8 bad things i confess i do

1. Jeg tar alltid alt for mye mat på tallerkenen. Aldri forstått vitsen i å forsyne seg to ganger. For all del, jeg er høflig når jeg må, og gjør det på besøk hos andre, men hjemme sitter jeg heller med en tårntallerken.

2. Jeg over og underdriver for å få frem poengene mine og Daniel tar meg i det hele tiden. Sist for 10 minutter siden. Meg: Åå! Alle vennene mine er ute og soler seg, mens jeg må sitte inne på pcen! Daniel: Det er bare Annika som har sendt deg en sol-snap i dag. Hehe.. Alle/Annika samme det. Poenget var at jeg ville sole meg!

3. Jeg tråkker på biller med vinger og slår ihjel enhver flue jeg kommer over. Ganske ironisk da jeg for bare dager siden lå på alle fire med hjemmelaget sukkervann for å prøve å få liv i noen steindaue veps. Jeg tror bare jeg har mine samvittighets-moments…

4. Jeg er alltid heeelt i siste liten. Har jeg litt for god tid før jeg skal gå til bussen så surrer jeg bort fem minutt med vilje så jeg ender opp med å måtte løpe likevel. Å vente på transportmidler, eller bare folk generelt er det verste jeg kan tenke meg. Dette har gjort meg eksepsjonelt flink til å komme nøyaktig på minuttet. 

5. Jeg er dronningen av hatløsninger. Jeg tømmer ikke søpla før tårnet på toppen har veltet til alle kanter, jeg river hull i brødposen når jeg skjønner at jeg må bruke mer enn 2 minutt på å knyte opp knuten, og wait for it… jeg feier smulene på kjøkkenbenken ned på gulvet. Det er jo jeg som vasker gulvet likevel, så Daniel merker det aldri!

6. Jeg blir gal av Kylie Jenner på snapchat. Likevel ser jeg hele den forbaska lange storyen hennes hver eneste dag. Jeg klarer ikke å la være og fundere på hva som foregår i hodet hennes. Femten helt like videosnutter av “se inn i kamera uten mål og mening”. Hvorfor? Fader så svak jeg er som ikke bare kan trykke “unfollow”.

7. Jeg svarer aldri på meldinger. Noen utsetter kjedelig skolearbeid, andre fortrenger sms-svaring. Jeg har prøvd å forbedre meg etter x antall venninneklager, men nei.. Mobiltelefonen har jeg kun for nødsamtaler.

8. Jeg finnes ikke økonomisk på restaurantbesøk. Selv når mine sparsommelige venninner bare vil treffes for å slå av en prat og drikke en kopp te, går jeg for det største og dyreste på menyen. Jeg blir så frustrert når klokken bare er 11 og kjøkkenet ikke har åpnet for annet enn det som står på lunsjmenyen. Gi meg den største bifftallerkenen liksom! Neida, jeg overdriver igjen. Poenget er at jeg aldri kan dra på cafe bare for å drikke te.

– Skjørt og topp fra Bikbok, sko og belte fra Gina Tricot –

Det er når man innrømmer egne svakheter, man kan gjøre noe med dem da!
Hehe, så langt har jeg i det minste kommet… Har dere noen irriterende uvaner/svakheter?

39 kommentarer
    1. Så morsomt innlegg, liker veldig godt disse innleggene dine. Jeg børster også brødsmuler på gulvet i stedet for å gå bort i søpla og kaste de, men familien legger ikke merke til det! hehe :p

    2. Haha, jeg føler akkurat det samme om Kylie Jenner. Sitter og irriterer meg over snapstoryen, men er jo helt opp til meg å se den eller ikke. Allikevel må jeg se gjennom hele greia!

    3. Haha, fantastisk! Jeg er ganske lik deg på flere av disse områdene, haha. Jeg syns forresten at du har blitt langt “tøffere” i blogg-stilen i det siste, love it! Søt og sjarmerende har du alltid vært, men jeg syns det virker som om du gir mye mer av deg selv nå enn tidligere 🙂

    4. Jeg lager alltid altfor mye mat, er redd det skal bli for lite nemlig. Hver gang jeg koker ris feks lager jeg til seks når det bare er til meg og kjæresten. Og må selvfølgelig kaste halvparten… Lærer aldri haha.
      Er også sånn som kommer akkurat på minuttet, samme hvor god tid jeg har beregnet ender jeg alltid opp med å såvidt rekke det. :p

    5. hahah kjenner meg såå godt igjen på nr.8!! liksom hallo, når jeg først er på kafè og ALT på menyen frister, så nytter det ikke med en kopp kaffe eller te, haha<3

    6. Heheh, kan ikke gjøre enn å le! Kjenner meg såå igjen – jeg overdriver ALLTID når jeg skal fortelle noe til Håvard (forloveden) føler at han forstår behovet mitt mye mer da, haha! Men han gjennomskuer meg hver gang. Brødsmuler på gulvet – yes! Det er en standard, er jeg som støvsuger daglig uansett! En dum vane jeg har er å ALDRI drikke opp brusen fra flasken, hehee. Har alltid bunnen igjen og det er noe Håvard hater siden det er han som panter flaskene i huset og ender opp med å bruke en halvtime i stedet for 10 minutt siden han må helle ut all drikken!

    7. Haha, morsomme fakta! Har en liten forespørsel, hehe. Kunne du ha skrevet noe om kosthold/balanse/hvordan du holder formen i et innlegg? 🙂

    8. Mange punkt jeg er enig i 🙂 .. men vitsen med å forsyne seg 2 ganger er at man slipper å kaste mat!!!

    9. Såå morsomt innlegg!! Jeg spiser aldri opp maten min, om det så er den siste biten av brødskiven som er igjen så er det alltid NOE igjen på tallerken min. Fæl uvane, haha! Jeg er også sinnsykt rotete og nekter å rydde hver dag. Jeg venter heller til det har hopet seg opp i to uker. Og apropos hopet seg opp, jeg tar heller ikke klesvasken før jeg ikke har mer rent undertøy i skuffen. Haha, det er kanskje min verste uvane syns jeg selv!

    10. Det er bier som er viktige, ikke veps, men så var det dette med å se forskjell da 🙂
      Selv er jeg veldig påståelig. Innrømmer ikke feil før jeg virkelig må.+ jeg har en greie med tilbud. Før påske var det twist på tilbud i butikken til 15 kr posen og jeg hamstret enda jeg ikke liker så mange twist…

    11. Haha! Måtte le av det punktet om Kylie Jenner på snapchat, akkurat er søstra hennes (Kim) også. Nå må jeg nesten legge til Kylie også, bare fordi jeg er nysgjerrig

    12. Hehe. Bra innlegg. Bloggverdens kylie jenner er Isabellraad. Herreguuuuud for noen laaange snapstorys av bare trynet hennes

    13. Dette var et utrolig kjekt innlegg Marthe ! <3 Godt å se at det ikke bare er jeg som børster smulene ned på gulvet, haha ! Du er så utrolig nydelig og skjønn ! <3 ELSKER bloggen din ! klem <3

    14. Haha, jeg elsker slike innlegg! Tror nesten jeg må stjele denne idéen av deg en dag jeg 🙂 SÅ gøy å lese! Jeg må si jeg kjenner meg veldig godt igjen i den brødpose- rivingen, cafébesøket og det insektspunktet. Jeg dreper omtrent alle insekt jeg kommer over inne, men får like dårlig samvittighet etterpå hver eneste gang.. Haha.
      Og den Snapchatgreia, jeg har det akkurat slik med minst 3 andre kjendiser..
      Jeg håper torsdagen din blir topp <3

    15. Hei! Jeg har et lite ønske ang. innlegg! Kunne du laget et lite innlegg om russetiden din?:D Det hadde vært såå gøy å lese!! Klem

    16. Lizbeth Osnes: Så gøy å høre at du synes det 😀 Målet er jo å hele tiden by litt på seg selv da, uten at det blir helt skremmende vilt. Haha! <3 Håper ikke jeg er der riktig enda!

    17. Maria: Ja, jeg synes også det er vanvittig vanskelig å ikke lage for mye mat, men jeg er så glad i middagsrester til både kvelds og frokost så her blir det alltid spist opp likevel :’)

    18. Hahaha, neida, for all del! Men jeg syns absolutt at bloggen din later til å vise mer av den du er, enn tidligere 🙂 Kun positivt ment altså! Alltid likt bloggen din, men nå er den uten tvil en stor favoritt 🙂

    19. Anna: Hahaha! Herlig å høre at vi er to 😀 Måtte le av den med bunnen i brusen. Minnet meg også på at jeg heller aldri drikker bunnsuggel i småbrus. Det er jo så ekkelt!

    20. Meget enig i Kylie Jenner punktet. Fulgte hu sjøl en liten periode, men så gikk jeg lei og fjerna hu fra vennelista. Når hu ikke har noe mer interessant enn fjeset henne å komme med, da gidder jeg ikke.

    21. hahahahahaha lo masse inbiller meg at din bestemor kommer til å le mye også eller være litt bekymret for smuler på gulvet hahaha :D:D

    22. Punkt 4 er jeg så enig i. Jeg hater virkelig og vente på noe som helst. Jeg bruker det ordet sjeldent,men det er seriøst noe av det verste jeg vet om hahha 🙂 Antrekket var utrolig fint Marthe forresten 🙂

    23. Æ e sykt dårli på å ta oppvasken.. istedenførr å stå i 10 minutt annakvær dag så tar æ den 1 gang i uka når det e et stort tårn i vasken. x)
      Æ stresse førr ikke å stresse.. det du skriv om vente på buss – æ e den som rushe tell busstoppe en halltime før bussen har gådd liksom.. hahaha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg