Marthe tipser – God skoleniste

God kveld fine dere! Nå sitter jeg på en stykk solfylt veranda og oppdaterer dere. Altså det været leverer som bare fy om dagen, og det gjør meg litt sånn utenomjordisk glad. Etter å allerede ha hatt nesten en hel uke med sol og 20 varmegrader var det med skrekk og gru jeg søkte meg inn på yr i går kveld. Hva er sannsynligheten for å få to uker med den slags vederkvegelse liksom? Joda, syv av syv med sol og 18-21 grader <3 Helt perfekt.

Det er ikke meningen å plage dere med været altså, men det gjør bare så vanvittig mye med humøret mitt! Blir så barnselig glad av å kunne gå i skjørt på skolen og sole meg når jeg kommer hjem om jeg vil. ÅH! Måtte september aldri komme… Haha. Over til det posten egentlig dreier seg om, og det er ukens nistepakketips! Tenkte jeg skulle snike inn slike tips litt hyppigere nå som skole og jobbsesong er i gang igjen. Er det greit for dere eller? Hjemmelagde spinatlapper høres kanskje ikke så godt ut, og det grønne utseende ser kanskje heller ikke så veldig appetittelig ut, men det kan jeg banne på at det er enten du velger å toppe dem med laks som jeg har gjort, eller noe så enkelt som ost, skine, agurk og tomat. NAM! Try it out. Lover at det faller i smak <3

– SPINATLAPPER MED PÅLEGG –

Du trenger: 1. 150g mager vaniljekesam 2. 1 1/2 dl melk 3. 1 ts bakepulver 4. 2 håndfuller spinat 5. 200g hvetemel 6. 3 egg 7. 1 boks Snøfrisk 8. 100g røkelaks 9. Et par håndfuller ruccolasalat 10. 1/3 rødløk


Slik gjør du:
1.
Visp først eggene lett sammen med en visp, og sikt inn hvetemel og bakepulver.
2. Rør inn kesam og melk, dryss over 2 gode håndfuller spinat, og mos det hele med stavmikser.
3. Stek små lapper i en stekepanne med ørlite smør i. Ha varmen på middels. (Styrke 5-6 av 9)
4. Avkjøl lappene og smør dem så med et lag snøfrisk, et lag røkelaks, litt ruccolasalat og litt rødløk.

NYT! Oppskriften gir ca 10 mellomstore, mektige lapper. Jeg ble mett av to!

Nå skal jeg lese litt mer anatomi og så skal jeg hoppe i badekaret kjapt!
Daniel har nemlig lovet meg en kopp kakao og massasje når jeg er ferdig.

28 kommentarer
    1. Så sunt og godt! 😀
      Åh, så heldig du er. Elsker massasje selv 🙂 <3 Vært så heldig å få fotmassasje flere ganger lately. 😀 Haha.

    2. JA TAKK til flere matpakketips, Marthe <3 Nå gleder jeg meg til å leke meg litt på kjøkkenet i morgen!
      Ønsker dere alt godt <3

    3. Gleder med til å teste ut! Så gøy, vil gjerne ha mye av sunn og mettende skolemat og masse treningsinspirasjon nå om høsten! Digger deg og ditt positive humør❤

    4. Må bare skryte over så flink du er til å kombinere studier og blogging!! Du er så flink, og det er veldig inspirerende å lese om skolemotivasjonen din –> den smitter! Du er helskjønn, ha en fantastisk uke <3 klem klem fast leser

    5. Åå nam, ser kjempe godt ut! Kan jeg spørre hvor de søte notatbøkene er fra? 🙂 kjøpte selv samme matboks i dag, hehe!

    6. Åååå det så godt ut! Takk for tipset😀 kan du blogge mer om sykepleien? Hvordan dagene er lagt opp med klokkeslett, hvor lange dagene er. Hvordan det er med oppgaver, prøver osv.
      Kanskje ikke helt enda? Hihi.. Du er jo nettopp begynt😀 Men litt etter hvert?😀

    7. Det så kjempegodt ut! Kanskje jeg må prøve å være ltt mere kreativ med matpakkene fremover, den brødskiva frister liksom ikke såå mye, hehe :)Gjerne kom med flere slike innlegg!

    8. Anonym: Baare hyggelig 🙂 Ja, mer om sykepleien skal jeg absolutt dele etterhvert som jeg får satt meg litt mer inn i de ulike fagene osv. Foreløpig går det mest i introduksjon i forelesningene så vi har ikke lært så fryktelig mye enda 🙂

    9. Hei! Jeg snublet over bloggen din i sommer, og har blitt helt forelsket! Etter å ha vært uten nett ei uke, har jeg nå sittet og kost meg med bloggen din – du er så positiv og motiverende! Vært uten nett ei uke, sånn at jeg hadde litt catching up to do her, og det endte med at jeg har lagret fire av innleggene dine den siste uka. Haha! Syns bare du fortjente en kommentar av sånne sniklesere som meg også! Masse lykke til med studiet!

    10. Ingvild: Hei Ingvild! Å, dette var jammen hyggelig lesning 😀 Tusen takk for tidenes motivasjonsboost på morgenkvisten. Velkommen i gjengen! Håper du fortsetter å titte innom her i lange stunder fremover. Jeg skal ihvertfall gjøre mitt beste med å opprettholde oppdateringene :’D Tusen takk altså <3

    11. Hei Marthe!! Jeg er en fast leser av bloggen din og har vært det lenge. Ville bare fortelle om en liten ting om ja vet ikke jeg… “irriterer meg litt”. Etter du kjøpte deg nytt kamera har bilekvaliteten deffinitivt nådd ett annet nivå. Og jeg spesielt i dette innlegget var jeg imponert over det flotte øverste bilde som var utolig “sammenhengende” med alle detaljene i bakgrunnen, uten at de var “tydelige”. Det var bare en flott helhet, men med pannekaker i fokus. Men så kommer det bilder som de siste hvor det er en tilfeldig stor melk i bildet som tar altfor mye av oppmerksomheten. SKulle nesten tro det var en oppskift på melk om du skjønner? Ser dette flere ganger igjen i bildene dine hvor store ubetydelige detaljer kommer litt for klart fram. Ellers elsker jeg deg altså og beklager, men det bare måtte ut. Har selv vært på foto kurs så er vell bare jeg som lar meg irritere. Masse lykke til videre <3

    12. Du er så flink altså! Her i gården består skolematen av null komma niks, så det ender alltid med at jeg kjøper meg baguett med 70% smør og 30% pålegg. ikke særlig bloggvennlig med andre ord, haha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg