Something to feel inspired by

God morgen kjære dere! Ja, det var ihvertfall morgen da jeg startet på denne lille bloggposten. Hihi, fire timer har jeg sittet og drømt meg bort i interiørbilder fra pinterest. Det er bare så latterlig mye fint der ute! Scandinavian interior har gått igjen og igjen i søkefeltet mitt i dag, sammen med Nordic og white and wood interior. Det kommer kanskje ikke som noe overraskelse at det er denne interiørstilen jeg blir aller mest inspirert av?


Det var vel egentlig i går kveld jeg lot meg bite av den store interiørbasillen igjen og klikket hjem både nye lamper, posters, rammer, speil, planter og en hau av pynt. Håper alt sammen kommer tikkende i postkassen snarere enn snarest for jeg har lyst til å vise dere alt! Hihi. Innbiller meg at heimen kommer til å bli splitter ny jeg nå <3 Under her har jeg forresten listet opp 11 interiørting som jeg craver om dagen.. Til dere som finner den slags interessant! Ellers håper jeg dere finner disse bildecollagene like inspirerende som det jeg gjør. Har dere noen lure inspirasjonskilder til spesielt Nordisk interiør så tips meg gjerne om dem. Da blir jeg så glad!

– 10 interior things i’ve been craving lately –

♥ Kaktuser.. Jeg har alltid vært fan av kaktuser, men nå… Jeg vil fylle hele stuen med dem! Senest klokken åtte i går kveld måtte Daniel bli med meg på Ikea for å handle fem nye kaktuser i alle mulige størrelser.

♥ En Charles Eames RAR gyngestol i hvit som jeg kan hive et deilig saueskinnsteppe i og bruke som en behagelig lesestol. Vi har en helt enorm stue, så hvorfor ikke lage et lesehjørne?

♥ En hvit elektrisk peis med hulrom under som jeg kan fylle med ved bare for pyntens skyld… Hihi, jeg skulle selvfølgelig aller helst hatt en ekte, men her vi bor nå er det dessverre ikke mulig. Elektrisk peis vil ikke min bedre halvdel ha, så denne får jeg nok (enn så lenge) bare drømme om <3

♥ En gresshoppe gulvlampe også av Arne Jacobsen i samme rosafarge som sofaens pynteputer.

♥ Sjøutsikt.. Well hello. Hvem vil ikke ha sjøutsikt? Får jeg det ikke fra mitt fremtidige stuevindu så blir jeg nødt til å kjøpe meg en hytte langs strandkanten et sted.. Med brygge og egen båt såklart. #Bareåblirik

♥ Et hvitt sengetøy i Lin. Ellos har mange fine varianter så her skal jeg inn og klikke litt i nærmeste fremtid.

♥ Et chunky strikketeppe fra Fru nordström. I hvilken som helst farge. Disse teppene er å se over alt bortsett fra i sofaen min..  Dere har sett dem ikke sant? Hvis ikke må Fru Nordström googles med det samme.

♥ En Aj gulv og bordlampe av Arne Jacobsen i hvit. En gulvlampe som dette ville passet perfekt i lesehjørnet ved siden av Charles Eames gyngestolen, og bordlampen skulle jeg plassert på sjenken i stua <3

♥ En lyspærevase. Ja! En enkel liten lyspærevase som jeg kan fylle med vann og ha en liten kvist oppi.

♥ En diamantlampe i farget hvitt stål til å ha over kjøkkenbordet. Denne kjøpte vi faktisk på Bohus i går, så nå gleder jeg meg som et barn til å få den opp! Vi har ingen taklys overhodet i stuen så når solen går ned blir jeg nesten deprimert. Haha, det tok bare et halvt år, men endelig fant vi en lysende løsning!

♥ En Dora Maar Jonathan Adler vase i hvit, eller en banana bud vase i gull… Eller begge deler.


Håper lille-lørdagen behandler dere bra <3

32 kommentarer
    1. Vet ikke om alle disse går under kategorien Nordisk, men du burde absolutt sjekke de ut på Instagram:
      – putti123
      – skovbon
      – interiorjunkieee
      – palettenoir
      Jeg finner ihvertfall disse veldig inspirerende 🙂 og sånn ellers vil jeg tipse deg om angelica.wallgren og elisanilsen hvis du er glad i matbilder/trenger matinspo 😀 får vann i munnen av de kontoene der!

    2. Har du sjekket ut desenio.no? Der finner du mange plakater. Vet flere bloggere har blitt sponset av dem. Sjekk dem ut:) Selv har jeg nettopp kjøpt lamper på finn av disse norgesglassene. Har dem over kjøkkenbenken. Vet du forresten hvor man får kjøpt de nordstrøm pleddene i Norge? ( for å slippe toll og moms )

    3. Hei Marthe 🙂
      Ville bare si at jeg har fått en ny favorittblogg og det er din 🙂 Liker veldig godt innholdet og ditt blide vesen, keep it up! 🙂
      Btw, så har du også et veldig fint navn 😉

    4. Kathrine: Ja det har jeg 😀 Det er her jeg vil ha alle plakat-bildene mine fra 🙂 De har så vanvittig mye fint! Disse Nordstrøm pleddene tror jeg dessverre ikke du får kjøpt noe annet sted enn på den svenske hoved-nettsiden <3

    5. Hege: Jeg handler fra hva enn jeg kommer over som har det jeg har lyst på. Jeg kommer ikke på alt i hodet da disse små og store interiør-nettbutikkene har en tendens til å ha rare navn, men jeg har lenge hatt lyst til å skrive et eget innlegg med tips til steder man kan handle interiør på nett 🙂 Jeg må bare få fingeren ut <3

    6. Ååh så inspirerende bilder! Elsker kaktuser jeg og..
      Om du ikke visste det fra før, så tror jeg voga.com er det stedet hvor eames stolen er billigst! Det er en etterligning, men kan ikke si jeg ser forskjell..
      Ha en dag videre!

    7. Dette MÅ du fortsette med. Herregud for en inspirasjon!! Gleder meg utrolig til å se alt du klikket hjem, for jeg finner virkelig alt du har av interiør inspirerende. Har savnet innlegg som dette 😀

    8. Kaktuser er så fine! og sånne gyngestoler også ;3
      ellers er det veldig stilig med sånne lyspære lamper, og sant som du sier, hvem vil ikke ha sjøutsikt? ja takk sier bare jeg 😀

    9. Dette må være en av de beste bloggpostene dine på lenge! Elsker veien bloggen din er på vei, Marthe! God klem fra fast leser😚

    10. Så mye lekkert! Et chunky strikketeppe står på ønskelisten min også. Og et oliventre!! Dessverre har jeg ikke plass til det i leiligheten, men jeg gleder meg som et barn til den dagen jeg endelig kan flytte ut av ferdigmøblert leilighet og inn i noe eget *glis*

    11. Såå mye fint!! Her var det mye inspirasjon å hente altså.. Et sånn teppe skal jeg absolutt investere i også – det er jo så latterlig fint! Kaktuser er i grunn ganske så kult – det skal jeg kjøpe meg!! 😀 Takk for tips <3 Ha en nydelig kveld!

    12. Hei:) har du dobbeldyne, så anbefaler jeg lin sengetøyet fra kid! Det er helt nydelig å sove i! Det finnes i både hvitt og lilla, tror også at det finnes til enkeltdyner! 🙂

    13. Tina: Ja jeg er stor fan av voga 😀 Jeg klikket faktisk hjem både Aj lampen og Eames stolen her i går så nå er jeg spent på når jeg får det i hus <3 Tusen takk, ha en fin torsdag Tina!

    14. Snakk om stilbytte! Synes ikke det er SÅ lenge siden du bare ville ha skilt med tekst på, og litt mer shabby chick-stil! 😂 Masse fint her som er på min ønskeliste også!

    15. Hei Marthe!
      Har du sjekket ut peopleoftomorrow_ på instagram? Skikkelig kule inspobilder med veldig skandinavisk preg over bildene. I tillegg er hun fra Kristiansand.
      Elsker bloggen din!

    16. Hei Marthe!
      Vil anbefale deg å sjekke ut eBay for Charles Eames Gyngestolen. Jeg kjøpte min der for 300 kroner i fjor, selvsagt en kopi. Men det er jo de, de selger på Voga også. Venninnen min kjøpte samme på Voga til en mye dyrere penge og materialet på min og hennes er helt identiske! Hehe, vi sjekket siden jeg kjøpte min på eBay så billig, at hun ikke hadde noen tro på at min var lik – Men det ble motbevist!
      I hvert fall et tips til de som liker et kupp 🙂

    17. Ah, elsker når du har innlegg som handler om interiør. Og må spesielt takke den leseren som tipset om desenio.no. Der fant jeg det jeg savnet til stua. 😀

    18. Gresshoppelampen er ikke Arne Jacobsen! Det er Greta Grossmann som har tegnet den. Du som selv har et kreativt yrke gjennom blogging burde heller ikke kjøpe kopier av designmøbler. Da stjeler man andres åndsverk. Sider som Voga o.l. bryter i utgangspunktet med åndsverkloven, men går såvidt gjennom nåløyet fordi de er basert i utlandet. Hvordan ville du følt det om noen brukte dine bilder eller tekst uten at du fikk betalt for det?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg