Six Faves On Instagram

God morgen dere! I dag vil jeg starte dagen med å dele seks tips til fine instagram-kontoer! Det er vel ikke bare vi bloggere som stadig er på utkikk etter inspirasjon i hverdagen? Selv følger jeg en rekke kontoer under både natur og reiseliv, sunn og usunn mat, foto, trening og inspirasjon til mote og klær. Seks av dem finner dere under her, og liker dere innlegget så deler jeg gjerne seks til <3 Stavangerlivet er forresten fremdeles helt fantastisk, stormen har stilnet og så fort dere er oppdatert tar jeg turen opp til farmor og farfar! Familiestund altså <3


@skopljak
Mulig jeg henger litt etter ettersom denne svenske jenta allerede har 782k følgere på instagram, men Sendi Skopljak har jeg altså akkurat oppdaget! Hun står bak en inspirerende både blogg og instagramkonto som jeg planlegger å stjele litt fotoidéer fra i nærmeste fremtid. Bare å sjekke ut om du ikke alt har gjort det!


@mittnordnorge
Jeg elsker å drømme meg bort på kontoer som denne. Her snakker vi Nord Norge på sitt vakreste! Jeg følger også @mittnorge hvor man også får nydelige naturbilder fra resten av landet, men det er likevel @mittnordnorge som er kontoen jeg liker best. Jeg har bare lagt min elsk på vinterbilder, nordlys og lofoten om dagen. 


@kirstyfleming
Favoritten av dem alle.. Jeg vet ingenting om denne jenta, men jeg mener he-rre-gud for et klesskap! Gi meg det håret.. de skoene.. den kroppen, og ja til og med de hundene.. Her er det et drøss av inspirasjon å hente til hvordan kombinere det perfekte fest og sommerantrekket. Jeg kan glane på bildene hennes i det uendelige.


@flourishinghealth
19 år gamle svenske Tilda driver denne oppfriskende instagramkontoen full av inspirerende veganske retter. Her finner du alt fra middagsretter, frokostboller, supper, desserter, ispinner og smoothies. Hvis det er ei som gir meg lyst til å kutte ut kjøtt for godt så er det denne jenta her. ALT ser superfristende ut.


@siljekgs
Søte, norske Silje sin instagram fikk jeg også øynene opp for nå nylig. Hvem hun er eller hva hun driver med vet jeg ingenting om, men jeg finner stilen hennes veldig fin! Jeg tar med stadig i å bli inspirert av disse prøveroms-bildene kontoen hennes er preget av. Dessuten digger jeg neglene. Stilettonegler altså.. <3


@weare365
Disse jentene!! Fyfader så flinke de er! Mira og Thilda er to svenske søstre som reiser rundt i verden for å fotografere. Det var faktisk disse to Nelly booket som fotografer på shooten jeg selv var på i midten av desember, og himmel for noen herlige jenter. Jeg synes instagramkontoen deres gjenspeiler hvor flinke, nøyaktige og hardtarbeide disse unge damene er, og jeg blir så inspirert av disse typiske magasinbildene deres.


Kanskje dere har noen oppfriskende kontoer å tipse meg om også?

20 kommentarer
    1. Du har skrivi feil. Ikke kristyfleming, fant ei med 8 følgere og ikke en akkurat veldig inspirerende profil HAHA!

    2. Hei ! Lurte på om du kunne vise hvordan man lager slike fletter som er i den øverste kollasjen? Det er så fint <3 ha en flott dag videre nydelige Marthe <3

    3. Her var det mye inspirasjon å hente! Jeg lurer på hvor du finner inspirasjon til å spise sunt? Selv er jeg inne i en dårlig periode med sjokkis hver dag, skylder på eksamensnerver, men kan da vel ikke skylde på det hele året heh 😉 finner også mye inspirasjon på instagram og weheart it, men det er liksom ikke nok til å bryte den onde sirkelen 🙁 har du tips?

    4. Caroline: Hei Caroline! Jeg har dessverre ikke lært meg å rotflette selv enda, men den dagen jeg lærer meg det skal jeg nok klare å lære det bort også :’) Tusen takk fine! Ha en super onsdag du også <3

    5. Ragnhild: Så bra! Jeg spiser ikke så sunt jeg heller altså. Det eneste jeg gjør er å kutte chips og sjokolade i ukedagene og heller spise masse deilig frukt med vaniljekesam eller *kremt* vaniljesaus. Ellers spiser jeg varierte middager. Litt fisk og litt kjøtt, litt pasta og gode salater <3 Den siste tiden har jeg faktisk funnet en del fristende oppskrifter hos suntoggodt.no. Det var her jeg hentet inspirasjon til de frossne bananene dyppet i sjokolade. Superdigg som snacks og heller ikke veldig usunt om du går for en mørkere sjokolade <3

    6. Ser ut som noen fine kontoer å følge. Skulle gjerne fått enda flere tips om folk å følge! <3

    7. Hvis du skal fortsette å dele instagramkontoer kan for eksempel dele de opp i kategorier, eks mote, hår, sminke, trening, natur, sunn og usunn mat osv. Det hadde vært litt gøy 🙂

    8. Hei Marthe!
      Jeg ville bare si at jeg leser bloggen din hver eneste dag, og når det ikke er noe blogginnlegg så gleder jeg meg til neste! Du er både flink i det du gjør, og du gir andre inspirasjon!
      Jeg har vel lest bloggen din helt siden du startet å blogge, så har fulgt deg en god stund! Både i gode og onde. Du fortjener alt godt, og håper du finner ut av hvilken utdannelse du vil ha etterhvert osv.
      Ville også bare si at jeg har lest nesten alle bøkene du har anbefalt og den beste har vært “et helt halvt år”, som faktisk kommer på kino i juni hvis du ikke viste det! 😉
      Hilsen en stoooor Marthe Borge og bloggfan!

    9. Okei, takk 🙂 da får jeg ta en titt der, og heller ta meg sammen å komme ut av et dårlig mønster 🙂 skaaaal bare spise opp sjokoladen først høhø…

    10. Ååå, elsker å finne nye personen å hente inspirasjon fra 😀 Takk for tips! Hvordan går det med tankene rundt studier? Føler du deg noe mer trygg nå? Synes selv det er helt grusomt vanskelig, haha. Du vil ikke begynne på kriminologi sammen med meg i Oslo da? haha, jeg hater å flytte på meg alene – piiingle.

    11. Jeg elsker interiør og spesielt skandinavisk design. Har du sjekket ut @peopleoftomorrow_ på instagram?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg