Og slik gjør du studiehelgen gøy



Okei, for en GENIAL start på helgen! Daniel og jeg skulle egentlig ha vært både på det ene og det andre fest-arrangementet med faddergruppene våre i går kveld, men som nevnt bestemte vi oss istedet for å stå over det hele og reise på hyttetur for en real studiehelg, heelt uten forstyrrelser. Vi kom frem rundt syv, og ettersom gradstokken viste 20 grader og solen enda sto og varmet på himmelen løp jeg rett ned til brygga, fylte glasset med rødvin og fisket til krampa tok meg. Det ble kanskje ingen fangst, men hva gjorde vel det når sekken vår var proppet full av reker og skalldyr? Mens jeg koste meg ved vannkanten ordnet Daniel med det perfekte bål, og da solen var gått ned for fullt dekket vi bordet rett ved flammene og nøt favorittmiddagen til en flaske hvitvin.


Jeg tror ikke jeg kan tenke meg en mer fantastisk måte å starte studiehelgen på. Vi ble altså sittende rundt dette bålet helt til midnatt, og så bestemte Daniel seg for å nattbade i mørket. Jeg tror ikke vi la oss før nærmere to, men likevel spratt vi opp som lyn da alarmen ringte klokken 9 i dag tidlig og var råklare for en skikkelig lesedag.


Regnet har plasket ned i hele ettermiddag så nå skal vi bare sitte innendørs hele lørdagen, lese, løse oppgaver, lese og løse oppgaver. -Vel med noen spisepauser innimellom! Det er så utrolig enkelt å holde konsentrasjonen i en hytte helt uten støy, og helt uten strøm og internett. Telefonen min kan ligge påslått foran meg hele dagen uten at fristelsen til å titte på den tar bort fokus! Nei, her tror jeg at jeg flytter inn like før eksamen. Haha!

– Fredagskvelden i et bildedryss –

Jeg ville bare titte innom for å dele et lite bildedryss fra den nydelige fredagskvelden vår før jeg fortsetter på lesingen. Håper det står bra til med dere alle og at dere har noe hyggelig på lørdagsplanen dere også <3

Altså?! Dette kaller jeg KOS!

30 kommentarer
    1. Så koselig. <3
      Er det mye pensum, og mye lesing? Mange oppgaver som må bli skrevet?
      Hvordan er innholdet, er det interessant? 🙂

    2. Anonym: <3 Huff, for å si det sånn: Jeg fikk sjokk da jeg åpnet anatomiboken "Menneskekroppen" i går. Det er veldig interessant å lære om kroppens oppbygning, men jeg ante ikke at det var så mye kjemi med i bildet. Hehe! Jeg som aldri har hatt verken kjemi eller biologi har vanvittig mye nytt, tungt stoff å sette meg inn i, men det går sakte men sikkert fremover. Det blir umulig å lese absolutt alt så det gjelder vel bare å finne ut hva som er viktigst og relevant til eksamen 🙂

    3. Vil råde deg til å ikke starte så tidlig med intens lesing som du gjør. Da kommer du til å gå på veggen før det nærmer seg eksamen, og da har det lite hensikt. Snakker av erfaring, så det er bare et velment tips 🙂 Ligg heller litt lavt i starten, les i doser, slik at du er godt forberedt og rustet til ukene før eksamen!

    4. beundrer dere som klarer å begynne allerede nå! Her er bare fadderuka igang, mens skolen begynner på onsdag, og jeg har ikke engang ofret en tanke på å lese eller å kjøpe bøker.. gi meg litt av din motivasjon!! Skal sies at det blir 3.året mitt

    5. Så koselig ! Virkelig smart å reise vekk å koble helt av for å jobbe med studiene ! Må spørre hvor genseren din er fra ? Den då vedøig fin ut <3 lykke til videre med lesingen og ha en fin kveld begge to ! Klem

    6. Hei, lite spørsmål. Hvilken hunderase er det på snappene dine? Vurderer hund og den var midt i blinken!! 😀

    7. Dette både ser og hørtes ut som en helt fantastisk helg! Og for en smart måte å gjøre studiene hakket gøyere på! Dere er jo kjempeflinke som er i gang allerede 🙂 God søndag!

    8. Hei Marthe. Hvordan gikk du frem når du søkte på skole,og hva slagt utdanning hadde du i bunn for å søke sykepleieren? Har så lyst til å søke,men er 30 år og har ikke gått på skole siden videregående. Den gang gikk jeg omsorgsfag. Er så usikker på hvordan jeg går frem,og hvem jeg må snakke med eller kontakte.

    9. hei:) jeg lurte på om du kunne ha hatt ett skolemattipsinnlegg? Sliter med å komme på noe å ete, er lei av tørre brødskiver

    10. Anonym: Heisann! Du jeg har gått allmenn og tatt vanlig studiekompetanse så det er alt jeg hadde som bakgrunn før sykepleien. Jeg kunne jo ha vært veldig godt rustet om jeg valgte realfag som kjemi eller biologi, men jeg var ei av de som valgte bort disse mot mediefag og idrett. Hehe, det kan jeg angre litt på nå, men det er ingen krav på sykepleien om å ha disse fagene. Det er bare litt enklere å forstå anatomien hvis du forstår grunnleggende kjemi. Du kommer inn så lenge du har studiekompetanse og snitt på 4,6 med alderspoeng 🙂 Vi har maange i min klasse som er i både 30 og 40årene med barn og som ikke har studert siden videregående så det går heelt fint! 🙂 Du søker bare gjennom samordna opptak.no vinteren 2017 når datoen for å sende inn søknad kommer ut 🙂 Det er veeeldig enkelt!

    11. Anonym: Å jeg har alt for mange! Ta gjerne en titt i kategorien min “Books” i margen rett under headeren. Her finner du alle favorittromanene mine 😀

    12. Caroline: Ikke sant? Du den genseren jeg går med her har jeg stjelt fra bestemors skap. Hihi, husker jeg riktig så kjøpte hun den på kappahl, men det er et par år siden nå 🙂 Tusen takk! Du må ha en super søndagskveld 🙂 Klem

    13. Maren: Forstår godt at motivasjonen ikke er like intens i starten av 3. året som første. Hehe! 😀 Men du kommer nok helt sikkert inn i det tidsnok! Tror ikke det er så mange som har begynt på lesingen enda. Fadderuken har som regel full fokus første uken 😀

    14. Ingvild: Ja, du sier nok noe fornuftig her! Jeg er bare så forbaska motivert om dagen og vil utnytte det så lenge det varer. Jeg tror nemlig ikke jeg kommer til å være i nærheten så motivert så fort høstværet slår inn for fullt og x antall regndager kommer etterhverandre. Da kan jeg kanskje heller ta det litt mer med ro da og trøste meg med at jeg ligger noen steg foran 😀

    15. Kristine: Hei! Å, nå husker jeg ikke hva det var den het dessverre! Det var ihvertfall en helt nydelig valp som var litt allergivennlig og som ikke røytet spesielt mye. Det er jo også to store pluss!

    16. Juhu,gleder meg til skolematinnlegg! Dere er såå heldige som har tilgang på så fin hytte, det ser fantastisk ut. Ha en flott uke og lykke til med studiene! Koselig å lese om den fine studiehelgen deres.

    17. Dette høres veldig koselig ut! Man får jo tilbringe masse tid sammen, i tillegg til å få lest!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg