne å bruke mye mer skinn!

Håper dere har hatt en herlig lille-lørdag <3

18 kommentarer
    1. Kan du legge ut det nye tøyet du har kjøpt deg til høsten? Trenger sårt inspo på noen fine høstplagg!

    2. Så gøy at du liker Farmen da Marthe! 🙂 Jeg har lest bloggen din i alle år, og jeg var med i fjorårets farmen, altså 2015. Gøy!
      Gleder meg til å fortsette å lese din inspirerende blogg i høst jeg! 🙂
      Stor klem

    3. Charlotte: Å så hyggelig å høre 😀 Da tipper jeg du sitter klistret foran skjermen når farmen går denne høsten. Mimrer og savner gårslivet litt kanskje 😀 Det ser jo helt fantastisk ut <3

    4. Sarah: Jeg tenkte jeg skulle vise det frem i antrekk fremover, men jeg får liksom ikke huket tak i noe fotograf. Skal pønske ut noe på den fronten, for antrekkskategorien trenger sårt noen oppdateringer <3

    5. Kjære Marthe, jeg må bare si hvor utrolig inspirerende du er!!<3 du virker som en helt herlig jente! Jeg får så mye inspirasjon og tips fra deg, både når det gjelder trening, mat, mote, hår, alt.. Du finner på så mye artige og flotte ideer, og nå spesielt for studenter! Jeg begynte selv å studere nå, eiendomsmegling, og allerede imorgen reiser meg og kjæresten på hytten for å ta en studiehelg der! Tusen takk for all motivasjon du gir meg!! Jeg ønsker deg masse lykke til videre i studietiden, jeg er helt sikker på at alt kommer til å gå helt strålende for deg<3 stor klem fra Bergen

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg