Oppskrift: Mango Chicken Curry

– On Todays Menu –

Hei og god kveld fra meg! Jeg kom nesten akkurat inn døren etter nok en fin dag i stallen, og før moppen og jeg tar en dans over stuegulvet, tenkte jeg å dele en ny middagsoppskrift med dere! Er dere klare for Marthes mango chicken? Det høres godt ut ikke sant? Fy søren som jeg elsker retter som dette og til min store begeistring har også mannen begynt å smile når jeg serverer han indisk! Hurra for det! Snart spiser vi vel ikke annet <3

Har dere noe spennende på planen for kvelden? Jeg har fått leiligheten for meg selv jeg de neste fire timene så nå skal jeg slippe meg løs med både husvask og squats i bare trusa! Hehe, hvordan går det med squatingen deres forresten? Dere holder det vel fremdeles gående? Startet dere samtidig som meg så er det 80 stykk som står på planen i dag. Hoho, jeg synes det høres fryktelig mye ut, men her går det overraskende fint altså! Vi kan hvis vi vil. Heier på oss alle jeg <3 Litt ferier skal jeg også bruke kvelden til å titte på. Daniel og jeg skal ha vårt livs vacay sommeren 2016, så det er bare å starte planleggingen! Mer om det får jeg skravle om i en annen post.

Du trenger: 1. 2 kyllingfileter 2. 2 store sjalottløk 3. 2 fedd hvitløk 4. 1 pose ris 5. 1 gul paprika 6. 1/2 appelsin (kun saften) 7. 2 mango 8. 1 avokado 9. 1 lime (saften) 10. 2 ts red curry paste 11. 1/2 ts Sambal Oelek paste 12. 2 dl kremfløte 13. Pepper 14. 1/2 chilli


Slik gjør du:
1.
Kutt kjøttet fra den ene mangoen i små biter. Bruk en stavmikser og mos disse mangobitene sammen med 1/2 ts Sambal Oelek, 2 ts curry paste og saften av en halv appelsin. Smak til mangomosen med litt mer curry eller Sambal Oelek paste. Den skal være litt sterk ettersom den senere skal “vannes ut” med kremfløte.
2. Ha grovhakket paprika, hvitløk og sjalottløk i en gryte med litt olje. Surr dette på sterk varme mens du rører i et par minutt. Hell så mangomosen over i gryten. Ta frem stavmikseren og mos grønnsakene inn i mangoblandingen.
3. Tilsett 2 dl kremfløte og gi det hele et oppkok. Vips der har du en helt nydelig mangosaus!

4. Krydre kyllingfiletene med litt pepper, og stek dem i en varm stekepanne med litt smør, ca 1 minutt på hver side. De skal bare få litt farge. Ha filetene så i en ildfast form og hell den ferdige mangosausen over i formen. Stek det hele midt i ovnen på 225 grader i 20 minutt. (Litt lengre om du bruker digre fileter)
5. Kok risen etter anvisningen bak på pakken, og lag en frisk salat av 1 grovhakket mango, 1 grovhakket avokado, 1/2 finhakket chilli og saften av 1 lime. Enkleste og beste middagssalaten jeg får.



Jeg lagde faktisk fire fileter i dag! -Så har vi middag til i morgen også <3
Alle ingrediensene her fås kjøpt i vanlige dagligvarebutikker.

15 kommentarer
    1. Dette så veldig godt ut! Tusen takk for oppskriften, dette skal serveres her hjemme en dag! 😀
      Gleder meg til å se hvor dere skal på ferie!
      Håper at du får en fin kveld videre <3

    2. Så flink du er til å lage mat! Jeg blir så utrolig imponert! Jeg svarer deg her jeg, denne helgen skal jeg faktisk i to bursdager og den ene er min egen:) jeg og en venninne skal feire bursdag i morgen, selvom det er en god stund siden jeg hadde bursdag:) jaja, bursdag blir det hvertfall. Og på lørdag er det bursdag igjen til to venninner av meg:) søndag blir det nok avslapning for å være klar til en ny skoleuke med norsk og nynorsk tentamen. Håper du får en flott kveld videre, og en nydelig fredag:)

    3. wow dette så godt ut og eg er ikkje fan av indisk….spesielt ikkje av supersterk eller sånn koriander -det smaker jo zalo….eg brekker meg….men er noe indisk eg liker..som tikka fex….
      mulig eg tester dette….men må man bruke sånn olekgreie?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg