Tilbake på sprangbanen!

Wææ! Se hva bestis har dratt meg med på denne formiddagen! Det er snart syv år siden jeg drev med sprangridning, men å ri er jo akkurat som å sykle! Har du først lært deg det så ligger kunnskapen inne for alltid. Teknikkene ruster kanskje litt, men med litt øvelse føles det akkurat som å være tilbake i gode gamle dager igjen <3 Fader så gøy jeg synes dette er. Jeg må bare si tusen takk til bestis som lånte meg sin kjære sprangponni i dag. Jeg har kost meg så mye at jeg (til og med på tom mage) sitter med et glis som nesten går rundt her nå.


Neste gang skal jeg til og med huske å ta på meg en bh. Hele opplegget ble veldig spontant, og jeg kom dermed ramlende inn i stallen i ullundertøy og en blondebh uten bøyler i… Dere kan jo tenke dere hvor behagelig det var i hundreogh*lvette over hindrene. Heldige tilskuerne som etterhvert også dukket opp og fikk med seg dette lekre synet.. Det var så galt på slutten at jeg følte jeg måtte ri med den ene hånda og holde puppene med den andre.

JA-JA, det får bli dagens *Note-to-next-time*. Jeg har hatt en helt PERFEKT start på uken, og nå skal jeg bare hive i meg noe mat og komme meg avgårde på svettetime nummer 2. Selini og jeg har nok en treningsdate i kveld! Fyfader så spreke vi er. Skikkelig dreamteam jo!

– Today i’ve been busy jumping horses –


Ville bare innom for å fortelle litt om den fine formiddagen min, og dele et lite bildedryss. Neste gang (hvis Andrea vil ha meg med igjen) lover jeg å lage en videosnutt til dere! Synes det er så stas å dele litt av denne hobbyen min også med dere. Ha en finfin mandagskveld alle sammen, så skrives vi igjen i morgen!

Ganske utrolig at det går godt hver gang…

22 kommentarer
    1. Er dette på Jegersberg gård? 🙂 solgte hestene mine hertil i såfall, hadde vært gøy å sitt dei igjen!

    2. Så gøy det ser ut! Skulle ønske jeg kunne lære meg å ri sånn skikkelig! Du er så utrolig flink, Marthe!<3

    3. Haha så herlig! Kjenner jeg har lyst til å våge meg inn på sprangbanen, men helst med en ponni. Falt av en diger hest en gang, og brakk ribben og forstuet hele armen. Fikk litt skrekk etter det, haha!

    4. Såå koselig! Og ridning og hest er jo noe av det beste som finnes!❤️
      Savner virkelig å ri kjenner jeg nå som jeg ikke har ridd på over en måned, etter at jeg har fått postviral tretthet etter virus som kan vare i opptil 3 måneder…

    5. Ett lite tips dersom du havner i en lignende situasjon:
      bruk sikkerhetsvest. Den holder alt på plass hahaha! Driver selv aktivt med sprang, men hesten min brakk beinet for litt siden og må stå tre måneder før hun kan settes i gang igjen.. Heldigvis blir hun sannsynligvis helt bra igjen <3

    6. Hestane mine heiter Sunny og Silke Stjerna 🙂 Hadde dei i rundt 15 år, fram til for 1,5 år si. Besøkte dei for eit par uker siden, og klarte ikkje å la vær å stri gråte i reint savn!

    7. Åååå.. Nå kjente jeg at jeg savnet å ri! Har sikkert ikke ridd på 10 år, men kjenner på savnet fra tid til annen. Var jo ei skikkelig hestejente før voksenlivet og tidsklemma tok overhånd 😛 Herlige bilder av deg og hestene, ser ut som en toppers dag 🙂
      PS: Godt å høre at det ikke bare er jeg som har tendenser som matvrak 😉 Jeg blir rett og slett hangry hvis det går for lang tid mellom måltidene..hehe!

    8. Anonym: Haha, slett ikke et dumt triks 😀 Sikkerhetsvest skal jeg huske til neste gang jeg glemmer bh’en! Huff, leit å høre om hesten din. Brukne ben hos så store dyr er skummelt altså! Håper alt blir bra igjen etter disse tre månedene. <3

    9. Viss du skulle no helsa på Sunny ein gang du er der, så må du prøve å strekke handa imot øyret hennes! Kjempesøtt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg