Ukens filmtips: Point Break

Ohoi! Nå har jeg til og med laget en egen kategori for film og serietips til dere her på bloggen. Hvorfor i all verden har jeg ikke hatt dette som en fast spalte før? Det er jo så hyggelig å bli tipset om gode filmer og serier! Jeg holdt på å si spesielt om høsten, men egentlig synes jeg det er minst like fint med filmtips nå om sommeren. Alle spennende tvprogram har sluttet å rulle for lenge siden, og under dager hvor regnet bare øser ned kan man like godt nyte vannmelonen på sengen og se en film spør du meg. Favoritthobbyen min på en grå dag det <3

– Point Break –
Tidligere motorcrosskjører Johnny Utah verver seg som FBI-agent etter at han mister sin beste venn i en ulykke. Her får han i oppgave å finne gjerningsmennene bak et spektakulært ran som også viser seg å henge sammen med en rekke andre ferske forbrytelser. Når Utah oppdager at mennene som står bak er ekstremsportsutøvere med et helt spesielt vågalt mål, overbeviser han sjefen om å få gå undercover i miljøet.

Utah blir sendt rett til Frankrike, og kommer raskt i kontakt med de rette folka. Etter bare et døgn er han på talefot med de kriminelle selv og vil prøve å forhindre neste forbrytelse ved å late som han vil ta del i den selv. Hovedskurken “Bodhi” og følgerne hans har ikke bare som mål å ødelegge verdens finansmarkeder, men også å gjennomføre “The Ozaki Eight”. -Åtte ekstreme prøvelser i ulike naturområder på kloden.

Er du interessert i fart og spenning sånn uten å risikere livet, så er Point Break helt perfekt. Her får man alt fra ekstremsport i fjellet, surfing på monsterbølger, klatring uten sikring og fallskjermhopping. Syntes det var noen riktig så underholdende 90 minutter jeg! Daniel og jeg leide filmen på Viaplay for 39 kroner.
 

Traileren får dere også her, så si gjerne hva dere synes!
Hvilken sjanger ønsker dere forresten helst film eller serietips fra?

25 kommentarer
    1. åå, wihoo enda en ny bloggkategori som går under favoritter her!!! <3<3 drama, komedie, thriller og romantikk er mine favoritter 🙂 ha en fin dag videre! <3

    2. Den så jeg på kino, var bra den. Men originalen med Patrick Swayze og Keanu Reeves er jo sååå mye bedre! Anbefaler å se den først! 🙂

    3. Du la ut en video i snapstoryen hvor du hadde vasket stuen din, så lurte jeg på hvor det store hvite speilet ditt er fra? 🤗💎

    4. Å, den filmen høres skikkelig spennende ut! Og traileren da… skikkelig spennende! Den skal jeg absolutt se! Men nå skal jeg først til Frankrike. Ikke på noe FBI- oppdrag da, men bare vanlig ferie! Haha! Og for meg spiller det ingen rolle sjanger, jeg liker de fleste sjangere!

    5. Er du lei av og blogge? Syns det er bare et innlegg om dagen og thats it liksom. Jeg savner liste innleggene dine som “3 ting som får meg til og smile” jeg elsket de personlige innleggene liste innleggene. klem

    6. Jeg følger deg på snapchat søte Marthe, og du ser tilogmed bra ut i en søppelpose!! alltid like vakker du! Idag skal jeg på min første dag i sommerjobb.. håper du får en strålende dag!

    7. Anonym: Jeg har som regel én dag i uken hvor jeg kun har ett innlegg. Ellers får dere mer eller mindre alltid to bloggposter her inne. -Men så bra at du liker liste-innlegg! Da skal jeg prøve å lage mer av det 🙂

    8. Skrekkfilmer!! <3 Jeg så for eksempel Hush etter at du anbefalte den og jeg eeeeeelsket den! Ha en fin dag Marthe 🙂

    9. Woppwopp, nå vet jeg hvilke film jeg skal snurre til fredagstacoen i kveld! Takk for nok et tips, og tommel opp for flere filmanbefalinger fremover 😀 Jeg stemmer for skrekkfilmer og romantiske komedier 🙂

    10. Hei hei! Jeg og noen venninner skal på telttur til Kristiansand i morgen. Vet du om noen søndagsåpne matbutikker der? Tror jeg fant en joker, vet du om noen andre? 🙂

    11. Hanne: Heisann! Ja, det gjør jeg! Vi har en kiwi rett ved hamresanden og en kiwi ved vågsbygd senter. Vet ikke helt hvor i Kristiansand dere skal campe, men det er ihvertfall en på hver kant av byen 😀

    12. Du MÅ se “The boy in the stripped pyjamas” dette er en utrolig trist film som handler om konsentrasjonsleirene under andre verdenskrig. Den viser også klasseskille under andre verdenskrig og er laget på en utrolig bra måte. du kan både le og grine under filmen. Jeg anbefaler den på det sterkeste!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg