My favorite workout hairstyle

Ah, jeg er så stiv og støl etter gårskveldens styrketime at det nesten gjør vondt bare å hamre på tastaturet.. Her kommer endelig en ny oppdatering i frisyre-kategorien! Det er så lenge siden jeg har eksperimentert med hår at jeg nesten hadde glemt hvor gøy jeg synes det er. Under får dere en rålekker hestehale-frisyre som er laget på fem minutt (nei ikke det engang), og som passer perfekt til trening! For oss med extentions er det ikke alltid like enkelt å få festet håret på en ok måte under heftige svettetimer. En vanlig, høy hestehale kan fungere, men nå som jeg har så vanvittig mye ekstra hår har jeg fort for å stresse med at ikke festene skal vises.

Utstikkende tape eller clip on fester er virkelig mitt verste mareritt, så for å forsikre meg om det aldri skjer har jeg funnet en super frisyre som kan rockes selv på tredemøllen i 16 kilometer i timen. Hope you like it!

– The Perfect Twisted Ponytail –

Slik gjør du:
1. Ta tak i litt hår øverst, fremme ved pannen og del det i to. Tvinn det én gang og tilføy litt mer hår i hver hårdel.
2. Tvinn det en gang til, og legg til enda litt mer hår i hver hårdel. Ja, dette er like enkelt som det høres ut!
3. Fortsett helt til du ikke har mer hår igjen å tvinne på den ene siden, og fest det tvinnede håret med en klype for at det ikke skal gli opp mens du gjør nøyaktig det samme på den andre siden av skillen.
4. Lag en vanlig, lav hestehale der de tvinnede hårdelene møtes på midten i bakhodet.

5. Nå kan du dra litt i håret som er tvunnet fint inntil hodet på begge sider for å gjøre det mer synlig.
6. For å skjule den stygge sorte strikken henter jeg en liten hårdel fra undersiden av hestehalen, surrer den rundt strikken 2-3 ganger og stikker en liten lusespenne gjennom hele hestehalen fra undersiden for at det hele skal ligne et (bokstavelig talt) hårstrikk. Jeg synes også det er pent med litt bølger i hestehalen <3

Om du vil ha midtskill eller sideskill er helt opp til deg. Fint blir det uansett!

21 kommentarer

Siste innlegg