Prepping for winter


Hei og god kveld dere! Nå sitter jeg spriiikkmett i sofaen etter et alt for godt måltid med kinamat. Standard hangovermiddag… Planen var egentlig å oppsummere uken med en “uken som gikk” post, men så hadde jeg så mange fine bilder fra ettermiddagen vår at det ble et lite innlegg av det i stedet. Vi har virkelig hatt en kjempesøndag! Formen kom seg så fort vi fikk i oss litt mat, og da dro vi ut til svigers hytteparadis for å skravle litt med familien, hugge ved til neste års vintermåneder og bare nyte de fine og rolige omgivelsene.

Fy fader så fint det er her.. Jeg tror faktisk ikke man kan be om flottere hytteomgivelser. Ferskvannet er så nærme at man med løpefart kan hoppe fra verandaen, og i skogen rundt finnes det nesten ikke en nabohytte. Bare tenk å ha en plass som dette helt for seg selv? Det blir jo ikke bedre?

Nei, noen timer ute i frisk luft og med synet av dette sinnsyke bålet var akkurat hva vi trengte i dag.

Nå sitter jeg ivrig på kontorstolen og planlegger neste ukes meny! Inspirert av filmen “Fat, sick and nearly dead” har jeg bestemt meg for å kjøre en real juiceuke! Nei, jeg skal ikke kutte ut mat og bare drikke juice, men virkelig gå inn for å få i meg mer frukt og grønt, kutte ned på kjøttet og vel ja.. Få i meg det kroppen vil ha gjennom mange gode, hjemmepressede juiceglass. Jeg har jo maskinen i hus allerede, så det er da bare å sette i gang!

Handlelisten skal skrives før leggetid så nå skal jeg bruke den neste timen på å lete etter juiceinspirasjon. Hyl ut om dere har noen godsmakende oppskrifter på lur! For meg er det nemlig et must at juicen ikke bare er sunn, men smaker godt også. Den må gjerne være grønn, men smaker den gress så går den ikke ned..

Mandag, du er hjertelig velkommen! Jeg skal ta deg med storm <3

23 kommentarer
    1. For et vakkert sted og veldig fine bilder også! Ser ut som et fantastisk sted å være på 🙂
      Jeg gleder meg til å se neste ukes meny, den høres utrolig spennende ut!
      Håper at du får en veldig fin uke! 🙂

    2. For noen herlige bilder <3 Og ikke mist veldig kjekt at du har sett den dokumentaren, veldig god er den. Kjekt om du deler ingrediensene du har i jusene med oss 🙂
      Et lite tips til noe utrolig godt du kan lage, er for eksempel vegetarlasagne 🙂

    3. Elisabeth: <3 Mm vegetarlasagne høres absolutt fristende ut! Takk for idéen Elisabeth. Nå er handlelisten til den kommende uken klar 😀 Jeg gleder meg!

    4. Maria Jansen: Ja, jeg gleder meg til en hau av deilige vår og sommerdager her <3 Fjorårets sommerdag hvor vi hadde en liten fisketur i ferskvannet her står enda på listen av 2015s favorittdager 🙂 Håper du får en knalluke selv Maria!

    5. For et flott sted! Det var utrolig nydelig:) jeg skjønner at dere koser dere der:) Hvis du finner noen gode oppskrifter, kan du gjerne dele de med oss:) Ha en flott uke, flotte Marthe:)

    6. For ett nydelig sted! Og så mange fine bilder <3 Fikk meg til å virkelig savne hytta vår, gleder meg til jeg kommer hjem til Norge og får brukt påskehelga der. Ha en fin kveld videre, begge to : )

    7. Gikk på juice detox i nesten 30 dager. Så da kan man si at en blir temmelig lei av juice etterhvert, så du kan si at jeg prøvde en del forskjellige.
      Min favoritt var “Superglød” som inneholder: 3 gulerøtter, 2cm ingefær, 1 eple, 1/3 sitron (uten skall) og 1 stor appelsin – denne anbefaler jeg deg å prøve
      Hvis det skal brukes som en måltidserstatter (f.eks frokost) så ville jeg anbefalt å blendet juicen med en halv avocado i en smoothie maskin etterpå for at juicen skal bli mer mettende

    8. Anonym: Ohoi! Hvordan gikk det? Følte du deg noe friskere etter disse 30 dagene? 🙂 Tusen takk for oppskrift. Denne varianten med gulrøtter, ingefær, eple, appelsin og sitron blir min frokost 😀

    9. Jeg har en super en, den er litt tykkere enn vanlig juice (ligner litt mer på smoothie) – men fantastisk sunn og god!!
      Gresk youghurt naturell, ananasbiter og juicen fra dem (kjøp hermetiske), spinat, avocado og lime! Denne bør du virkelig prøve 🙂

    10. Kjempefine bilder, Marthe! Lykke til med juice prosjektet ditt. Håper du kan dele noen juice oppskrifter med oss også!<3

    11. Det gikk faktisk overraskende fint, men de første 3 dagene er det tyngst for da vil kroppen rense seg for alle avfallsstoffene så du blir ganske så tappet for energi. Men etter hvert som ukene gikk fikk jeg mye mer energi, renere hud og gikk hele 7 kg ned i vekt. Jogget faktisk min første mil også, veldig gøy!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg