Ukens filmtips: Non Stop

God morgen alle sammen! Gjett hvem som har sovet ni(!) timer i natt? Jeg er nesten litt stolt over hvor godt jeg har kommet inn i mine nye rutiner. Helt siden skolestart har jeg ligget i bingen innen 23.00 om kveldene og stått opp når alarmen har ringt mellom 05.30 og 06.00. Vel bortsett fra i helgen såklart. I går la jeg meg enda tidligere og sov som en stein i ni gode timer, så nå sitter jeg her og føler jeg kunne klart alt i verden. Haha. Det eneste jeg ikke har fått god nok tid til siden forrige mandag er trening, men det finner jeg vel også en løsning på etterhvert.

Nå er det på tide med et nytt lite filmtips her, og denne gang ble det en nervepirrende action/thriller. Perfekt å snurre neste gang du skal ha en hyggelig kjærestekveld, for denne vil også mannen like. Det kan jeg garantere!

– Non Stop –
Bill Marks er ikke bare flypoliti og ansvarlig for det digre transportmiddelets sikkerhet, men også en rastløs alkoholiker som lider av fortidens minner. Til tross for at han har reist uendelig mange ganger før er det med flyskrekk han setter seg urolig ned i setet. Denne gang skal han reise langt. Helt fra New York til London, og han har 150 passasjerer å passe på. Det går ikke mer enn minutter fra flyet letter til en melding tikker inn gjennom sikkerhetsnettverket på mobilen hans. “Hvert 20 minutt kommer noen i dette flyet til å bli drept”. Den kriminelle krever 150 millioner dollar for å stoppe, og gir klar beskjed om at han vil ta livet av enhver passasjer hvis ikke pengene blir overført. Bill retter straks oppmerksomheten sin ut mot folkemengden i passasjersetene, men forstår ikke helt hvordan noen skal kunne slippe unna med drap i et fly 40 000 fot over jordens overflate.

Klokken tikker, og på minuttet 20 skjer det. Bill innser hvilken galskap han står ovenfor og blir bare mer og mer desperat for hvert minutt som går. Han får ikke noe annet valg enn å mistenke enhver både ansatt og passasjer.

Høres ikke denne action-thrilleren spennende ut så vet ikke jeg. Jeg så den for første gang for et par år siden og har faktisk sett den tre ganger til sammen nå. Det er bare noe med at alt foregår på fly jeg finner ekstra nervepirrende. Tenk, det er ingen sted å rømme, og hvem som helst kan være den skyldige! Nei, hjelpe meg for en spenning. -Og at Liam Neeson har fått hovedrollen gjør det ikke noe særlig enklere å puste.

Definitivt en av mine favoritter innenfor action-kategorien.
Kanskje noen har sett den allerede? Hva synes dere?

19 kommentarer
    1. Den har jeg ikke sett, men lenge vurdert å se. Digger han i hovedrollen i action filmer også, så jeg må vel se den en dag. Hørtes bare enda mer spennende ut her og så 😀

    2. Hei Marthe! 🙂
      Jeg tenkte nesten jeg måtte legge igjen en kommentar idag. Jeg har lenge lest bloggen din, og nå de siste mnd syns jeg at du bare har blitt flinkere og flinkere til å blogge. Du legger ut innlegg som er fine og spennende, og jeg får en slags varm følelse inni kroppen min av å lese dem haha 😀 Jeg har akkurat flyttet til en by, bor alene og har begynt å studere. Denne uken har det vært mye på agendaen når det gjelder fadderuke, men å sette meg ned i sofaen og lese bloggen din får meg virkelig i godt humør og alle bekymringer forsvinner :D. Takk for at du legger ut så innholdsrike innlegg, og lykke til med sykepleien. Det blir å gå supert! <3
      klem

    3. Jeg synes du er fantastisk flink som får til å blogge samtidig som du har startet på nytt studie! Stå på, og kos deg med studier også. Leser bloggen din typ fire ganger om dagen, og er alltid supergøy når du har oppdatert nye innlegg!
      Klem <3

    4. Julie: Å <3 Tusen takk Julie! Jeg storkoser meg virkelig med å sjonglere begge deler, så jeg blir veldig glad for å høre at det synes på et vis. Det er en post til på vei ut nå straks! 😀

    5. Anonym: Heisann! Åå <3 Tilbakemeldinger som denne gjør virkelig underverker for motivasjonen min. Tusen takk for herlige ord kjære deg! Det er så fint å høre at du blir glad av å være her inne :') Da er mitt mål nummer 1 oppnådd.

      Ønsker deg masse lykke til selv på skolebenken i ny by. Besta har sagt at det alltid ordner seg for snille jenter, så jeg er sikker på at det kommer til å gå råbra for deg også. 🙂

    6. Hei. Når du legger ut filmtips, kunne du skrevet nederst i innlegget hvor det er mulig å se den? Ser av kommentarene her at denne er på viaplay, men er så greit når det står 🙂
      Ellers må jeg slenge med meg resten her å si at bloggingen din er topp for tiden. Dette er en skikkelig feelgood-blogg. Har lest i mange år, men tror dette er min første kommentar.
      Ønsker deg lykke til videre på sykepleien, tror du kommer til å bli en fantastisk sykepleier! Stor klem <3

    7. Elsker filmtipsene dine! Alle filmene jeg har sett sålangt har falt i smak. Håper du fortsetter med dette fremover. Stå på videre og lykke til med studiet <3 Jeg har fulgt bloggen din siden du samarbeidet med Kristina for mange herrens år siden! Hehe

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg