Prisen for årets påskehare…

Hei og hopp og god kveld dere! Aller først.. Nei, det var selvfølgelig ingen idolsending i går. Jeg hadde lyst til å legge meg ned å gråte da bestis sendte meg snap om at jeg hadde gledet meg helt forgjeves.. Det sendes jo bare om fredager nå! Jaja, med god mat på bordet og ski på Nrk ble kvelden min reddet likevel..

I dag har det gått i ett fra tidlig på morgenkvisten! Jeg har vært på posten og jaktet litt nye pakker, kost meg i stallen og gjort et forsøk på å være årets påskehare… Mer om det kan dere lese under her. Ellers har jeg styrt med å få tak i en vidunderhostesaft denne torsdagen! Daniel og jeg har nemlig sovet på hvert vårt rom hele uken ettersom jeg hoster non-stop om nettene, og nå er jeg så lei av å sove alene! Selvfølgelig en smule av å hoste også, men aller mest førstnevnte, så nå krysser jeg fingre og tær for at Cosylan gjør susen i min hals!

Over til påskeharen….

Meg: Se Daniel! Påskeharen har vært her med egg til oss!
Daniel: Men det er jo ikke påske enda?
Meg: Hæ? Men det var jo påskekyllinger over alt på senteret i dag!!
Daniel: Det er ikke påske før om to uker.. Du kunne jo bare ha googlet det?
Meg: Ja, men så gjorde jeg ikke det.. Vil du ha det jækla egget eller ikke?

Det er fader ikke lett å holde styr på påska når butikkene driver sesongforvirring! Ved siden av apoteket i dag sto et bord fra Kremmerhuset fullt av påskevarer på salg! “Salg?!” tenkte jeg. Herregud er påska over!? Hysterisk spurtet jeg inn, røsket med meg noen påskeegg og dro innom en godtebutikk for å fylle dem opp. Jeg skulle jo overraske min kjære mann med egg i år! Det sto jo til og med på listen over ting jeg gledet meg til å gjøre i mars! Vel… jeg failet. Påska hadde ikke løpt fra meg, men utdeling av egg ble det likevel.. -I splitter ny påskegenser.


– Bedre lykke neste år Borge –

39 kommentarer
    1. Cosylan e noko av da versta eg har smakt i heile mitt liv! Heilt grusomt! Og sia da e morfin i den så blir ein i zombie mode så lenge ein går på da.. Sjølv har eg mykje bedre erfaring med Bisolvon sine tablettar mot slimhoste. Men da kan henda berre e meg 🙂 Så synd å høyra at du hoste sånn.. Sitte her og hoste som ein tulling sjølv, trur da e sesong for da.. Men masse god bedring sånn at Daniel kan flytta inn i senga igjen!

    2. Du er så vakker! Jeg blir omtrent helt sjokkert hver gang jeg går inn på bloggen din, og humøret mitt stiger opp ti hakk:) Har jeg en dårlig dag eller er i dårlig humør, så trykker jeg meg inn hit og blir i godt humør med en gang:) Jeg har vært litt fraværende på grunn av en tung uke, så det var godt å lese det nyeste innlegget for å få smilet på plass igjen:) Ha en flott kveld videre, og en like flott fredag med idol på skjermen:)

    3. Ida: Ja, jeg er ingen fan av smaken selv. Hehe! Men det har fungert på meg før, så jeg krysser fingrene. Må du ha resept på Bisolvon også? Og fungerer det på tørrhoste? Jeg har liksom begge deler om hverandre. Hehe! Ikkje bare bare.. 😀

    4. Hedda Kalfoss: Hedda, du Hedda <3 Blir så glad når jeg ser navnet ditt her. Tusen takk for gode ord. Nok en herlig oppmuntring fra deg :') Ha en super kveld selv, både i dag og i morgen. Du skal kanskje sitte klistret foran skjermen selv? 😀

    5. Har også hatt min forkjølelseperiode, og jeg sverger til gul løk!
      Kutt en gul løk i to eller fire biter, putt oppi skål med litt vann i bunnen så den holder på fuktigheten over natten. Den står på nattbordet. Og vips så kunne jeg sove gjennom natten 😀
      Det er noen gasser i løken som gjør at tårene renner og dermed løser opp i kanalene. Pappahjerte og konatil hadde for noen uker siden flere innlegg om akkurat dette 🙂 god bedring og lykke til!

    6. Synes det er så morsomt at du heter Marthe og bor i Kristiansand og har en kjæreste som heter Daniel, for der har vi tre ting til felles, kjære deg! Så morsomt blogginnlegg, og fin genser 🙂

    7. Sikter til denne personen over her som skriver om gul løk! Jeg prøvde det her for litt siden og tro det eller ei, hosten ga seg så og si helt! Kan være verdt et forsøk slik at Daniel kanskje kommer krypende i samme seng som deg igjen 😄👌🏻 Ha en fin kveld vakre deg ❤️

    8. Litt fælt å gå i butikkene om dagen siden både Kiwi, Rema 1000 og Coop har smågodt til 2.90 pr hg. Her har vi fullt opp alle påskeegg pga det…men vet jo de ligger i skapet så vi går og plukker hele tiden….

    9. Cosylan er magisk!! Og til deg over som blir zombie, det er meningen med cosylan.. 🙂 Det er for at du skal få sove gjennom hele natta. På dagtid ville jeg brukt alt annet, så frem du ikke vil ta en lur 😀 Skjønte fort å respektere trekanten på esken ja!

    10. Må bare fortelle deg at jeg syns at du har en helt fantastisk fin farge på håret nå! ELSKER DET! Like vakkert som jenta selv 😀

    11. Silje: Nei så hyggelig 😀 Tusen takk Silje! Etterveksten er dog helt vill etter to måneder uten frisørbesøk, men det får jeg ordne opp i på mandag 🙂

    12. Anonym: Herlighet, dette har jeg aldri hørt om, men jeg skal rett på løkshopping etterpå så i natt skal denne oppskriften følges til punkt og prikke 😀 Skal oppdatere dere på hvordan det går <3 Tusen takk!

    13. Er ikke så lett når det er supersalg på smågodt to uker i forveien. Jeg fikk et trekilos-egg av min kjære på tirsdag, og det ble åpnet med engang 😉
      Så nydelig genser og ikke minst hårfarge til deg! 😀

    14. Bisolvon selges reseptfritt på apoteket, og dei har ein versjon mot tørrhoste og, men eg e personleg meir glad i den mot slimhoste. 🙂

    15. Åå, så skjønn du er da!! Det er tanken som teller. Påske kan vi feire når vi ønsker, haha!! I allefall kose oss når man vil 🙂 Cosylan smaker dritt – men fyyy som det funker! Jeg hadde seriøst hostet i 7 dager, og etter 1,5 dag på Cosylan, så var jeg heeelt fin. Helt fantastisk! Jeg hadde bare litt sitronsaft i et lite glass, som jeg drakk etter jeg hadde tatt hostesaften. Da gikk det helt fint 😀 Håper du blir kvitt hosten fort, fine deg <3 <3

    16. Haha, du er søt :p Nydelige bilder du har på bloggen. Kan jeg spørre hvilken kamera du bruker?
      Sjekk gjerne ut hjemmesiden vår, http://www.fightit.no
      Treningsklær til jenter, treningstilbehør, kosttilskudd og helsekost.
      Akkurat nå ville priser på Gavelo, We Are Fit, SKINS og Stay In Place <3

    17. Så fine påskeegg! Har laget lignende jeg også. Bare malt de gule, med påskeharer på. Kjempestilig genser forresten!<3

    18. Enda flere fine bilder! Har lest bloggen din såå lenge, men legger sjelden igjen kommentarer, beklager det 🙁 Men ja, bildene du tar er superfine for tiden, og som sagt så kler du virkelig beagelen. Litt morsomt hvordan noen kler visse hundearter. Har en hvit labrador retriever selv, og får høre det hele tiden, haha 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg