Sommerens store klisseferie

Hei og god fredag fine dere! Tenk, nå er det fader meg helg igjen.. Denne uken har bare sust forbi, men det har vel med at jeg koste meg så fryktelig med familien i Stavanger. Da middagsoppskriften var publisert i går kveld droppet jeg like godt hele husvasken for å kun se på reiser. Jeg er i full gang med planleggingen av mitt livs sommerferie, og det første jeg vil ha i boks er en siste real klisseferie før skolestart til høsten. Savnet etter et ordentlig tropeklima har vært stort helt siden Costa Rica reisen min for to år siden, og Daniel har ikke kjent hvit sand under tærene siden 2012! Derfor har vi nå bestemt oss for å ta to fulle uker langs kysten av Thailand.

Vi skal drikke kokosnøtter og spise sjømat på stranden, bade i et nesten ubehagelig varmt hav, besøke alt for mange spa-avdelinger, dra på øyhopping, båtturer, og spennende thailandske matmarked! Jeg har ikke vært sør i thailand på snart 10 år, så dette kjenner jeg at jeg gleder meg noe helt latterlig til. Vi må bare ta oss god tid på å booke sted og hotell. Det siste jeg ønsker er å havne et sted det er flere turister enn lokale.. Eller flere solsenger enn sandkorn. Jeg har allerede funnet flere fine steder i både Krabi og Khao Lak, men nå tenkte jeg å ta en liten runde med dere først! Er det noen av dere som har lyst til å dele litt erfaringer her? Vi kan ikke booke reisen før slutten av april likevel, da det er da vi får greie på når vi kan ta ferie, men Sør-Thailand i 14 dager blir det uansett.

Drømmer meg helt bort jeg i disse bildene her <3
Bildene er satt sammen fra Pinterest.

61 kommentarer
    1. Thailand er FANTASTISK! Men personlig synes jeg Krabi er kjedelig så ville heller anbefalt dere en øyhoppingng i den delen og legg gjerne turen til PhiPhi, ❤️❤️❤️

    2. Var ikke dere nettopp i Egypt da? Er ikke det tropisk nok med hvite strender der man får sand mellom tærne?

    3. Jeg har vært sør i thailand to ganger, og kan derfor komme med noen tips 🙂
      Har vært på koh samui (en øy som ligger utenfor bangkok, flyr dit, og flyplassen der er laget av bambus… helt rått haha). Øya er sjuuuukt fin, men jeg var ikke like tilfreds med selve byen/sentrum. Lukta ikkeno særlig godt, og var mindre shopping og ting å gjøre i selve byen. Øya er ganske liten. Vi hadde dog noen fine opplevelser der, blant annet båtturer ut til enkelte øyer, elefantridning, apekattkosing etc..
      Det andre stedet jeg har vært er på phuket, på karon beach. Jeg vil nok aller helst anbefale dette stedet, for her har dere virkelig ALT! Her er bare cluet å finne et sted/strand som ikke er overfylt av turiset. Karon beach var ikke det, den var faktisk ganske tom av folk – noe vi likte. Dersom vi ønska litt mer fart og spenning kunne vi ta en tuktuk til kata beach, 15 min unna. Her har du også MASSE shoppingsentre i grei avstand unna, samt phuket sentrum/by som byr på alt du kan tenke deg av mat, shopping, uteliv.. Du kan også stikke til pataya, som er en artig opplevelse (kryr av transvesitter og festlige barer og utesteder). Med andre ord; her har dere alt!

    4. Det er ikke akkurat det stedet du tenkte kanskje, men det er i Thailand. Royal Cliff Hotel Groups i Pattaya. Jeg reiser godt over gjennomsnittet mye, men det er uten tvil den beste ferien jeg har hatt noensinne. Hotellet var så bra at vi iløpet av tiden vi var der, valgte å være der veldig mange av kveldene på grunn av hvordan det var (noe vi aldri gjør når vi reiser egentlig – da vi heller er ute i byen). Personalet og beliggenhet er veldig bra, og selve hotellet er helt utrolig fint. Ligger ikke langt fra sentrum. Anbefales virkelig på sterkeste.

    5. Åh, heldige dere! 😀 Jeg er sikker på at det kommer til å bli en HELT strålende tur. Jeg har selv aldri vært i Thailand, så jeg har dessverre ikke noen gode personlige tips å komme med. Det jeg har sett, er likevel at Pinterest har en hel haug gode lister å dele, om du går innom der å søker på “Thailand Things To Do” 🙂

    6. Dere MÅ booke reisen via orkideekspressen. Send de en mail om dine ønsker så lager de en fantastisk reise for dere hvor dere blir hentet med egen bil og slipper disse turistbussene. Første gang vi reiste med dem var vi på to ulike hoteller, begge luksus. Aldri opplevd en eneste negativ reise med dem og vi har reist 3 ganger nå, sist i februar i hua hin.

    7. Sitter for øyeblikket på flyplassen i bangkok, og har nettopp tilbrakt en hel måned i Thailand. Vi har vært innom både Koh Tao, Krabi og øyene rundt Krabi. Først var vi en hel uke på Koh Tao. Det er en liten øy som har mye å by på. Det var mange flotte strender til både soling, snorkling og dykking. Bor du litt utenfor selve “sentrum” fks på shark villas, vil du oppleve nydelige solnedganger, stillhet og alt som måtte ønskes på en klisseferie. Det er også sentrum med både marked, barer, massasje mm. Anbefale å leie scooter til 50 kr per døgn.
      Selve krabi var ikke noe spesielt dersom du leter etter hvite strender og klar sjø. Da mener jeg selve fastlandet. Vi reiste på båttur ut til 4 islands, og synes det var mye finere. Hvite strender, krystallklar sjø og god atmosfære. Er selvfølgelig mye folk i høysesong. Koh phi phi vil jeg anbefale å besøke.
      God tur!

    8. Styr unna Ao Nang i krabi. Ja, det er kjempe fint, men flere turister enn lokale garantert. Bare ett digert turisthøl og strendene er jo ikke så fine heller. Er jo øyene som er fine i Thailand! 🙂 anbefaler Koh Lanta. Her finner dere garantert noen fine resorts langs stranden. (Jeg bodde på hostel så har desverre ingen relevante anbefalinger til dere). Veldig rolig øy hvor dere får slappet av. Ikke stappfull av turister ennå, selv on det jo er noen der. Styr unna Phi Phi med mindre dere betaler skyhøye priser for ett resort lagt unna der alt skjer da. Phi Phi er blitt den russiske partyøya og ble for meg ett lite turisthelvete. Men fint er det jo, så en dagstur skader ikke om dere har tid 🙂
      Jeg har tilbringt mer tid på østkysten enn vestkysten, men virker som dere vil til vestkysten så da er dette mine anbefalinger. Kos dere masse 🙂 må også bare nevnes att nabolandet (Kambodsja) er virkelig paradis i forhold til Thailand. Krystallklart vann (slår Thailand tvert), hvite sandstrender og relativt øde øyer hvor du har stranda for deg selv.

    9. Beathe: Åå så herlig at du la igjen denne kommentaren Beathe! Karon Beach er notert ned 😀 Trodde Phuket var blitt et slikt overfylt turiststed jeg, men da tok jeg feil 🙂 Jeg var der for 10 år siden og da var det helt fantastisk, så jeg vet ikke helt hvorfor jeg tenkte det heller..

    10. Madeleine: Tusen takk for tips Madeleine <3 Pattaya har jeg også vært en gang tidligere, men det er så mange år siden nå at jeg ikke vet noe om stedet lengre. Skal sjekke ut Royal Cliff Hotell jeg 😀

    11. Kathrine: Jeg var inne og tittet på orkideekspressen i går faktisk, men ettersom det ikke sto noen konkrete pakker med priser ute så gikk jeg bare bortifra det igjen. Skal søren meg be om å få et slikt tilbud sendt med en gang. Vi har jo enda god tid på å booke turen! Vil veldig gjerne ha vårt livs ferie 😀

    12. Maria: Himmel, dette høres perfekt ut! Vi tenkte egentlig bare å bo på et flott hotell i Krabi eller et av disse andre fine stedene og booke båtturer og sightseeingturerer til alle disse nydelige øyene rundt, men Koh Tao hørtes ut som et himmelsk alternativ. Hvor lang avstand er det mellom Krabi og Koh Tao? 🙂

    13. Det er ikke så veldig mye sol i Thailand i sommer. Regnsesong, men regnet varer normalt bare et par timer. Det er derimot veldig overskyet hele dagen. Fortsatt varmt og godt i lufta og i vannet 🙂 Så med mindre dere ikke har noe imot å ikke få sol og knallblå himmel hver dag er Thailand stedet. Været i Koh Samui er bedre enn phuket osv.

    14. Anonym: Okei! 🙂 Jeg har pleid å reise til Nord thailand om sommeren, og da melder de også regn hver eneste dag, men regnet kommer enten aldri eller så varer det bare i 10 minutt. -Men det er nok annerledes i sør ja. Æsj, kjedelig om vi aldri får blå himmel da 😛

    15. Åhhh! Nå ble jeg misunnelig! Du må ta med oss på reisen, legge ut mange bilder så vi får følelsen av og være i Thailand:) nå gleder jeg meg nok nesten like mye som dere gjør til dere skal dra, for dette blir nok litt av en tur:) Lykke til med booking av sted og hotell, jeg gleder meg til å se hva dere ender opp med:) God helg! Klem:)

    16. Jeg har besøkt kata beach og khao lak, og vil si at khao lak er mye roligere enn kata!
      Ikke det store å skryte av i forhold til butikker og utvalg av restauranter. Likevel er det god mat og nydelige strender:)
      Hvis dere reiser til kata er det mulig å dra inn til phuket sentrum om det er dårlig vær. Vi dro også og besøkte et flott tempel. Kommer litt ann på hva dere er på utkikk etter, men kan varmt anbefale begge steder! Thailand er et flott land med nydelig natur, mat og utrolig hyggelig mennesker:)

    17. Ser det er kommentert allerede, men Orkideekspressen er virkelig å anbefale! Bestilte tur til Malayisa/Borneo, Kambodsja og Vietnam gjennom de, der de skreddersydde et program akkurat etter våre ønsker! Fikk først tilsendt forslag, og så kunne vi komme med tilbakemeldinger på hva vi ville ha med og ikke. Alt var tilrettelagt, så du slipper å tenke på noe som helst! Vi hadde veldig mange flights og masse aktiviteter på få dager, men fikk masse ut av reisen ved at all transport hit og dit, og all overnatting var fikset på forhånd 🙂 Hadde også private guider&transport på utflukter! Vi sov alltid på kjempefine hotell, og alle rommene var premium deluxe og i den duren, på det ene stedet ble vi også oppgradert til bungalower med egne boblebad på rommet 😉
      Om dere vil være veldig i fred, så vil jeg anbefale en tur til Koh Lao Liang! Det er en liten øy sør i Thailand, der det kun er ca 40 personer som får overnatte pr natt 🙂 Det er litt primitivt med telt og strøm bare noen timer om dagen, men virkelig en opplevelse! Et par dager der holder nok, for det er lite å finne på, men man får nok pleiet kjærligheten der 😉 Knall fint å stå opp tidlig for å få med seg soloppgangen! En tur dit kan kombineres med Koh Lipe som vi var på, en veldig fin øy som ikke er så veldig populær helt ennå, men den kommer til å bli turistifisert om ikke alt for lenge, så anbefaler å reise dit før det blir for mange turister der! Ingen taxier på øya, bare små mopeder som skysser deg rundt, og veldig fint å snorkle rundt hele øya!

    18. Var i Thailand hele februar, så her må jeg nesten legge igjen en liten kommentar 🙂
      Leser litt lenger oppe her at du får tips om Phuket. Jeg ville ikke ha prioritert dette hvis dere kun har 2 uker i Thailand, alt for mye turister og skitt som følger med dem. Karon er forsåvidt greit, men ville mye heller ha holdt meg til Krabi! Her er både menneskene, atmosfæren og maten bedre. Ao Nang er det mest turistvennlige stedet i Krabi, men likevel mye bedre enn alt i Phuket. Og dere må ta turen til Railay Beach, samt Phi Phi- Island (og øyene rundt sistnevnte). Veldig fine dagsturer begge to.
      Når dere er i Khao Lak MÅ dere ta en dagstur til Similian Island – det fineste stedet i hele Thailand! Jeg gleder meg til mange flotte bilder, heldiggriser 🙂

    19. Har utrolig lyst til å dra til Thailand selv, men egner seg kanskje ikke med små? 🙂 Er vel ganske lang flytur, veldig varmt osv, hehe.

    20. Ser så fiiiint ut! Aldri vært i Thailand, men fikk veldig lyst nå 🙂
      Jeg startet også 30 day squat challenge i dag! Tok med litt hoftehev, pushups, situps og glutebridge for å utfordre meg selv max.

    21. Var i Khao Lak for noen måneder siden faktisk, og likte det veldig godt. Når det kommer til tips kan jeg anbefale restaurantene Peter Pan restaurant (italiensk, sykt god biff) og La Piccola Maria (også italiensk), for trust me, dere kommer til å bli lei av thaimat, hehe. “Mygga” er et must, da det er sjukt mye mygg der om kvelden. Massasje er de utrolig gode på, og koster rundt 70-90kr for en time. Ikke nødvendig å dra på noe fancy spa for det altså, de billige er minst like bra. Vi dro på elefantsafari (husker desverre ikke med hvilket firma), og da fikk vi ri på elefant i en time. Det var helt supert, og elefantene virket som om de var fornøyde da de var veldig rolige. I tillegg dro vi på båttur til Similan Islands, som er en øygruppe hvor man kan snorkle osv. Det var helt greit. Det tok ca hele dagen, og det var utrolig mange folk der, iom at det var mange andre båter som også dro dit samtidig som oss. Når det kommer til shopping var det ikke store greiene, men det hadde jeg vel egentlig ikke forventet heller. Alt i alt en veldig fin plass, med vennlige innbyggere!:)

    22. Hei!
      Jeg og min familie var i Phuket i 2013. Da var det ganske mange turister ved stranda som lå like ved, og vil valgte derfor heller bare å bruke bassenget. Rundt i byen var det mest lokalfolk, men vi så selvfølgelig litt til turistene også. Men om du ikke ønsker en overfyllt strand, så vil jeg ikke anbefale Phuket! <3 Håper dere får en magisk reise! det fortjener du som en belønning etter flere fantastiske bloggår på rad! Du er god marthe!! Det at du klarer å ha så mange lesere uten å bruke tiltrekkende overskrifter som bare lurer deg når du begynner å lese, er fantastisk!!! Det fortjener du ekstra skryt for!! God helg, fineste <3

    23. På Koh Tao var det en del fredlige strender om du kjører litt unna selve sentrum. I sentrum er det veldig mye dykkere og backpackere. Så jeg vil anbefale å reise litt vekk derfra å bo. Kort båtavstand til koh nyanguan også. Fra Koh tao til krabi bestilte vi båttur til fastlandet et sted, og så tok vi buss til selve krabi. Hele turen tar mellom 6-8 timer. Men deilig båttur i sola og en behagelig busstur.

    24. Besøkte Thailand ifjor, og da var jeg i Koh Samui. Personlig synes jeg dette var et veldig fint sted, og dersom man bor ved Bangrak beach har du så og si stranda for deg selv iforhold til f.eks. chaweng hvor det er mange turister og litt ekkel lukt. Synes øya var liten og søt. Dersom dere skulle dratt der vil jeg anbefale safari-ene de har der, som var utrolig kjekk. På turen får man se typiske attraksjoner, og man kjører til øyas høyeste punkt der du får sjangsen til å sitte på toppen av safaribilen på veldig “dårlige” veier, faktisk utrolig morsomt! Da vi va der var været ganske bra, og det regnet i underkant av 1 time isteden for en hel dag (som det har lett for å gjøre her på vestlandet). Tilslutt vil jeg bare anbefale hotel “The Scent Hotel” dersom dere vil til samui. Koslig og lite hotell, med et utrolig hyggelig personell og fin gammaldags stil, med en litt “gjemt” beliggenhet, slik at det ikke er mye støy.

    25. Ikke sjalu altså! Thailand må være et av de fineste stedene jeg har vært, og det er grunn til at familien min bare *må* dra tilbake når vi får sjansen hehe!
      Min favoritt er øyen Koh Samui. Her pleier vi å bo på Chaweng Beach, som jeg tror er det stedet hvor flest bor. På øya kan du blant annet ri på elefanter og dra på noe skog-safari-opplegg (det er 6 år siden jeg var på denne utflukten, så husker ikke helt hva det går ut på). Likte veldig godt stranda her 🙂 Byen er ikke sånn veldig spesiell, siden det er en liten øy, men den er helt grei! Sånn
      Phuket er også ganske fint, men er vel der du finner flest turister vil jeg tenke. Tror Karon Beach eventuelt er mindre turistpreget enn Kata Beach. Dette er jo en av de større stedene med dinosaur-minigolf (heheh) og litt shopping.
      Krabi er også ganske greit, men jeg tror faktisk vi tok båt ut til andre øyer hver dag når vi skulle på stranden, fordi vannet lå så høyt oppe på stranda? Hvis jeg ikke tar helt feil. Railay Beach (som du kommer til med longtail-båt) er kjempefin! Det er dog mange turister som er helt enig med min påstand, så du kan oppleve at det blir litt fullt.
      Koh Lanta er en kjempevakker øy utenfor Krabi, men her kunne man ikke bade i havet på grunn av maneter (dette kan ha hatt noe med sesongen eller stranda å gjøre, så gjerne sjekk om dette eventuelt gjelder overalt hvis du er interessert). Dette er en veldig rolig øy! Strendene er ALDRI fulle.
      Ellers husker jeg ikke så mye fra andre steder, men anbefaler deg å søke litt rundt på forskjellige små øyer hvis dere vil slappe av! De stedene du nevnte er det jo gjerne mange andre turister som har sjekket opp også hehe 🙂

    26. Vi var på Koh Samui i juli/august i 2012 i litt over to uker. Plassen er fin, men da anbefaler jeg hovedstranda som ligger litt lenger inn mot byen. Der er det nemlig hvit sand og lyseblå sjø❤️ Jeg liker ikke å gå ut i byen på kveldene, men de få gangene jeg var med i byen, ble jeg egentlig bare lei meg. Hovedsaklig var hvert gatehjørne enten fullt av “ladieboys” eller så var det funksjonshemmede mennesker, som fikk hjertet mitt til å knuse i tusen biter hver gang vi gikk forbi dem. Heldigvis har jeg en veldig snill lillebror som var 7-8 år gammel da, og hver gang vi fikk igjen mynter på en butikk eller lignende, samlet han opp myntene og gav de til en av de “faste” funksjonshemmede som satt der.. En stk stolt storesøster, da!😊
      Var jo en del “gatebutikker” der, men ikke noe som imponerte og ellers hadde de vel et Tesco-senter, som er så som så. Hadde litt kule utflukter, men der vi meldte oss på en utflukt, dro vi blant annet til en plass hvor man kunne ri på elefanter og ta bilde med leopard og tigerbaby og en voksen tiger.. Man så veldig godt på babytigerennatvden var fullstendig neddopet. Vi var også en annen plass, hvor vi skulle inn i et bur å klappe en voksen tiger.. Her var ikke tigeren lenket fast til noe og så ganske våken ut.. Kanskje derfor det sto en mann i hjørnet med et slags gevær..? Den tigeren ble brukt i et show rett etterpå, tviler på den var særlig neddopa.. Så derimod ikke ut som alle dyrene hadde bra, men det kan være forskjellig alt etter hvor du går, men er jo uansett ikke en industri som bør støttes..
      Men, poenget mitt er vel at du ikke skal bekymre deg for været i sør-thailand! Jeg tror Koh Samui ligger ganske langt sør og selv om det var regntid, fungerte det egentlig som du skrev over meg; pøser ned i ti små minutter, og så er det opphold igjen. Er jo egentlig bare deilig med de regnbygene, lufta blir så mye bedre.
      Håper dere finner den perfekte plassen, ta turen innom Monkey Islands (?), er i alle fall der masse ville apekatter hører til på øya😊
      Lykke til😘

    27. Anbefaler aonang i krabi ❤ så koselig! Der selger de verdens beste thailandske “pannnekaker” og mange plasser langs (på) stranden du kan få massasje. .☺

    28. Har aldri vært i Thailand før, men skal til Koh Tao i februar 2017 når søsteren min skal gifte seg! 🙂 Strandbryllup! <3
      Men er det ikke mye regn i Thailand på sommeren?

    29. Åå heldig! Har nettopp kommet hjem fra to uker i Thailand selv, var litt utenfor phuket. Ikke mange turister, men det er jo alltid noen der. Vi var en dag i patong -veldig kaos, det samme var weekendmarkedet. Kosimilan var veldig fint,
      Men anbefaler virkelig phi-phi øynene. Helt magisk <3
      Var super fornøyd med reisen, så planlegger allerede ny tur neste påske 🙂

    30. Hvis dere ønsker å oppleve Thailand på sitt beste, uten store resort og overfylt med turister kan jeg anbefale at dere tilbringer noen dager på Koh Lipe. En fantastisk fin øy, liten, stille og fredelig (var i hvertfall det i 2012). Her var det ikke en gang mulighet for å ta ut penger når jeg var der. Søk det opp!

    31. Anbefaler deg å sjekke ut bloggen til svenske Foki hvis du vil ha Thailand tips, hun kommer fra Thailand og har bodd der i noen år i voksen alder så kjenner landet ganske godt 😀
      Bloggen hennes heter http://www.fokis.se 🙂

    32. Anbefaler også Koh Samui 🙂 Var der i januar og bodde på et hotell som lå ca 20 min med bil utenfor sentrum, heter The Tongsai Bay 🙂 Hadde en hytte med privat basseng, solsenger og alt man kan tenke seg 🙂 Har veldig god mat på restaurantene, og hvis man ville inn til sentrum kjørte de på hotellet deg inn for 500 baht 🙂

    33. Så koselig!!!
      Jeg og kjæresten sitter nå i Hong kong og skal nedover til Thailand på søndag 🌏🙈☀️✈️ Vi gleder oss masse !!!

    34. Bare hyggelig 🙂 ser noen anbefaler pataya, men det vil jeg absolutt ikke anbefale.. Bo heller et stykke unna, slik at dere kan besøke pataya om dere vil (for det er en opplevelse) – men én eller to ganger er nok…
      Anbefaler nok en gang Karon beach på Phuket. Phuket er en stor øy, husk det, så her har dere virkelig alt på et og samme sted! 🙂 Klemmer

    35. Thailand er helt fantastisk! Var der i januar, og dere må virkelig ta turen til phi phi! Så utrolig fint! På phi phi bodde vi på et cabana hotel eller noe i den duren, som helt klart var det fineste hotellet på øya 😀

    36. Vær forberedt på at det er regntid i Thailand om sommeren (vår sommer.) Et vennepar av meg var på bryllupsreise der og ante ingenting, men fikk høre det på flyet ned. Var daglig regn, men dog korte byger 🙂

    37. Anbefaler egentlig Koh samui. En øy med sjel og har ikke regntid på sommeren, noe som er et stort pluss. Fine strender, mye variert god mat. Og en flyplass man bare MÅ oppleve. Google det, så ser du 🙂

    38. Jeg har vært i Hua-Hin to ganger, har ikke så mange ord å sette på det stedet, men det er helt fantastisk! Altså, hallo, hesteridning på stranden <3
      (det er noen år siden jeg var der sist, så er usikker på turist mengden nå faktisk)
      Ønsker dere en fortsatt fin lørdag :*

    39. Jeg ligger faktisk på Koh Tao og leser bloggen din nå:) Personlig følte jeg ikke noe spesielt for Ao Nang i krabi eller Karon Beach i Phuket (har vært begge stedene før denne reisen). Det eneste jeg likte med Krabi er at man kan dra til mange fine øyer rundt. Karon er hyggelig, og kort vei til Patong hvor det er mye rart å se, men ikke et sted jeg kommer til å reise tilbake til.
      Phi Phi og Koh Tao derimot… Så sinnsykt fine øyer.
      Mange bra steder å snorkle og utrolig mye fint å se rundt omkring. Det er en helt annen stemning både her og på Phi Phi. Men selvfølgelig mange backpackere osv, så hvis ikke du vil ha turister er det kanskje et minus, men ikke noe verre en steder som krabi og Phuket hvert fall. Gleder meg til å se hvor dere ender!

    40. Åh, Thailand 🙂 jeg synes phiphi er litt for partyøy med tanke på kjærestetur. (Dåg fint for en dagstur) Synes krabi er kjempe fint, men likte aller best patong i phuket. Der får du masse shopping og en kjempe fin strand. Elsker et stort shoppingsentre i phuket son virkelig har alt man ønsker seg, i tillegg til bra standar på resturanter! God tur 🙂

    41. Jeg skal faktisk til Hua Hin i nesten to uker om en liten måned! Jeg har ikke vært der før, men mamma og pappa har og de er SÅ forelsket i det stedet 🙂 Så uten å kunne gå god for det selv til jeg nok påstå at Hua Hin er å anbefale, hehe!

    42. Jeg var i Thailand nå i desember, og det var bare helt nydelig!
      Vi var nede i Sør-Thailand, i Phuket. Der er det tre “hovedstrender” langs vest-kysten som heter Kata, Karon og Patong. Vil ikke anbefale å bo ved Patong Beach, da det ofte kan være mye støy og lignende siden det er den delen av Phuket som er veldig “festete”. Jeg vil absolutt anbefale å besøke Patong derimot, og da spesielt bargata Banglaroad. Jeg bodde på Karon Beach, og på det absolutt fineste hotellet jeg har bodd på og sett noensinne. Så jeg vil på det høyeste anbefale Mandarava Resort and Spa. Et utrolig fint hotell! Karon Beach er mye større (lengre) enn Kata Beach, og det skjer litt mer ved Karon. Karon og Kata er betydelig roligere enn Patong uansett.
      Vi var på øyhopping til PhiPhi-Island og andre øyer, og det anbefaler jeg på det STERKESTE! Jeg angrer helt ekstremt på at vi ikke dro på flere øyhoppinger, og bare byttet ut øyene litt, for det var bare helt nydelig.
      Men det er regntid i Thailand på sommeren, så ville heller anbefalt å spart den turen til mellom Desember og Februar.
      HA EN SYKT FIN TUR (når den kommer!)

    43. Hold deg langt unna phuket om du vil se mer lokalt enn turister. Jeg reiser rundt i thailand 1-2 ganger i året og elsker det der. Har masse tips og råd å komme med, så om du er interessert kan jeg sikkert skrive en lang tale til deg på fb eller noe så du kan spør tilbake om det er noe du lurer på. Kom tilbake for en uke siden – elsker landet, men så er jeg også halvt thai da.. hehe

    44. Thailand er et ferieparadis hvor enn man velger å dra, men mine personlige favoritter må nok bli fredelige koh Lanta så vel som det litt mer pulserende Ao Nang området i Krabi. Mine anbefalinger baserer jeg på mine 6 tidligere opphold i landet, med en varighet på et par måneder hver gang. Også er jeg bare nødt til å nevne noen must’s for når man besøker smilets land, nemlig de utrolige pannekakene man får kjøpt fra vogner spredd gatelangs, og sist men defintivt ikke minst, frityrstekt is. En virkelig himmelsk kombinasjon, som vil få smaksløkene dine til å feire, like iherdig som tog-gjengerne på 17. Mai. Ønsker dere en utrolig reise, samtidig som at jeg også gleder meg masse til å få “være med”! ❤️

    45. Dere måå reise til Koh Lanta!! Jeg var i Thailand i fjor, Koh Tao, Koh Samui, Krabi, Bangkok, Phuket, egentlig litt overalt. Vi besøkte øya Koh Lanta tilslutt og det var absolutt det fineste jeg har sett! Det er litt stri og komme seg dit, fordi det ikke er bygd noen bro over til Øya fra Krabi enda, men nettopp derfor er det så og si ingen turister der og bare såå rolig, ryddig og fredelig. Øya er liksom ikke oppdaget av turistene enda, så det er virkelig herlig! Vi koste oss masse der! 🙂 Anbefales på det varmeste!

    46. Vil anbefale dere å heller dra til Koh Lanta enn Krabi. Er mye turister i Krabi, men mye roligere og færre turister ute på Koh Lanta!

    47. Elsker Thailand over alt på jord! Har vært der fire ganger før å skal dra på kjærestetur til sommeren igjen. Anbefaler et hotell i phuket som heter jw marriott!

    48. Hei!
      Jeg anbefaler på det sterkeste å ta noen dager på Koh Kradan, der er det virkelig romantisk. Det er en bitteliten øy og det er perfekt for kjærestetur. Var i Thailand påsken 2015 og dro til Phi Phi, Koh Lanta, Koh Kradan, Krabi og Bangkok. Krabi og Bangkok er ikke verdt å besøke. Phi Phi har ingen biler eller motortrafikk på øya, noe som gjør øya enda mer sjarmerende. På Koh Lanta leide vi moped alle dagene der og fikk virkelig utforska øya, anbefales. Koh Kradan har de flotteste solnedgangene og det er nesten ingen mennesker der. Så sinnsykt fint! Anbefaler å ikke planlegge mye på forhånd og bare reise fra øy til øy. 😍

    49. Første gang jeg dro til Thailand dro vi til en øy som heter Koh Chang og bodde i Bungalows på Nature Beach. Vi likte oss så godt der at vi rett og slett ble der hele oppholdet.
      I ettertid har jeg vært på Koh Samui, Koh Tao, Phi Phi og Krabi og ingen av disse stedene har samme atmosfære som vi opplevde på Koh Chang!
      Jeg følte at disse andre stedene var mer ‘lei’ av turister, mens på Koh Chang tok de lokale oss gjerne med på en fest og viste oss steder på øya vi ellers ikke hadde funnet selv.
      Om du bestemmer deg for å dra til Koh Chang så dra innom Gubay Lonely Beach bar og hils på Sun! Han bare elsker skandinavere, haha!
      God tur!

    50. Anbefaler Koh Tao på det sterkeste! Magisk øy! Selve Krabi er ikke et fint sted hvis du spør meg, men det er jo mange fine øyer i nærheten som man kan dra til på dagene.

    51. Thailand er magiskt, gled dere! Selv er jeg på reise i Thailand i seka uker nå. Har vært i Phuket by, Kamala Beach (Phuket), Phi Phi Island, Ao Nang (Krabi) og Koh Tao. Av alle stedene må jeg virkelig anbefale Koh Tao!! Makan til vakker øy, men litt av alt! Finnes massevis av hoteller/resorter med høy standard til en billig penge, lei dere moped/scooter og opplev alle de magiske strendene som finnes rundt om kring på øya! Om dere ender opp med å dra hit, noe jeg håper dere gjør, så må dere dra på stranden Au Leuk (google it). Har aldri sett et så vakkert hav før. Ellers er det flotte snorkle og dykke muligheter her, samt et mer bekjedent uteliv enn det er på Koh Samui og Koh Pan-ghan!
      Ellers må dere styre langt unna Phuket området. Bare turister og overprisa tuktuks.. Ikke verdt å oppleve. Phi Phi var vakkert, men man ser at turismen har tatt over.. Det er likevel verdt å oppleve og ikke helt waste of money. Om dere ender med å ta en tur innom så ha i alle fall to overnattinger. Dagstur til Phi Phi er en skikkelig skuffelse. Når vi var der kom vi over noen ekstremt gode “kaker”, deep fried rice pancakes kalles det og de må prøves om dere drar til Phi Phi. De var såpass gode at jeg tenker på de hver eneste dag.. Haha! Håper dere får en fin tur uansett hvor dere bestemmer dere for å dra!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg