The first day of school

– Back to School outfit –
 
Åh, nå er det en stykk lettet frøken som oppdaterer dere her! Jeg kom nesten akkurat inn døren etter å ha møtt opp til første skoledag på UIA, og jeg overlevde denne gangen også. Tenk det! Hehe, jeg synes alltid det er både skummelt og spennende å møte opp i et klasserom fullt av mennesker jeg ikke kjenner, men alle har det jo på nøyaktig samme måte, og det går jo bra hver eneste gang så hva er det egentlig å være nervøs for? 170 studenter var det i klassen min, så kullet er omtrent akkurat så enormt som jeg hadde forventet, men som på universiteter flest er vi nå blitt delt inn i faddergrupper for resten av uken. Rundt 40 stykk er vi i min, og disse jentene og guttene (ja det er faktisk noen menn på studiet også) skal jeg prøve å bli kjent med allerede i kveld!

Konserter på skoleområdet venter oss om en times tid, så i dag får jeg ikke tilbrakt stort mer tid foran pcen, men jeg tar det igjen vet dere <3 Ville bare titte innom og fortelle dere at første skoledag har gått som smurt. Med så mange medstudenter skal det godt gjøres å ikke finne noen du klaffer med si! De jentene jeg har fått pratet litt med så langt har virket helt herlige, så nå gleder jeg meg bare til å komme meg avgårde og starte denne spennende fadderuken! Håper det har gått bra med dere andre også som har startet opp i dag <3

Processed with VSCO with f2 preset
– Skjorte og skjerf fra Gina Tricot, bukse fra Only, Veske fra H&M, Sko fra Mango –

Jeg var nok ikke den eneste som sto opp med sommerfugler i magen denne mandagen!
Lykke til i kveld kjære dere! Bli kjent med deres nye medelever og kooos dere <3 Det skal jeg.

31 kommentarer
    1. Sååå kjekt. Så bra at første skoledag gikk så fint. Det var kjekt å lese. <3
      Det var veldig mange i en klasse, 170 stk? Wow..Er det veldig store klasserom da eller? Da blir du hvertfall kjent med flere nye mennesker, når det er så mange på studiet. <3
      Er det mange jenter på studiet i forhold til gutter...? Hvor mange gutter er det ca...?
      Håper du får en kjempe fin fadderuke sammen med dine medstudenter. <3
      Og masse lykke til videre! Du blir den perfekte sykepleieren. <3
      Hilsen ei som også skal søke sykepleie.

    2. Bra det gikk fint! Hadde selv litt sommerfugler i magen, selv om jeg har akkurat den sammen klassen i år som i fjor! Hehe! Kos deg masse i kveld, Marthe! Og kjempefint antrekk forresten!

    3. Lykke til Marthe, og kos deg masse i fadderuka! Er sikker på at du blir kjent med masse flotte mennesker 🙂

    4. Fine, fine Marthe! Så godt å høre at dagen sto til forventningene! Du får det sikkert fantastisk på skolen…enhver person burde blitt glad for å bli kjent med deg hvertfall, du virker jo så herlig og som et veldig godt menneske! Masse lykke til med studier! Ønsker deg en fantastisk fadderuke! Jeg er nyutdannet helsefagarbeider og stortrives med å endelig være i jobb! Elsker jobben min! Sikkert på at du vil trives med sykepleien. Du passer ihvertfall veldig godt til det <3

    5. Så vakker! Husker når jeg hadde første skoledag her i England! Nå et år etterpå har jeg stor vennegruppe med fantastiske folk, men første dagene var litt stille pga språk og nytt land! Men kom fort inn i en god gjeng! Du gjør nok det du også! Lykke til!! Hilsen fast leser i mange år!

    6. Så fint å høre at du hadde en bra første skoledag. Dette er min andre høst jeg ikke starter på skolen, og jeg synes jo det føles litt rart. Kjenner jeg savner litt den følelsen av kribling i magen for man er spent på hvordan skoleåret skal bli 🙂 gled deg til hverdagen som sykepleier, men først og fremst lykke til på veien for å komme deg dit 🙂 det er et morsomt studie, med (heldigvis, synes jeg) MYE praksis og praktiske øvelser <3

    7. Lykke til med studiene! Alltid spennende med første skoledag! 😀 Du vil tidsnok merke at den fine vesken din blir byttet ut med ryggsekk i et såpass boktungt studie som sykepleie 🙂 Uansett, håper du trives!

    8. Så fint å høre at du trives!! Kos deg en hel haug i fadderuka, og ikke stress alt for mye med bloggen, du må jo rekke å kose deg Marthe! Du er herlig, ha en nydelig dag og uke videre <3 klem

    9. Så bra at du koste deg første skoledag! Jeg håper kvelden ble like fin, og at du har kommet på et studie du trives 🙂 Nyt fadderuken! Klem

    10. Hei! 🙂
      Så bra det gikk greit første skoledag!
      Jeg lurte på om du kunne skrive litt om sjalusi rundt skolestart og fadderuken? Hvordan takle at typen begynner på skole, og kanskje møter andre jenter?

    11. Anonym: <3 Å! Takk snille :') Jeg har skolefri i dag så da skal jeg prøve å få tatt igjen litt planlegging av blogginnlegg til resten av uken. Så lenge jeg står opp tidlig og planlegger godt så skal det nok gå bra! 🙂 Ha en nydelig tirsdag og uke videre du også. Klem

    12. Maiken: Tusen takk Maiken. Åh, herlighet det må være ekstra nervepirrende å komme på en ny skole i et helt nytt land! Hjelpe meg, du er tøff! Godt å høre at du kom deg fort inn i det likevel. Man gjør jo stort sett det 🙂

    13. Anonym: <3 Ikke sant? Ja vi var faktisk alle 170 i samme rom, og slik kommer vi til å være også i flere av forelesningene. Hoho, veldig spent på hvordan det skal kunne være stillhet i et rom med 150 jenter. Hehehe. Jeg er ikke sikker på hvor mange gutter det var, men 20-30 kanskje? Det var visst flere gutter i år enn noen gang, så det er jo supert! 🙂

      Tusen tusen takk! Du må bare glede deg til å søke deg inn selv. Jeg trives allerede og jeg har ikke engang begynt. Hehe! 🙂

    14. Kine: Åå <3 Herlig er du! Tusen takk for gode ord Kine :') Gleder meg ikke bare til denne uken med aktiviteter og fest, men til å komme i gang med forelesningene så jeg får et bedre innblikk i hva jeg egentlig har meldt meg på. Hehe 🙂 Kjenner jeg er veldig motivert, og det er deilig!

      Heldige deg som er ferdig utdannet og har begynt å nyte tilværelsen i arbeidslivet alt 😀 Ingenting som er bedre enn å elske jobben sin!

    15. Åååå så bra at skolestart gikk fint! Husker jeg var kjempespent da jeg skulle starte på Handelshøyskolen BI i fjor. Håper sykepleien er det rette for deg! 🙂

    16. Jeg så deg på skolen igår, på toalettet rett før oppropene begynte 🙂 kjempeflott antrekk 🙂

    17. Hei!
      Jeg skal selv gå sykepleien nå, og lurte på om du kan skrive et innlegg om studieteknikker (evt hvordan du planlegger ukene fram mot eksamen). Jeg er kjempenervøs allerede for Anatomi og Fysiologi-eksamenen som vi skal ha i desember, og aner virkelig ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom hele pensumet på disse få månedene (jeg skal gå deltidsstudiet, så jeg har derfor ikke mulighet til å gå på forelesninger).. 😮 Så kanskje du har noen tips?:-)
      Synes du skriver utrolig bra, og jeg blir superglad av å lese bloggen din! Du er ei flott jente :-))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg