Let’s have a shot of ginger

Hei og god formiddag dere! Har dere det bra? De fleste av dere er vel i full gang med studier og jobb igjen nå? Jeg var i møte med Geir på Viego regnskapsbyrå til morgenen i dag, og da vi logget oss inn i nettbanken min for å betale diverse svimlende regninger oppdaget jeg at det hadde tikket inn en uventet sum fra et bloggsamarbeid jeg hadde i fjor. Haha, vanligvis sitter jeg og surmuler når Geir overfører pengene mine til skatt og moms, men i dag kunne jeg ikke annet enn å juble høyt. Seiersdansen min var så intens at selv regnskapsførerene på nabokontorene ville le seg ihjel.. Hva skal man si? Uventede penger på konto gjør noe med humøret!

Da jeg omsider kom hjem lagde jeg meg noen ingefærshots til frokost, og disse tenkte jeg å dele oppskriften på nå! Ikke fordi de var så fryktelig gode, men fordi dette er noe av det sunneste jeg kan tenke meg! Ingefær gjør virkelig underverker i magen. Jeg har akkurat lært meg å drikke det selv, men takler på ingen måte ren presset ingefær enda (smaker som chilli i væskeform), så i denne oppskriften har jeg blandet inn litt eple også.


Slik gjør du:
1.
Skrell to gode tomler med ingefær og press dem i en juicemaskin.
2. Del 1,5 rødt eple i små biter og press også dette.
3. Topp med et spyd søte jordbærbiter.

– Let’s have a shot of ginger –

5 gode grunner til å drikke ingefær
♥ Ingefær demper betennelse.. oog reduserer luftplager i magen.
♥ Det inneholder antioksidanter som styrker immunforsvaret. Perfekt for deg som er forkjølet!
♥ Ingefær øker forbrenningen. Det inneholder bitterstoffer som stimulerer fordøyelsen.
♥ Det virker oppkvikkende! Well hello.. Hørt om han som sovnet under svelgingen av flytende chilli? 
♥ Ingefær demper kvalme og kan dermed være til hjelp enten du har overspist eller er reisesyk.

Når jeg vet hvor mye det er godt for så synes jeg jammen det smaker bra også..
Flere som er fan av ginger shots? Oppskriften holder til 2.

24 kommentarer
    1. Tenkte å gi deg et lite tips! Det tar virkelig knekken på alt annet, og juicemaskinen er heller ikke nødvendig.
      Kok
      1 Sitron
      1 Appelsin
      1 stor ingefærrot
      1 chili
      2 tsj cayennepepper
      sammen med 07L vann.
      Tøm over i karaffel og sett i kjøleskapet. 1 shot morgen, 1 shot kveld, og du vil aldri bli forkjølet igjen!

    2. Åh, jeg tror helt ærlig at dette er akuratt hva jeg trenger nå! Føler jeg brygger på en halsbetennelse og våknet med skikkelig øreverk i dag. Så en skikkelig oppkvikker som denne hadde nok gjort susen, hehe! 😀

    3. Spiser alltid et par skiver ingefær når jeg kjenner jeg begynner å bli forkjølet. Morgenen etter våkner du opp helt kvikk og fin igjen 🙂 Veldig sterkt, men har du litt vondt i halsen kjennes det faktisk veldig godt og nedkjølende 🙂

    4. Alltid kjekt med litt ekstra penger, haha!! Dette skal jeg absolutt teste ut – tror jeg trenger litt krutt om morgenen altså… hah! Håper du har en superfin dag, vakre!

    5. Nam, det ser veldig godt ut! Og så sunt! Tror heller ikke jeg hadde greid bare ingefær, så da var det smart med eple!

    6. Marie: Heisann Marie! Det fungerte veldig bra på meg i starten, men jeg tok bare behandling i rundt tre måneder. Etterpå gadd jeg liksom ikke å styre med det mer, og nå halvannet år senere har flere hår vokst ut igjen både på legger og armer. De har blitt betydelig mange ferre da, så om jeg hadde gitt det noen måneder til så kanskje hårveksten ville stoppet for godt. Jeg er nok bare litt i lateste laget…

    7. byAnne: Jeg er ikke sikker på om du får ut juicen i ingefæren med å bruke blender, men anonym over her har lagt ved en fin oppskrift som man kan prøve seg på uten juicemaskin. Det er ikke shots da, men ingefær-juice/shots er vel same same 😀 Fungerer mot forkjølelse begge deler!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg