Uken som gikk…

Ukens sang… Norah Benatia “Trouble”. Jeg har som folk flest i Norges land en liten crush på Norah i Idol om dagen. Jeg søkte henne opp på youtube for å se noen av opptredene hennes om igjen, og fant denne sangen som ble lagt ut 6 mars. For en behagelig stemme denne jenta har! Slapper sånn av når jeg hører på henne.

Ukens cravings… Jordbær dyppet i melis! Mmm, dette gir meg sånn sommerstemning. De kveldene jeg har cravet sjokolade denne uken har jeg gått til innkjøp av en kurv jordbær i stedet og bare spist en og en dyppet i melis.. Det blir jo sukker det også, men herreminskaper litt er lov, og absolutt bedre enn en hel pose smash.

Ukens høydepunkt… Denne helgen! Både fredagskvelden, lørdagskvelden og søndagskvelden. Jeg startet helgen med en rolig fredagskveld hjemme, fortsatte med en ikke fullt så rolig lørdagskveld med jentene, og avsluttet med å booke årest andre ferie til Sardinia. Tusen millioner takk til dere som har lagt igjen reisetips og erfaringer under forrige post. Disse ordene leses grundig og settes STOR pris på <3

Ukens latter… Det må jo være mandagen da jeg satte meg på hesteryggen for sprangridning uten bøylebh. For er syn, og for en ubehagelig, men morsom opplevelse. Haha! Jeg er glad jeg fikk denne timen med ridning forrige uke, for da torsdagen kom og jeg skulle ri på min vanlige, ukentlige tur klarte jeg å gi hesten min støt i mulen bare ved å klappe henne med hånden min. (Dere vet når man uventet får en statisk ladning mellom hendene). Hesten fikk jo stakkars sjokk, holdt på å trampe meg ned midt på gangen, og var så redd for meg etterpå at jeg ikke fikk lov til å ta på henne. Hehe, ble ikke noe ridning på oss etterpå for å si det sånn!

Ukens nedtur… Pcen min takket farvel til verden på lørdag etter en god omgang i bakken. Jeg har selvfølgelig en til, men denne reservepcen må jeg på død og liv ha i hus, så nå får jeg vel gå til innkjøp av enda en da! Det er ikke turen på Expert som er kjedelig, men det å sette seg inn i alt som er nytt, nye oppsett og installere alle gamle programmer. Finnes det noe kjedeligere? Haha, verste jeg vet det. En ting er ihvertfall helt sikkert, og det er at jeg ikke skal ha en Mac. Jeg forstår ikke engang hvordan mus-systemet fungerer på disse.

Ukens innkjøp… Jumpsuiten fra Vero Moda tror jeg er månedens store innkjøp! Hadde jeg ikke hatt bunad på 17 mai så tror jeg jammen jeg ville bært den denne dagen også, med en fin sløyfe på brystet.

Ukens film… Two weeks Notice! Hvorfor har jeg ikke sett denne romantiske herligheten før? Koseligste jeg har sett på lenge. Filmen handler om forretningsadvokaten George Wade og miljøadvokaten Lucy Kelson og deres morsomme historie. Rike George søker en ny forretningsadvokat han kan ansette i sitt enorme selskap, og til tross for at Lucy er alt annet enn nikkedukken han ønsker seg, får hun jobben. Jeg vil ikke si så mye mer enn at dette er en helt herlig film som både fikk meg til å smile i 101 minutt av forrige uke.

Jeg hadde tidenes “behind the scenes” bilder også til denne spalten, men de røk med pcen min!
Æsj, jaja dere må ha en super start på den nye uken, så sees vi igjen litt senere her inne.

18 kommentarer
    1. Jo, Marthe, du må kjøpe Mac! Eg og sleit med min i begynnelsen, men shitt kor deilig det er når ein kommer inn i det 🙂

    2. Ida: Haha, ja alle sier det, men jeg synes det er et ork å sette meg inn i det når det er så vilt mye som er annerledes. Jeg finner ikke frem til internettikonet på Mac engang.. Ser for meg at jeg vil måtte bruke 10 timer + på å forstå maskinen xD

    3. Jeg elsker disse innleggene, og Nora! Håper virkelig hun vinner hele Idol 🙂 Når det kommer til Macen! Kjøpkjøpkjøp.. Jeg var akkurat lik deg; hater nye ting jeg ikke skjønner bæret av, og kom meg ikke engang inn på internett hvis jeg skulle prøve noen sin Mac. Det tok meg vell ikke mer enn 1- 2 dager med egen Mac før jeg ikke kunne tenke meg noe annet igjen. Akkurat som med Iphone – virkelig verdt et forsøk, selv om kanskje tanken ikke er den mest positive før du lærer maskinen å kjenne 😀 Ha en fin uke <3

    4. Martine F. Wilhelmsen: Ja, jeg har ikke kommet så langt, men so far so good! Gøy å prøve noe nytt 😀 Aldri lest en bok bestående av noveller før, så det er spennende. 🙂

    5. Jeg har alltid trodd at alt jeg hadde på gammel pc var borte når den døde, men så fikk jeg tips om å kjøpe en liten dings på ebay og vips så kunne jeg få alt frem igjen for ca 35 kroner. Sjekk ut :www. dinside.no/936087/gjor-dette-for-du-kaster-pc-en
      og ikke minst: www. dinside.no/931594/harddiskkabinett-til-34-kroner
      ( måtte sette mellomrom etter www for at det ikke skal bli spam, men du skjønner 🙂

    6. Hahaha! Kjenner meg SÅ igjen i den statisk elektrisitet-episoden du hadde med hesten din!!! Har gjort det samme med min egen hest, og hun var fornærmet på meg i over en uke etterpå! Fikk ikke ta på henne og ikke ville hun være med ut i paddocken på morgenen engang! Komedie! Trikset er å gå med klær laget av naturprodukt som bomull og ren ull, børste med naturbørste og/eller ha på seg hansker når man børster, så kan man kaanskje få dra på ridetur etterpå 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg