It’s time to ask questions

God kveld fine dere! Nå ligger jeg i bare bikinien og oppdaterer dere fra sofaen på verandaen. Plutselig bestemte solen seg for å titte frem likevel og når gradstokken viser 20 + gjør det meg ingenting å ligge halvnaken utendørs klokken seks om kvelden! Det ble ikke noe besøk på meg, men jeg har nok å sette fingrene i, så om en halvtimes tid sniker jeg meg inn for å starte på prosjekt tøy-vask. Ja, jeg vet.. veldig spenstig, men jeg har sånn ca et halvt tonn klær som bør vaskes før jeg skal i gang med prosjekt koffertpakking. Dessuten ville ikke leiligheten dævet av en skrubb den heller. Heh, enhver tirsdagskveld kan vel ikke være en fest!

Over til noe (forhåpentligvis) litt mer spennende! Er det bare meg eller er det på tide med en ny spørsmålsrunde? Jeg føler det er år og dag siden sist, og hvem vet? Kanskje det er noen nye lesere som har forvillet seg inn hit blant de gode, gamle, faste? Har dere noe dere lurer på så er dette kommentarfeltet å hyle ut i.

– Sko og kjole fra Missguided, jakke fra Bikbok, smykker fra H&M –

Jeg begynner på svarene så fort jeg føler alle har rukket å stille de spørsmålene de føler for <3

74 kommentarer
    1. Hei! Kjempeflott blogg!
      1. Jeg lurer på hvordan du holder motivasjonen oppe i hverdagen,synes du virker så utrolig positiv hele tiden? 😀
      2. Har du noen tips til ulike ting å gjøre med kjæresten? Vi har vært sammen i 5 år nå, og føler vi må bli flinkere å gjøre nye og gøye ting sammen. Føler det er blitt for mye rutiner og ”hverdag”.
      3. Kan du lage flere DIY innlegg? Jeg synes de er utrolig kjekke, og gir mange gode ideer!
      Ha en super sommer videre! Klem

    2. Hei! Jeg lurer på om sykepleier er noe du har ønsket lenge eller om det er noe du har fått interesse for hele tiden? Jeg så ikke helt for meg at det var det du skulle studere, såg for meg noe mer “bloggete”, f. eks markedsføring eller noe! Lykke til med sykepleierstudiet om du kommer inn <3

    3. Du virker så flink med økonomien, jeg vet jo at dere sparer til hus, jeg skal ikke spørre om hvor mye du tjener, men kan du si litt om hvor mye du sparer hver måned og til hva. Hvis du ikke vil oppgi konkret sum, så kan du jo oppgi hvor mange prosent av inntekten du sparer pr måned.
      Og hvordan deler dere utgiftene som samboere, har dere en felles konto for faste utgifter? Er det problematisk om dere tjener veldig ulikt, eller har dere nesten det samme?
      Hva jobber foreldrene dine som?
      Håper du kan svare litt rundt dette 🙂

    4. – Dine fem beste og fem verste egenskaper
      – Beskriv Daniel med tre ord.
      – Tre land i verden du enda ikke har vært, men du vil reise til.
      – Dine beste tindertips.
      – Hvis du kunne bodd en plass utenfor Norge, hvor?
      – Kunne du noen gang tenke deg å flytte til Stavanger? Jeg er halvt rogalending og halvt sørlending, men endte opp på vestlandet. Skulle ønske jeg hadde endt opp i Kristiansand.
      – Har du noen gang opplevd at venninner har sviktet deg eller ikke behandlet deg bra? Hvordan håndterte du det?
      – Ti ting du ikke har gjort som er på bucketlista di.
      Nyt soldagen, fine du❤ vi kan skryte på oss overskyet og litt regn her på Jæren. Som sagt, skulle bodd i Kristiansand😂

    5. Kanskje et rart spørsmål, men jeg tror vi to har litt samme problem. Hvor kjøper du bh’er? Jeg er finner sjeldent større cup enn d-cup

    6. Hva er det beste med å være i et forhold vs å være singel?
      Kommer du til å blogge som før når du starter studiene?
      Hva er dine 5 beste og 5 værste egenskaper?
      5 ting du ikke kunne levd uten?
      Hvordan er livet ditt om 10 år?
      Hva hadde du jobba med hvis du ikke blogget?
      Hva er det beste og værste med å være toppblogger?
      Hvordan holder du og Daniel gnisten?
      Er du alltid så glad og positiv som du virker?

    7. Synes det var så gøy å se at du har søkt på sykepleie, er som noen andre har nevnt, ikke så typisk bloggete!
      -hvordan kom du fram til å søke sykepleie?
      -hvorfor kunne du tenke deg å bli sykepleier?
      Krysser fingrene for deg, lykke til med opptaket 🙂

    8. har du silikon? hva er eventuelt dine tanker om silikon? vurderer nemlig å ta silikon selv og lurte på om du har noen tips? synes det er synd at skjønnhetsoperasjoner er så tabubelagt.

    9. Bryr du deg om vekt? Veier du deg ofte?
      Hva er Daniel sin beste egenskap?
      Hva liker du best med deg selv? Utseende og personlighet?

    10. Å så kjekt med ny spørmsmålsrunde, Marthe ! <3
      - hvordan klarer du å være så positiv hele tiden ?
      - hva er dit beste minne sammen med Daniel ?
      - du er så utrolig flink til å sette sammen antrekk og jeg lurte på om du kunne vise oss dit klesskap og ulike kledkombinasjoner ?
      Ha en flott kveld og lykke til med klesvasking søte deg <3 klem

    11. Hva ville vært det perfekte frieriet for deg?
      Når og hvordan skjedde det første kysset med Daniel?
      Hva slags mor kommer du til å bli?
      Hvilke toppbloggere leser du?

    12. En teit, men likevel aktuelt spm, hvordan gjør dere når den ene har vært og bommelomma? Noen tips? Syns det er kleint mtp ny kjæreste. Hehe

    13. heihei Marthe, vil bare si at jeg elsker bloggen din! Jeg har alltid lurt på om du har tatt silikon eller om du bare er velsignet fra naturen sin side?
      sommer klem fra en små misunnelig flatbrystet leser ;))

    14. når var det du mistet jorfrudommen din? va d me noen du elsket?
      dagens samfunn er det om å gjøre å miste den tidligest mulig,hva synest du om det?

    15. – Hvordan har du redigert det første bildet med grått og farger med de svarte strekene i mellom?
      – Hva er forventningene dine til sykepleiestudiet, og hva var det som gjorde at valget til slutt falt på denne studieretningen?
      Ha en fin kveld <3

    16. Har du noen gode tips mot kjærlighetssorg?
      Hva ser du på som din beste egenskap?
      Har du en favorittquote?

    17. Hva på sykepleierstudiet gleder du deg mest og minst til? Og hva innenfor det yrket kunne du tenkt deg å jobbe med i fremtiden?
      Hvor mye bruker du i måneden på mat?
      Når flyttet du hjemmefra første gang? Hva var best og verst med det?

    18. Hei Marthe! Nå spør jeg kanskje veldig teit, meeeen hvor ofte vasker du håret? Du ser ALLTID så fresh ut på håret, alltid! Og buksa du hadde på deg går når dere fanga krabber, hvor er den fra? Digga fargen! Godt noen fikk sol i dag, i Oslo har det vært et helt forferdelig tordenvær, helt vilt altså! Det rista! Ikke noe moro synes jeg, men jeg lever og har nå trøsta meg selv med nugatti fra boksen, hahaha! Håper du har en fin kveld. Klem <3

    19. -Hvordan var du på skolen? Flittig, uinteressert?…
      -Har du en hemmelig drøm om hva du ønsker å jobbe som?
      -Hvordan er du når du møter nye folk?
      -Hvordan vil du beskrive klesstilen din med 3 ord?
      -Ønsker du å jobbe med eldre siden du er så glad i de? (Har jeg fått inntrykk av)
      Gleder meg til du svarer!

    20. Hvordan blir det å kombinere sykepleien og bloggen tenker du? Er jo mye praksis osv. Uansett; lykke til <3

    21. Jeg digger bloggen din!
      1. Hva motiverer deg til å blogge, og har du kommet inn på skolen? skal du blogge mens du studerer?
      2. hvor lenge har du og Daniel vært sammen? Hva er det positive/ negative i et forhold?
      3. Du er så flink med klær å sånn, og jeg liker stilen din, hvilke butikker handler du oftest i?
      4. liker du best å være ute blant folk eller være hjemme å slappe av?
      5. kan du lage flere DIY? blir veldig inspirert! 🙂
      Nyt dagen videre! Som sagt jeg digger bloggen din , og er fast leser. Her henter jeg MASSE inspirasjon ;)!

    22. Hei fine Marthe! Jeg har vært fast leser av bloggen din siden dag 1, til og med fast leser siden du opprettet blogg med Kristina. Når det er sagt så lurer jeg på hvordan kontakt du har med moren din den dag i dag? Før i tiden både tok du bilder og blogget om henne, men nå er det mange år siden jeg sist leste noe om henne. Har dere ikke kontakt?
      Mvh Cathrine

    23. Du snakker aldri om foreldrene dine? Moren og faren din? HE du søsken? Jeg er ny leser å merker du er glad i svigerfamillen, men hører skjeldent noe om mor å fa din.
      Klem! Nyt solen på Sørlandet! Var i Kristiansand for 1 uke siden, og herlighet så deilig det var me litt sol iforhold til Vestlandet. Vi bodde på bystrnda hotel og spiste ute på fiskebrygha! For en herlig by!

    24. Hei! Jeg lurer rett og slett på hvordan du klarer å alltid være i godt humør? Nesten alltid bør jeg vel heller si, alle har vel sine dager og det er forståelig at det ikke kommer på bloggen 😉 Hver gang jeg er litt deppa så går jeg inn på bloggen din og blir i mye bedre humør, hele bloggen din er en gledesspreder! 🙂

    25. Jeg har lest bloggen din i mange år og føler jeg vet endel om deg og har fått et godt inntrykk av deg som person, men kan ikke huske å ha lest deg nevne moren din en eneste gang. Til og med faren din som bor i Thailand sniker seg jo med innimellom. Du virker så familiekjær, så jeg bare lurer på om du en gang for alle kunne fortalt hvordan situasjonen rundt moren din er. Trenger selvfølgelig ikke svare hvis dette er privat for deg, men jeg har vært nysgjerrig så lenge! Ellers vil jeg bare si at elsker bloggen din, blir alltid så motivert av å ta meg en tur innom her! 🙂

    26. Jeg må bare si at du er den bloggeren jeg føler er flinkest til å variere innleggene dine og ta fine og varierte bilder. Det er liksom aldri kjedelig å titte innom her 🙂
      Håper du får det gøy med å svare på alle de spørsmålene du får inn 🙂

    27. Jeg lurte først og fremst på om du kunne laget et innlegg om hvordan du redigerer det øverste bildet? Sykt stilig!
      -Hvordan ser du for deg at bloggen kommer til å forandre seg når du blir student?
      -Har du noe kontakt med Jonas?
      -Hvor finner du bh-er? Jeg har D-cup og synes det er vanskelig å finne fine og gode bh-er som ikke koster skjorta!
      Ha en fin kveld! 🙂

    28. Hvilket program har du brukt for å redigere bildene i dette innlegget. Altså de bildene hvor du har farger i midten og svarthvitt på sidene? digger bloggen din!! 🙂

    29. Jeg lurer også på dette med moren din.. Før var hun så mye med her på bloggen men nå hører vi aldri noe?!

    30. Har du og Daniel noen planer for fremtiden sammen?
      Tenker du å fortsette å ha kort hår eller skal du sette i nye extensions snart? (synes forresten at den nye sveisen ser helt smashing ut på deg<3)

    31. Favoritter med sommeren?
      Kan du nevne litt om familien din? Søsken, mor og far. Kan ikke komme på at du noen gang har nevnt noe om din mor og det er veldig lite om din far.

    32. Du er en kjempe flink blogger Marthe. Kjekt at du legger ut varierte, fine og klare bilder. Du er god og dyktig i jobben din😀 Samtidig har du et utrolig fint smil og du stråler av glede. Ser alltid så positiv og glad ut, og det er kjekt å se😀 Veldig kjekt at du har søkt sykepleien! Jeg skal også ta sykepleien, og gleder meg utrolig mye til det! 😀 Et av de beste yrkene som finnes. Det er en god følelse å gå hjem med, når en vet at en har hjulpet mange mennesker. <3
      ? Hva fikk deg til å velge sykepleien?
      ? Hva gruer du deg mest til med studiet?
      ? Hvor vil du jobbe når du er ferdig utdannet? (Sykehjem,sykehus,osv).
      ? Var du flink på skolen på VGS?
      ? Har du din egen bil nå?
      ? Hvor lenge har du ventet med å studere?
      ? Vil du ha barn en dag?
      ? Er du fortsatt god venn med Annika?
      ? Har du søsken?
      ? Handler du mye klær?
      ? Hvordan klarer du alltid å være så pen?😊
      ? Redigerer du bildene dine?
      ? Pleier du ofte å forhåndsskrive innlegg?
      ? Hvordan ser du for deg livet ditt om 5 år?
      Til slutt vil jeg bare si at du passer utrolig godt til sykepleieryrket 🌸 Jeg tror hver pasient ville blitt kjempe glad for å se den smilende snille Marthe komme inn døren på rommet til pasientene, for og hjelpe dem! 👍😀 Gleder meg til å lese svarene! Stå på videre med den gode jobben du gjør som blogger!

    33. Har lillebroren din vært i Norge før? 🙂 Hvorfor ble han ikke med på familietreffet?
      Har farmor og farfar vært på besøk der i Thailand?
      Har du planlagt thailandstur i nærmeste framtid?
      Gleder du deg til å starte på skolen igjen? Hvordan kom du fram til hva som er det rette for deg og er du helt sikker denne gangen?:)

    34. Du ble så fin med kort hår, kan du fortelle hvordan du styler håret ditt til hverdags, og hvordan du krøller kort hår? Kanskje en ny hårvideo ettersom du har blitt kort 🙂

    35. vet ikke så mye om familien din, så jeg lurte på:
      1. Har du søsken?
      2. Bor foreldrene dine sammen eller er de skilt? Og har du et godt forhold til foreldrene dine?
      3. Hva jobber foreldrene dine som?

    36. Hei Marthe!
      Jeg er en fast leser av bloggen din, og må virkelig si at du stråler! 😀
      Hvordan ser en normal dag ut for deg, både på matfronten og i gjøremål?
      Hvordan har du fått så hvite tenner?
      Stå på videre, fine deg!

    37. Så bra at det blir ny spørsmålsrunde! Jeg gleder meg til å lese:)
      Jeg lurer på om det er 3 ting vi leserne ikke vet om deg?
      Ha en flott dag<3

    38. Hei! Marthe elsker bloggen din!
      1. Kommer du egentlig for Stavanger? Hehe, forstår ikke helt det der,
      Har ikke lest bloggen din så lenge.
      2. Hva jobber Daniel med?
      3. Beskriv ungdomsskole Marthe !
      Elsker bloggen din!!!!

    39. Hei!
      Elsker å lese bloggen din, synes du skriver om så mye variert og innleggene dine er alltid så for-seg-gjort 😀
      Ser at noen har spurt om det før, men jeg spør likevel: har du tatt en brystforstørrelse? Du har så utrolig fine pupper haha om det er lov å si 🙂 Håper du ikke tar deg nær av det, er bare nysgjerrig! Skulle gjerne hatt slike selv.

    40. Har du noen tips til de som ønsker å starte opp med og blogge?
      Hvilke overraskelser kan man kanskje få som man ikke tenker på før men begynner?

    41. Når flyttet du hjemmefra?
      Hvilke linje gikk du på videregående?
      Hvordan er karakterene dine fra videregående?

    42. wow dette blir spennende å lese om når eg er tilbake fra Seattle……:)
      Eg har ikkje spørsmål, eg pakker og står litt på hodet,men måtte innom å lese….sender deg en haug med klemmeting <3

    43. 1) Hvor høy er du egentlig?
      2) Hvordan er ditt forhold til kosthold og det å spise sunt?
      3) Trener Daniel mye?
      4) Hvor mye tjener du egentlig på å blogge? Jeg så at mammatilmichelle tjente 2,3 mill i 2015! noe som er vanvittige summer!
      5) Bor du og daniel i et hus eller i en leilighet?
      6) Har dere noen gang snakket om det å få barn? Eller har du i det hele tatt lyst på barn i fremtiden?

    44. Heia Marthe 🙂
      Jeg lurer på hva spiser du iløpet av en dag? Hvordan er ditt kosthold. Du virker ganske sunn, men du spiser og hva du vil har jeg skjønt. Du holder deg så slank flott. Whats your seacret 😀 Og kan du lage sunne lunch oppskrifter? Sunne salater i alle varianter noen gang?
      Digger deg, leser hver enste dag <3

    45. Er det Daniel du ser for deg fremtiden med? Har dere snakket om barn/bryllups-planer? hehe!
      I starten av forholdet ditt med Daniel, var det han eller du som var mest frempå med å spørre om å finne på noe?
      Hvor høy er du?
      Hva er vekten din?
      Tror du på skjebnen eller tilfeldigheter?

    46. Hei 🙂 Veldig fan av bloggen din og titter innom flere ganger om dagen. Har lest den i noen år nå og undrer veldig om hvordan ditt forhold til moren din er? Husker du skrev om ho før, men det er lenge siden. Hvis dette er et følsomt tema så er det bare å svare kort, forstår det. Takk på forhånd <3

    47. Hva gjør du for å holde figuren så fin? Har du høy forbrenning, eller spiser du lite? Kan du evt. skrive hva du spiser iløpet av en dag (eksempler)? 🙂

    48. Du kler deg så fint og lager så gjennomført mat, hvor mye pleier du å budsjettere til mat, og hvor mye til klær? 🙂
      Sunn og god mat er viktig, og det er bra å ta seg godt ut 🙂

    49. Etter å ha fulgt bloggen din igjennom en del år, er det egentlig bare et spørsmål jeg har til deg. Du er ofte i Stavanger hos besteforeldrene dine og jeg vet at pappaen din bor i Thailand, mens moren din har aldri blitt nevnt på bloggen. Så jeg lurer på om dere har noe forhold/kontakt?
      Må si at du stråler for tiden, og du ser skikkelig godt ut <3
      Ha en fin kveld, Marthe 🙂

    50. Hei, du flotte inspirator!
      Jeg tilhører den kategorien som nok beskrives som en stille, fast leser. Har fulgt deg sidn 2014, og det er et privilegium å få være med på reisen. Du er modig som lar oss få lov. Tusen takk.
      Selvom du jo stort sett forteller oss det meste, er det noen ting jeg lurer på.
      -Hvordan vil du beskrive deg selv som venn/hvem er du i vennegjengen?
      -Hvilken utdanning håper du mest å komme inn på? Ikke lenge til svaret er offentlig nå!!
      -Hva var det som fikk deg til å begynne med blogging i utgangspunktet?
      -Hva er ditt beste tips mot kjærlighetssorg?
      Håper du har en fin kveld!

    51. Hvordan vil du beskrive deg selv som venn? Hvem føler du at du er i vennegjengen?
      Har du en vinanbefaling å komme med?
      Hvorfor begynte du med blogging, sånn -egentlig-? (flaks for oss).
      Har du og Daniel snakket om bryllup og/eller barn?

    52. Hvor ofte trener du?
      Hvem er ditt forbilde?
      Hva skal du studere?
      Vil du gifte deg og få barn med Daniel?
      Hvor mange kjærester har du hatt?

    53. Tips hva jeg kan skrive i dagboka?
      Har du tatovering?
      Er Daniel ditt livskjærlighet?
      3 beste minnene med Daniel ?

    54. Hva gjør du når du kjeder deg/ikke har noe å gjøre?
      Hva er et perfekt liv for deg?
      Hvor mange barn ønsker du å ha? Og når?
      Du har en kjempefin blogg! <3

    55. Jeg lurer på hvorfor du har valgt å ikke støtte Sunn Fornuft-plakaten? Du er en så positiv, blid, trivelig jente som virker som du vil alle bare godt. Hva er det du ikke liker med konseptet som får deg til å frastå fra den?

    56. Kan du ikke fortelle om du har silikon eller ikke en gang for alle? 🙂 Det ser jo sånn ut i forhold til tidligere. Har du noen råd til oss som vurderer det samme?

    57. Hva gjør Daniel på? Studerer han på fulltid eller deltid og hva jobber han som?
      Kan du nevne 5 ting du er fornøyd med og 5 ting du er misfornøyd med kroppen din om?
      Hva er drømmedestinasjonen din for en fremtidig bryllupsreise?

    58. Hei 🙂
      Ser du har handlet på missguided.com. Det har jeg også, har kjøpt endel klær der den siste tiden (og alltid holdt meg under tollgrensen som er 350 inkl frakt). MEN plutselig fikk jeg en tollregning (fra DHL tror jeg) på over 1000,- kr.. Virkelig kjipt. Har du noen erfaring med dette?

    59. Leste bloggen din en del før/etter at du hadde vært i Zimbabwe, og jeg endte opp med å dra dit selv på LionBreeding prosjektet dem hadde. Kommer du til å gjøre noe sånt igjen?
      Er så morsomt å lese om reisene dine også.

    60. Hvordan klarer du og Daniel å holde oppe gnisten i forholdet? Jeg har vært sammen med typen i 3 år og jeg føler vi har mistet det helt.. Men herlighet jeg elsker han fortsatt fra månen og tilbake, tips?

    61. Stine: Vi har ikke vært sammen i mer enn et par år enda, så vi lever vel enda litt på forelskabølgen, men jeg tror bare man må være flink til å skvise inn tid til å gjøre ting sammen. Komme seg ut på middag, aktiviteter eller bare en tur i finværet. Det er ikke så mye som skal til <3 Man må bare prøve å bryte det litt kjedelige hverdagsmønsteret en gang i blant. Prøv å sette av minst en fast kveld i uken til å komme dere ut og gjøre noe hyggelig sammen 😀

    62. Guro: Nei så morsomt! Ja, den reisen lever jeg enda på. Husker nesten hver dag som om de var i går. Fikk så utrolig mange fantastiske opplevelser der nede. Har du vært der allerede eller skal du? Du må isåfall bare glede deg! 😀 Jeg kunne så absolutt ha reist på noe lignende igjen. Kanskje ikke akkurat samme sted da jeg liker å se nye ting hele tiden, men Zimbabwe og Victoria Falls… Åh, magisk! <3

    63. “Svare på din kommentar”: 😂; jeg dro dit i 2013 da jeg tok et friår fra videregående. Du var en super inspirasjon, og det er du fortsatt 😄😄

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg