10 things to do with them girls

♥ Hiv dere ut på litt glamping! (Glamorøs camping). Det behøver ikke å være over en hel helg! Har du og jentene dine et par timer ledig en ettermiddag så pakk sekken og hiv dere ut på piknik et fint sted med bål, kakao og grilling av et eller annet eksklusivt. Jo mer digg dere har pakket med, jo bedre blir glampingen. Hihi, man behøver ikke å grille engang! Min favoritt er i grunn sushi og vin, men bålet vil jeg likevel ha for å varme meg på.

♥ Kjør spillkveld med ost og kjeks. Dette er vanvittig mye hyggeligere enn å bare snurre en film sammen! Det kan være kortspill, eller det kan være brettspill. Bare velg noe som du vet vil bringe frem latterkrampene. Hint, Ryktet går, Alias og twisters er ihvertfall sikre alternativer som går igjen og igjen hos oss.

♥ Prøv noe nytt! Som “Escape room” foreksempel. Jeg har ikke oversikten over hvilke byer som tilbyr dette, men ta og sjekk det ut. Dette er et virkelighetsspill hvor du og en gruppe venner blir låst sammen i et rom i 60 minutt med mål om å finne hint, løse gåter og unnslippe innen tiden er ute! Jeg har nylig oppdaget fenomenet selv, så dette er jeg nå suupergiret på å prøve ut med jentene mine. Det høres så spennende ut!

♥ Hiv dere i bilen og ta en roadtrip! Dra på dagstur til nabobyen for litt sighseeing der, eller kjør bare for å kjøre mens dere spiller gamle jenteslagere på høytalerne og mimrer fra Spice girl tiden. Dette punktet står definitivt på min bucket-list for sommeren 2016. I Kristiansand er vi jo omringet av Norges fineste sommerbyer!

♥ Gjør en god gjerning sammen. Det behøver ikke å være veldedig arbeid. Noen ganger er det bare enklere å gjøre små, gode gjerninger sammen. Selv har jeg gått forbi hjemløse eller narkomane på gaten så leit mange ganger og tenkt “fader så lyst jeg har til å gjøre noe hyggelig for deg”. Jeg har lyst til å stoppe opp, slå av en prat eller gi dem noe jeg vet de ville satt pris på, men så går jeg i stedet bare forbi med et nikk, et hei og dårlig samvittighet. Hva hvis hele jentegjengen samlet seg en dag for å glede noen som ikke har det like bra? Vi kunne kjøpt inn all slags stæsj en hjemløs ville trengt, delt ut varme kopper kaffe og bare ønsket dem en fin dag? Når det er enkelt å glede noen som ikke har det like greit, kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor vi ikke alle gjør det.

♥ Gjør som i gode, gamle dager og ha karaoke-sleepover! Syng sinstar i pysjen, le og ha det gøy sammen til langt på natt! Vi blir aldri for voksne til å sove over hos hverandre. Jeg drømmer aldri så søtt som når jeg får ligge på en madrass på bestis sitt gulv.. -Med hundene hennes klin inntil meg <3

♥ Sett av lørdagskvelden til en cocktail night! I de største byene vet jeg det er barer hvor det er mulig å booke en time med kurs i drinkmiksing for hele venninnegjengen. Hvor gøy hadde ikke det vært med en time eller to som bartendere? I Kristiansand har vi selvsagt ikke tilbud som dette, men det går alltids ann å kjøre cocktailnight hjemme! Hvis alle tar noen google-søk på forhånd og bringer et par ingredienser hver, så er jeg sikker på at dette blir en både lærerik og hysterisk morsom kveld. Spesielt etter to smakeslurker for mye.

♥ Ha en pleiende makeover night hvor du og jentene dine samles i badekåper for å farge bryn, lakkere negler, ta ansiktsmasker og spise grønnsaker med dipp. Hihi, dette er da minst like kos som å dra på spa sammen!

♥ Samle venninneflokken for en runde med “Laser tag”. Dette har jeg aldri prøvd før, men jeg har så vanvittig lyst! Her deles venninnegjengen inn i to lag, alle får utdelt vester og laserpistol, og inni digre labyrinter med effekter og interaktivitet er det om å gjøre å treffe fienden med laserstrålen flest ganger for å samle inn mest poeng. Høres jo helt latterlig nervepirrende ut? Det er litt som paintball, bare uten smerten. Perfekt!

♥ Wining and dining. Kanskje noe av det vanligste, men likevel hyggeligste jeg vet om.. Hver måned samles jentene i venninnegjengen min til syforening hvor vi disker opp med middag etter tur. Altså, dette blir virkelig en helaften hver eneste gang! Elsker at vi startet med dette i fjor høst. I juni er det min tur igjen, og ettersom det er første sommermåned planlegger jeg allerede å stelle i stand til et ekte skalldyrsmåltid. Mmm!

Starter den nye uken med litt inspirasjon til venninnehygge jeg!
Bildene jeg har brukt i innlegget er lånt fra Pinterest <3

16 kommentarer
    1. Hei hei! Ville bare kommentere angående Escape Room, jeg prøvde det nemlig på lørdag sammen med kjæresten! Vi ante ikke hva vi skulle forvente oss, og da vi kom inn i rommet ante vi ikke hvor vi skulle starte. Men det var utrolig gøy! Vi fikk virkelig trimmet hjernen og ledd litt samtidig. Der vi var hadde de to rom, og vi valgte det som var anbefalt for nybegynnere (det eldste rommet). Spillet var for 2-5 stykker, men vi var begge enige da vi var ferdig, om at vi var glad vi bare var to. Kan fort bli for mange kokker og for lite å gjøre 🙂 Likevel gjør jo mange det i grupper, så det er sikkert gøy det også! Men blir mer å gjøre hvis man bare er to 🙂
      Har du forresten hørt om “Fangene på fortet”? Det ser utrolig gøy ut! Der er man team. Søk det opp! Mulig det bare finnes i Oslo, men…
      Når jeg først kommenterer vil jeg også fortelle deg at du virker som en jente med en fantastisk utstråling! Du har en deilig blogg med glede, hverdag og positivitet. Stå på videre! Og ikke slit deg ut, vi lesere må ikke alltid mates med innlegg som tar timer å gjennomføre. Du leverer godt uansett 😉
      Klem!

    2. Hei! Jeg har noen ønskeinnlegg som jeg tenkte å komme med! Du liker jo interiør, så jeg lurte på hvilke sider du handler på?:) og om du kunne skrive opp noen hyggelige ting å gjøre for mannen?

    3. Mange gøyale aktiviteter du har listet opp 🙂 Med familier og en haug unger i gjengen blir det ikke mange sleepovers eller wining, men syforening har vi i det minste fått til annenhver uke 🙂

    4. Ååå, så mange gode ideer! 😀 I mitt tilfelle har det seg slik at mine to beste venninner bor alt for langt vekke (en i Sveits, og en i Australia, haha!), så jeg ser de ikke så alt for ofte. Men heldig som jeg er, får jeg besøk av de begge to nå til sommeren, så da skal jeg helt klart foreslå noen av disse artige ideene! 🙂

    5. Kristi Pedersen: Åå <3 Jeg hadde også hatt bestevenninner som har reist og studert i både Danmark og Australia, men nå har jeg fått hjem igjen flesteparten igjen :') Dere kommer til å kose dere glugg når dere gjenforenes i sommer <3 Det er jeg sikker på!

    6. Benedicte: Hei Benedicte 🙂 Så herlig at du har kommet med litt ønsker til innlegg. Begge deler er notert ned, så jeg skal helt klart se hva jeg får til 😀

    7. Ellen: Heisann! Åå så moro at du la igjen denne kommentaren. Jeg visste ikke at man bare kunne være to, så nå skal jeg hjem og dra med meg mannen på Escape room. Vi trenger å komme oss litt ut for å se andre vegger enn stuens, og dette hørtes jo perfekt ut 😀

      Tusen takk for gode ord Ellen <3 Blir så latterlig motivert og glad for tilbakemeldinger som denne! Stor klem til deg

    8. Jeg har også prøvd escape, men da var det bare et rom vi kunne være på. Tror kanskje det er litt forskjellig fra by til by 🙂 kjempegøy! Vi var 4 stykker, og følte det gikk fint. Absolutt verdt å prøve.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg