Uken som gikk…

Ukens høydepunkt… 1. Onsdagen på hyttetur med oppdagelsesferd i robåt, kjeks, saft, vin og kortspill 2. Hele helgen <3 Fredagskveldens wining and dining hos Selini var helt herlig, og det samme var gårsdagens jentekveld i Lyngdal. Vi spiste deilig wok til middag, så på youtube-sangvideoer halve natten, lo og koste oss til det ble leggetid og Selini og jeg rigget oss til med madrasser på gulvet. Hihi, føltes som en god gammeldags venninne-sleepover. I dag er det badeland som står på planen, så så fort dere er oppdatert skal jentene vekkes!

Ukens sang… Alex & Sierra – Little do you know. Denne må dere høre om dere ikke har oppdaget den enda. Det var Cathrine som viste meg den i går kveld, og jeg er allerede hektet. Det er en rolig og bedagelig klissesang sunget av et kjærestepar fra X factor.

Ukens nedtur… Denne uken har bare vært alt annet enn inspirerende. Joda jeg har hatt tre fine dager, men de fire siste følte jeg bare forsvant til tull. En bil som aldri ble ferdig på verkstedet gjorde at vi gikk glipp av en helt nydelig solskinnsdag på hytten, og da vi endelig fikk reist avgårde og tilbrakt én fin dag der ute så dukket ro-episoden opp som gjorde at vi reiste straka vegen hjem igjen. Hjemme visste jeg at det ikke ville være stort liv og morro å finne på under helligdagene så jeg kvernet hjernen min og kom opp med piknik på Hamresanden med sushi eller grillmat. Da alt av sushikjeder hadde stengt endte vi opp med å kjøpe oss en engangsgrill, og da vi omsider kom frem på Hamresanden begynte det å regne så mye at vi bare måtte snu igjen og dra hjem for å grille på vårt skitne verandagulv. Haha, du vet når du føler bare alt går imot deg? Sånn har denne ferien vært.

Ukens cravings… Bakt potet med alt for mye dressing, mais, skinke, bacon og ost. Jeg har ikke fått laget meg det en eneste gang til tross for at jeg har siklet etter det i syv dager nå, så det er helt klart det første jeg skal skrive opp på neste ukes meny. Og sjømat… Jeg får aldri nok av reker og krabbe.

Ukens serie… Jeg er blitt tidenes seriekvinne jeg de siste månedene! Forrige uke var jeg frelst av Greys Anatomy, og denne uken har jeg vært frelst av Prison Break igjen! Det begynner å nærme seg åtte år siden jeg så denne serien sist så da jeg snurret første episode om igjen husket jeg omtrent ingenting. Noe så spennende!

Ukens blogg… www.charlottetunes.blogg.no er første jente ut i denne nye lille “uken som gikk-anbefalingen”. 24 år gamle Charlotte fra Bergen blogger om alt fra mote, skjønnhet, snackstips og glade hverdagsposter! Jeg oppdaget bloggen hennes etter at hun hadde lagt igjen flere fine kommentarer i kommentarfeltene mine for noen måneder siden, og nå klikker jeg meg inn hver eneste gang jeg er tom for inspirasjon eller på jakt etter nye idéer. Jenta er superflink, så ta gjerne en titt HER. Har du en blogg du har lyst til at jeg skal lese og muligens anbefale videre neste søndag så legg gjerne igjen en kommentar med bloggadressen din under!

Nå er jeg klar for å legge ferien på hylla og starte hverdagen igjen.
Gleder meg skikkelig til å få oppdatert dere ordentlig igjen også!

25 kommentarer
    1. Så fint innlegg marthe , jeg liker veldig godt bloggen din , Min blogg er cupcake12345.blogg.no hvis du har lyst til å sjekke den ut . Ha en super fin dag videre og du er så perfekt på bilder 🙂

    2. Hadde vært SÅ gøy å bli linket selv, sier seg selv at et par ekstra følgere gir en ekstra motivasjonsboost 😀
      Håper du får en fin start på hverdagen igjen, kjedelig om det blir flere slike nedtursdager… Det unner jeg deg virkelig ikke!

    3. Vet du hva Marthe? Jeg har hatt AKKURAT en sånn ferie som deg! Jeg hadde den ekleste “nesten krasjen” med bilen til Mamma, har begynt å føle meg små forkjølet og har i tillegg fått vite at vennegjengen min har bestemt seg for å sosialt stenge meg ute… Overhode ikke slik jeg så for meg at påsken skulle bli! Menmen, jeg prøver å heve meg over det dumme 🙂 Og i morgen setter jeg kursen mot Praha med mine helt fantastiske besteforeldre, så det kan ikke bli annet enn en opptur!
      Jeg håper ting snur for deg også i uken som kommer! Når man er på bunn, så er vel eneste vei å gå oppover? Haha, det er hvertfall det jeg prøver å si til meg selv 😉
      Om du ville skjekke min blogg ut hadde jeg selvsagt blitt helt utrolig glad! Jeg tror du kan se det i det URL feltet i kommentaren min, men om du ikke kan det, så er den kristipedersen.blogg.no

    4. Alltid like gøy å lese, har selv startet med denne kategorien nå 🙂 Takk for inspo! Og ta mer enn gjerne en titt på bloggen min 😀 Klem

    5. Elsker disse innleggene! Du er så kreativ med å finne nye typer blogginnlegg – det er virkelig din styrke! Keep up the good work 😀
      Min blogg er sholmberg.blogg.no om du vil ta en titt på den!
      Klem fra meg

    6. Liker disse ukes innleggene dine. Dumt at mange av dagene denne ferien ble litt som så, man får heller se det positive i de dagene som var fine 🙂 Takk for fin blogg anbefaling, nå har jeg fått en ny blogg på leselisten min.
      Måtte den kommende uken bli super Marthe. Klem 🙂

    7. Jeg har fulgt deg før du kom så høyt opp på topplisten. Syntes det er så bra at du legger ofte ut innlegg. Så flotte bilder og fin tekst. Jeg har vært syk hele uken, så har ikke fått gjort det jeg planla:) ha en fin dag!

    8. Haha- ukens nedtur, kjente meg igjen i det! Noen dager virker det som alt går mot en, så tenker man til seg selv “nei tenk positivt, tenk positivt, dette åår bra” hahaha. Bakt potet med dressing- nam! 🙂

    9. Vil starte med å si at jeg er ganske stor fan av bloggen din Marthe, men føler dessverre at ditt samarbeid med Luxushair svekker troverdigheten din som blogger. Du som blogger inngår jo samarbeid med ulike bedrifter, og luxushair har jo vært noe du har vært svært fornøyd med.
      Likevel så er det svært uheldig at du som blogger er i samarbeid med LH når det kommer tydelig frem at luxushair setter opp prisene sine før de setter ting på salg – slik som årsabonnement deluxe 50 cm – det kostet 4100 kr før salg, men satt opp nå til 5200 original og 4420 på salg. Håper du ved senere anledninger velger å inngå sponsoravtaler med litt mer omhu.

    10. Så gøy at du har startet med ukens blogg 😀 Jeg blir gjerne med!
      Nå vet jeg hva jeg skal ha til middag i dag, det blir så absolutt bakt potet, det er jo så godt. Nesten litt rart at jeg ikke har tenkt på det før.

    11. Herregud!!! Snille snille Marthe!! Jeg er sååå rørt <3 Påskeferie har gjort at jeg ikke har sett dette før nå... Ble helt satt ut!!! Tuuuusen takk <3 Du er god som gull altså!

    12. elsker “uken som gikk” innleggene dine! de er alltid så morsome å lese.
      Selv har jeg akkurat begynt å blogge, og hadde blitt veldig glad hvis du tokk deg en tur innom bloggen min 🙂

    13. Elsker disse innleggene dine. 😀
      Og så gøy at du har startet med ukens blogg! Skulle gjerne meldt meg på men har ikke en så bra blogg enda. 😛 Den er enda litt “anonym” 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg