En misslykket skjærtorsdag

Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å gå fra å ha en så idyllisk onsdag til… Vel, ja dette! Denne dagen har bare vært helt katastrofe. Det må ha ligget noe i den tåka som dekket hytteområdet til morgenen i dag, for da vi dro ut på vannet klokken 10.00 i dag tidlig for å håve inn fiskegarnet, gikk alt bare fullstendig galt.. Det hadde lagt seg is over halvparten av garnene, og jeg måtte dermed både ro og brøyte oss gjennom isen mens Daniel prøvde å fikle opp fisken. Det hele endte med at jeg mistet hele årefestet, Daniel kjeftet og smalt for at ro-teknikken min var ikke-eksisterende, og jeg nektet plent å hjelpe ham med å padle oss hjem igjen… Goood stemning.

Daniel: Det går fader ikke ann å ro så dårlig!!
Marthe: Er dette olympiske leker i roing?! Herregud, jeg gjør mitt beste!!
*Mister årefestet*
Daniel: HELSIKKE Marthe!!! Du er helt forbanna håpløs! Hjelp meg å padle oss hjem.
Marthe: NEI! Ingenting jeg gjør er bra nok, så nå kan du padle oss hjem selv!


For å gjøre en mindre glad historie kort så hadde vi vårt livs kjærestekrangel midt i en robåt mellom tåke, isflak og fiskegarn.. Det hele endte med en tidlig hjemreise, så nå sitter vi forfjamset hjemme i leiligheten igjen og lurer på hva som skjedde med den idylliske påskeferien vår…


Jaja, hva skal man si? Bedre lykke neste år? Vi er ihvertfall venner igjen, og det er det viktigste. Resten av kvelden skal bare skal gå til avslapning og pleie av romantikken. Heh, det trengs etter en heftig formiddag..  ​


Det var vår dag! Håper deres har vært hakket bedre <3
Bildene ble tatt da vi satte ut garnet i går kveld. Stemningen var da en litt annen..

24 kommentarer
    1. Huff og huff! Noen dager er definitivt bedre enn andre. Får satse på at resten av dagen deres blir strålende til tross for en dårlig start 😀 <3

    2. Folk blir ofte sint i kampens hete når det gjelder båter og biler har eg erfart….
      bra dere er venner igjen….håper dere fikk inn alt garnet så ikkje det står igjen ute og skader fisker og fugler.
      ønsker deg en vakker skjærtorsdag og håper dere kan le av dette snart
      klemmetingene fineste du <3

    3. Savner innlegg hvor med masse “gullkorn” av samtaler med deg og andre, der var dagens latter for meg den tiden du postet det ofte 🙂 Håper du velger å bringe det tilbake! Ønsker deg en fin ferie videre, klem <3

    4. Kjære Marthe!
      Etter å ha fulgt deg gjennom flere år, så synes jeg fortsatt du er den beste bloggeren! Du deler alt fra livet ditt, og det liker jeg ekstremt godt, liker spesielt sånne innlegg som dette. Stå på videre!

    5. Leit å høre at dere kranglet, men det er jo helt normalt! Det er nesten litt betryggende å høre at “til og med” dere to krangler! <3 Btw, jeg synes også roing er super vanskelig, det er liksom noe med det å finne rytmen og teknikken i det som ikke fungerer helt 😀

    6. cuskima: Hehehe! Vi er venner og alt garnet ble fisket opp til slutt 🙂 Vi ler allerede, men er enda en smule bitre over at påskeidyllen bare forsvant fra oss. Fader heller, får prøve igjen neste år.. -Uten fisking! <3

    7. C: Jeg skal prøve å bli flinkere til å skrible de ned når de dukker opp i hverdagen 😀 Tusen takk snille <3 Håper du har hatt en fin ferie så langt selv!

    8. Anonym: Ja, selvfølgelig. Vi er menneskelige vi og 🙂 Hehe, åå den roingen er ikke enkel! Det er liksom ikke hver dag man har muligheten til å øve på å ro heller, men det som du sier noe med å finne rytmen og teknikken! Vi får det nok til med litt øvelse vi og 😀

    9. Så utrolig kjipt at dere kranglet, og at det forkortet hyttebesøket deres. Men mistforstå meg rett, vet ikke helt hvordan jeg skal si dette uten at det kommer feil ut? ENDELIG skriver du noe de fleste av oss kan relatere til! Begynte å lure på om du fikk besøk av feer hver morgen som kastet englestøv over deg, så perfekt som livet ditt virker på bloggen. Haha. Som sagt, misforstå meg rett, jeg er veldig glad i bloggen din og leser den hver dag, men jeg kjente jeg ble litt “glad” (nå høres jeg ut som en drittkjerring) av å lese at du er som alle oss andre 🙂

    10. Huff, nå måtte jeg virkelig le! Selvfølgelig er det alltid like dumt og kjedelig å krangle med kjæresten sin, men jeg har opplevd akkurat det samme i en robåt!
      Vi lo heldigvis av det etterpå, men det var virkelig en heftig kjærestekrangel hos oss også 😉 konklusjonen min er at roing er både vanskelig og stressende!

    11. Enig med den som postet kommentar 21:21. Dette er sånn livet er, det går opp og ned (selvfølgelig trenger man ikke å fortelle hver gang det går bittelitt eller veldig ned, alt ettersom) og jeg synes det er fint at du deler dette. Jeg tror jo at du ønsker å ha en blogg hvor man føler glede (som er flott!) når man klikker seg inn, men du har alt å tjene på å vise flere av livets sider. 🙂

    12. Hahaha, nå lo jeg godt! Virker som det alltid er noen gullkorn i samtalene dine, haha:D Er ikke noe gøy å krangle, men litt artig å lese om etterpå!

    13. Hahaha.. Er det slemt å si at jeg lo litt nå av krangelen deres?
      Jeg kjenner bare så altfor godt igjen. Sånt som å krangle om roteknikk, kjøringen osv er et kjent tema hjemme hos oss. Det er ikke sjeldent det blir en liten diskusjon med både pappa og bestefedre om hvordan jeg kjører.
      Mannfolk skal bare gjøre alt så mye bedre! Og det slitsomt for oss i blant!
      Men det var godt å høre at det ordnet seg etter hvert, det hjalp kanskje å komme seg hjem igjen, det stedet hvor dere IKKE kranglet.. Hahaha..
      Ha en nydelig påske videre! Været her på sørla det er ikke så verst, selv om jeg ser her i Farsund at det er skyer østover..

    14. Godt å vite
      og ang roing så klarte min venninnen å knekke 3 kjeiper en sommer vi var i Hardanger….og min far syns det var rasende festlig å fortelle hele besøket vi hadde -hun døde jo litt av flauhet,men historien er god……ro gjorde vi mye den sommeren -heldigvis var ingen av oss flinkere enn den andre :D:D

    15. Kjærestekrangling er kjipt:p Vi har heldigvis blitt såpass “flinke” (om man kan være flink til å krangle…) at vi stopper i tide. Vi begge innser at det er bedre å si klart i fra, enn å kjefte å smelle. Så furter vi litt for oss selv og er venner igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg