Fjellgeiter på nye eventyr

– Living on the edge –



Aller først: Tusen hjertelig takk for alle gratulasjoner som allerede har tikket inn. Herlighet, dere er jo gode som gull alle sammen! Kjenner jeg gleder meg litt til å komme i gang allerede, men samtidig er jeg glad jeg ikke sjanset på at jeg kom inn og pakket med meg pensumbøker, for ferie er ferie og det blir nok en stund til neste gang! De neste dagene skal jeg bare nyte med min bedre halvdel, opplevelser, soling og en lang, god roman <3




Tenker jeg starter den nye uken med et bildedryss fra søndagskvelden vår jeg. For en nydelig tur vi fikk! Formen til Daniel kom seg allerede da frokosten i går hadde fått sunket litt, så rundt lunsjtider begynte vi å planlegge fjellturen vår. Vi inntok en deilig lunsj på en restaurant nede ved stranden hvor vi hadde utsikt mot tidenes fjell på den andre siden, og dette skulle jeg på død og liv opp til topps på. “Jeg tror ikke du er klar over hvor bratt og langt det der er på nært hold”, sa Daniel litt sånn småbekymret over at jeg bare hadde fått i meg en halvliter med vann og gradstokken enda viste 40 i solen, men sta som jeg er ble planene spikret og sekken pakket.

– Fjellgeit 1 og 2 på nye eventyr –

Foråsidetsånn, jeg fikk sjokk da jeg kom frem til bunnen av fjellet og så opp på en stenete sti som ikke lignet grisen på bratthetsnivå, men jeg hadde ikke tid til å legge meg ned for å gråte, for etter Daniels beregninger hadde vi rundt 40 minutt til solen ville gå ned, og det ville ta meg minst 30 å slepe meg opp, så for utsiktens skyld satte jeg det ene benet foran det andre og peste meg til topps mens Daniel trippet lett på tå med sekk på ryggen.

Jeg har ikke vært så rødsprengt på i toppen på lenge, men vi klarte det på 20 minutt og utsikten som ventet oss.. Jepp, den var verdt det! Det var riktignok rene stormen der oppe, men vi fant oss kjapt et lunt sted på baksiden som vi kunne sitte og nyte vinen vi hadde pakket med til utsikten av uendelig hav… Åh, slike øyeblikk setter seg sånn fast i minnet! Helt magiske var minuttene vi satt her og tittet ut mot våre nye ferieomgivelser <3

For en avslutning på uken –

23 kommentarer
    1. Hei.
      Jeg har vurdert å dra til dette hotellet, men på kartet ser det ut som at det kun er store hoteller i nærområdet. Stemmer det? Er det noen resturanger, kjøpesentre og butikker i nærheten? Altså et sentrum? Eller må man ha bil og kjøre?

    2. Søte Marthe 🙂 Håper dere koser dere på ferie. <3
      Jeg må spørre deg, siden jeg er helt grønn når det kommer til dating. Jeg dater en super fin og skjønn mann, som jeg har møtt på tinder. De to gangene vi har vært på date har han invitert, og det er alltid han som sender melding. Vi har hatt det så hyggelig og er helt på bølgelengde, men vi begge er fortsatt på appen (selv om jeg ikke har brukt den siden vi begynte å date). Når ble dere enig om å slette appen? Var det noen som tok opp det temaet? Hvor lenge datet dere før dere ble sammen? Spurte du om Daniel datet andre, for jeg aner ikke om det er vanlig og om man kan spørre om det. Også lurte jeg på om du spilte kostbar (vi vet jo at menn elsker å jakte), eller tok du masse initiativ?
      Beklager for alle disse spørsmålene, men synes stadiet fra dating til forhold er så usikkert :p

    3. Hei!:-) anbefaler dere på det varmeste å ta en båt til Lindos. Jeg og kjæresten var på Rhodos for 1 uke siden. Vi bestemte oss en dag for å ta en båt til lindos, for å gjøre noe annet enn å bare ligge ved stranda eller bassenget. Dette var en tur som tok hele dagen. Underveis på turen til Lindos stoppet vi båten å hoppet uti det krystallklare vannet. Da vi ankom lindos etter noen timer ble vi helt i 100. Det var så nydelig der. Det krystallklare vannet, stemningen, de hyggelige folkene, den gode maten, alt! Det var virkelig verdt det. Dere kan sikkery også kjøre til lindos, siden dere ikke bor så langt unna. Følg med om det er noen som reklamerer for dagsturer tol lindos med båt, og bli med!

    4. Nora: Heisann! Ja, det er nesten bare store hoteller i nærheten, men det er også svære gater med aabsolutt alt du trenger. Både supermarked, suvenirbutikker, restauranter og alt annet ligger på rekke og rad i uendelig lange gater på kryss og tvers rett utenfor alle hoteller her så man behøver ikke bil for å få tak i noe 🙂 Leiebil-sjapper har vi også rett utenfor så det er helt perfekt!

    5. Viktoria: Hei Viktoria! <3 Hmm, jeg slettet appen med en gang Daniel og jeg begynte å date, mens Daniel hadde den i et par måneder etterpå. Husker det irriterte meg litt, men jeg var for stolt til å spørre hvorfor han fremdeles hadde den og ventet heller for å se om han mente alvor med datingen vår, og slettet den etterhvert som han muligens ble forelsket. Det gjorde han også, uten at jeg sa noe som helst om det. Det tar bare litt lengre tid med noen mannfolk 😀 Vi datet faktisk et helt år før vi ble sammen, og i dating-perioden tok vi akkurat like mye initiativ. Jeg passet alltid på å invitere han til meg etter at han hadde invitert meg med på noe. Tror ikke det å spille kostbar fungerer på ordentlige mannfolk. Kanskje på gutter, men ikke sånne mannfolk man gjerne vil beholde etter en natt og to. 😀 Masse lykke til med denne fine herremannen <3

    6. Anonym: Hallo! Tusen takk for at du deler erfaringene dine med oss 😀 Vi var faktisk i Lindos i dag 😀 Leide oss en bil og kjørte dit på egenhånd. Superlekkert sted. Vurderer også å gjøre som dere og ta en heldagstur med båt, men siden vi nå har sett Lindos kan vi kanskje ta den til et annet sted 🙂 Det blir isåfall i morgen allerede!

    7. Om du elsker å nyte utsikten på fjelltopper ønsker jeg å tipse deg om en vakkert utsiktspunkt med et kloster som ligger litt lengre inn den toppen du var på. da har du også fantastisk utsikt mot Tsampika stranden.
      Lindos by er også vakker. Nyt også solnedgangen ved Monolithos og den nye delen av Rhodos by har overraskende bra butikker :)Mange som er glad i Kite og vindsurfing foretrekker Prasonisi Beach 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg