Ukens filmtips: En trettimeters reise

Hei og god kveld kjære, fine dere. I dag har jeg en aldeles nydelig film å tipse dere om! Daniel og jeg så den på mandag før jeg dro avgårde til Kristinemor, og til min store overraskelse var det hans valg! Det er ikke hver dag han frivillig setter på en romantisk komedie, men denne gangen skjønte selv han at valget var bra bare etter noen få minutter. “The hundred foot journey” eller “en trettimeters reise” må dere bare gi en sjanse. <3

– En trettimeters reise fra Mumbai til Paris –
Etter opprør i India bestemmer Kadam familien seg for å flytte til Frankrike for å starte opp en indisk restaurant. De velger seg ut det mest sjarmerende lokalet og alt ligger til rette for at livene deres skal få en ny, perfekt start. -Helt til de hilser på naboen “Madam Mallory”. -Sjefen for den franske michelinstjerne-restauranten som ligger trettimeter ovenfor deres. Plutselig oser det av sterke krydderlukter like utenfor hagen hennes, og de intense protestene utvikler seg til en grotesk nabokrig. Når saboteringsprosjektene deres ikke fungerer bestemmer den indiske kokken seg for å spille på lag med den franske sjefen i stedet. Han viser henne noen helt unike kokkekunstner og i jakten på den andre michelinestjernen ser hun seg nødt til å ta ham under vingene sine.

En kjedelig film om mat, tenker du. Ja, til og med jeg tenkte det, og jeg elsker alt av matprogrammer! Vel, filmen har så mye mer. Samtidig som du får servert en rekke scener med nydelige fristelser er historien både rørende, morsom og romantisk alt på en gang. Både Daniel og jeg elsket den, og det er jeg sikker på at hele familien din vil gjøre og. Jeg tror ikke jeg har sett en så bra romantisk komedie i hele år. Superfin var den!

Filmen finner dere på Netflix, og den er perfekt å snurre med hele familien samlet på fredagskvelden. Bare ikke finn på å se den på tom mage. Enkelte av rettene her gjør sultfølelsen uungåelig. I det ene øyeblikket sikler du etter en klassisk fransk duetallerken, og i det andre vil du nesten drepe for litt Indisk Tikka Masala. Haha!

Se den etter fredagstacoen, og med snacks på bordet så går det nok helt fint <3
Nå hopper D og jeg avgårde på kino. Jason Bourne står på filmplanen vår i kveld!

17 kommentarer

Siste innlegg