Yesterdays roadtrip to Olbia

Hei og god morgen dere! Vår lille tur til Olbia ble litt lengre enn planlagt, så vi var jammen ikke hjemme og under dynene før midnatt i går kveld. Kjøreturen skulle bare være på rett under to timer, men selv med GPS er det ikke bare bare å finne verken frem eller hjem i Italia skal jeg si dere. Heh! Heldigvis er lokalbefolkningen her helt utrolig hyggelige og gjør så godt de bare kan med hjelpende italiensk-engelske veibeskrivelser.


For et inntrykk jeg har fått av menneskene her så langt. På veien til Olbia i går stoppet vi ved en helt nydelig, inngjerdet blomsteråker som vi (jeg) plent skulle bryte meg inn i for å knipse noen bilder til bloggeriet, og altså tre ganger ble vi tatt på fersken før vi omsider kom oss over piggtråden, men med en gang italienerne skjønte vi var norske turister med hensikt å knipse noen uskyldige bilder gjorde det ingenting om vi trampet ned hele blomsterengen. Da var det bare å hygge seg og plukke med noen buketter hjem. Jeg tror jeg elsker Sardinia…


Har dere sett noe så nydelig?

Det skal sies at jeg var en smule nervøs for giftige slanger i dette høye gresset, men det var visst heller blomstene jeg skulle ha vært redd for. Etter en halvtime på engen var jeg full av brennesle-blemmer fra ankel til lår så da var det bare å si takk og farvel med 400 fantastiske bilder på minnebrikken. Ja, det var verdt det!


Vi fikk sett og opplevd en hel hau av idylliske steder i Oblia og Costa Smeralda i går. De villeste strendene, koseligste byene og marinaer med de sykeste yachtene jeg har sett i hele mitt liv. Like før hjemreisen stoppet vi opp for å kjøpe en hel vannmelon som vi delte i to og spiste med skje i parken midt i Oblia sentrum.

Den perfekte avslutningen på feriens beste dag så langt..

I dag er det et besøk på Stintino Beach som står for tur (hvis vi finner frem), og det er kanskje det jeg har gledet meg mest til ved hele reisen. Er det et sted jeg vil fotografere så er det vel Europas svar på Maldivene. Solen står allerede høyt på himmelen, så dette blir en knalldag! Ville bare dele et forsinket bildedryss med dere før vi setter i gang. Ønsker dere alle en nydelig lørdag der hjemme!

32 kommentarer
    1. Ah, for en flott blomstereng! nydelige bilder du fikk også <3
      Bra dere fikk lov siden dere var turister da, hehe.
      Den stranden høres veldig spennende ut. Kos dere der i dag 😀

    2. For en plass! Det øverste bildet var utrolig vakkert! Med en så nydelig blogger i bildet + den blomsterenga, kan ikke bli noe annet enn et bra bilde:) Kos dere i dag, jeg gleder meg til å se bildene derfra hvis dere kommer frem:) Skriftlig eksamen i går gikk forresten strålende! På de tidligere tentamene vi har hatt har jeg aldri blitt ferdig, men nå ble jeg faktisk ferdig:) Jeg har en god følelse, så da er det bare å vente på karakteren som kommer i juni:) Ha en fin dag! Klem<3

    3. For noen vakre bilder ! Det høre ut som en fantastisk plass som jeg gjerne vil reise til og ! Må spørre hvor shortsen og toppen din er fra ? Og hvor den fargerike kjolen til venninnen din er fra ? Dere var såååå fint kledd <3 Du er nydelig Marthe <3 misunner deg sååå masseee <3 ! Kos dere masse videre og nyt dagene deres ! Klem <3

    4. jeg liker at du er på Sardinia, da vi kanskje skal reise dit i sommer 😀 får jeg hvertfall nok av tips 🙂

    5. For noen fantastiske og stemningsfylte bilder du er virkelig flink til å forevige de fine øyeblikkene altså! 🙂 Kos dere masse på ferien videre, det ser helt fantastisk ut! Foresten hvor har du kjøpt den vesten du har på deg på bildene over? Den var sinnsykt fin 😀 Ønsker deg en super fin dag 🙂

    6. ååå dette ser så deilig ut!! en drømmeferie for meg er helt klart å kjøre rundt i italia og se på alt det vakre det vakre landet har å tilby *drømmer*

    7. For noen fantastiske bilder. Det øverste må du få laget deg header av. Det var så sommerlig og nydelig 🙂
      Kos deg på stranden og nyt feriedagene.

    8. Utrolig fine bilder, gir meg en utrolig stemning<3 Blir nesten trist for ikke å være der selv... Men må bare si at jeg håper at chokeren får kort levetid i motebildet denne gangen 😂

    9. Siri Madeleine: Tusen takk! Så hyggelig å høre 😀 Vesten jeg har på meg her kjøpte jeg på en butikk her i Sardinia i går. Eller ja, dagen før der. Har ikke helt kontroll på dagene her nede 😀 Men det var nok ingen kjent butikk <3

    10. Hedda Kalfoss: Tusen takk snille <3 SÅ hyggelig å høre at eksamen gikk bra også! Håper du blir fornøyd med karakteren også når den kommer i juni. 🙂 Her har vi hatt en helt magisk dag i dag, og jeg har knipset en hel hau av bilder som kommer i morgen tidlig 😀 Fy søren for et idyllisk sted. Sardinia må du bare se å få reist til! Stor klem <3

    11. Nå er det virkelig alt for lenge siden jeg har slengt igjen en kommentar her, føler meg ikke som den flinkeste bloggleseren om dagen <3 Disse bildene var bare herlige og jeg håper du har det helt fantastisk på tur! Det øverste bildet må du jammen meg få som header - det var såå nydelig av deg og utrolig passende nå som sommeren nærmer seg! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg