Throwing a Mexican Party

Wow for en lørdag! Where to begin? Dere som følger meg på snapchat har allerede fått en god smakebit på gårsdagen vår, men til dere som ikke gjør det: Her kommer et lite bildedryss fra festen! Eller ihvertfall første del av den. Vi startet palmesusvorsingen hjemme hos oss hvor vi hadde disket opp til en mexicansk formiddag, og her ble vi i rett over en time før vi gikk over til naboene. Alle kollegaer og vennepar kom superslitne inn døren etter den harde festivalfredagen, men en shot med tequila var det likevel ingen som fikk slippe unna til frokost!

Hoho, det var så moro å diske opp til temafest! Ved siden av shotsene hadde vi friske fruktspyd, tortillachips med guacomole og tomatsalsa, mexikansk øl og jordbær dyppet i sjokolade. Sistnevnte var kanskje ikke det mest passende, men fargene hvit, rød og grønn sto liksom så godt til landets flagg som forøvrig også hang i det ene stuevinduet. På høytalerne spilte vi ekte Mexikansk stemningsmusikk og nei.. resultatet av det hele ble så bra at jeg har fått lyst til å invitere på temafest hver eneste lørdag fremover. Fy søren som vi koste oss!



Jeg tok ansvaret for å planlegge mat og drikke mens Daniel fikk ansvaret for all annen pynt, og herregud som han leverte! Ingen tvil om at den mannen har sett litt for mye film.. Haha, hagla hans lå i flere biter på stuebordet sammen med noen patroner, et speil, et “kokaintårn”, og ei blodfille, og altså det ble jo som tatt rett ut fra Pablo Escobars hjem! Helt rått <3 Alt vi behøvde å kjøpe utenom var en oppblåsbar kaktus, og et par pyntegjenstander som kunne henge ned fra taket over kontoret mitt, ellers hadde mannen allerede alt vi trengte i hus.

Ikke så dumt eller hva? Hvetemel kan brukes til så mangt!

Så fort chipsskålene var tømt og tequilaen inntatt dro vi videre til Ida og Vegard som hadde disket opp til Hawaiian party og her fikk vi servert en helt nydelig tropisk cocktail med frukt og spekemat. Timen her bare fløy forbi og vips så var vi i neste leilighet hvor temaet var maskeradeparty! Jeg tror både Daniel og jeg burde ha avsluttet her ettersom vi for lengs hadde nådd toppform, men dagen var jo på langt nær over! Etter enda en drink og glitrende maskerademasker gjensto to leiligheter til, og som avslutning på dagen ble det beat for beat konkurranse, enda flere shots, og trønderfest med karsk-drinker og ekte trøndermusikk. Trodde jeg skulle dæve av latter <3 Først klokken syv kom folket seg på selve Palmesus-festivalen og da skulle Daniel og jeg dra videre på vors med noen andre venner. Vel, mens jeg skiftet kjole og frisket opp sminken sovnet mannen på sofaen, og der ble han liggende resten av kvelden. Vi ble rett og slett nødt til å kapitulere allerede klokken 20.00 og tilbrakte resten av kvelden på sofaen foran tven med fotballkamp på skjermen. Hihi! Sånn kan det gå.


Jaja, det var veldig hyggelig det også <3 Dessuten var det deilig å våkne opp frisk i dag!

23 kommentarer

Siste innlegg