Uken som gikk…

Ukens høydepunkt… Jeg kunne bare ha remset opp dag for dag for Daniel og jeg har virkelig hatt en helt fantastisk uke, men hvis jeg skal trekke frem en ting så må det bli tirsdagens ørkensafari. Dette var en helt spesiell opplevelse som vi begge satte enormt stor pris på. Å traske rundt barfødt i den myke, oransje sanden, og ta innover seg verdens fineste solnedgang var.. Ja helt ubeskrivelig. Bildene her sier mer enn ord.

Ukens sang… Body on me Rita Ora feat Chris Brown.

Ukens cravings… Nutellapannekaker og frukt. To ting som har dominert frokost-tallerkenen hele uken! Og burger med pommes frites. Håhå, jeg har spist på meg to kilo denne uken, men det er vel sånn det skal være.

Ukens bok… Maleren fra Shanghai. Jeg leste den ut på flyet hjem og gleder meg allerede til å skrive anmeldelsen. Den handler kort og greit om Yuliang, som bare er fjorten år gammel når onkelen selger henne Herlighetens hus for å betale sin egen opiumsgjeld. Der blir hun opplært til å tilfredsstille enhver grådige manns behov, helt til en ung embetsmann forelsker seg i henne og kjøper henne fri fra all prostitusjon.

Ukens nedtur… Denne søndagen! Jeg har hatt en helt vanvittig stiv høyreskulder i to uker nå, og klokken 05.00 i natt fikk jeg det jeg har gått og ventet på hele ferien: Tidenes nakke og skulderkink. Jeg er så glad for at det kom nå og ikke mitt i ferien for det gjør så forbanna vondt! Jeg kunne ikke engang trille min egen koffert til flyplassen og til tross for at Daniel tok seg av alt annet enn pustingen min klarte jeg ikke å beherske meg lengre enn til sikkerhetskontrollen. “Ta deg sammen Borge, du står ikke her og griner!! Folk har det mye mye verre enn deg!” sto jeg og prøvde å psyke meg opp, men så fort veska var lagt på rullebåndet fant jeg meg selv stående og hulke. For et syn det må ha vært.. 1500 mg paracet senere var smertehelvette litt mer utholdelig, men den ene skuldra står fremdeles 10 centimeter høyrere enn den andre så i morgen kaller et nytt kiropraktorbesøk!

Ukens serietips… Breaking Bad. Herregud for en spennende serie! Det var Daniel som absolutt ville vi skulle se den sammen på Netflix om kveldene i Ras Al Khaimah, og nå er jeg fullstendig avhengig! Det var egentlig bare såvidt han fikk overtalt meg til å se den da jeg syntes seriecoveret så alt for guttete ut, men så forklarte han hva episodene handlet om og jeg ble nysgjerrig. Nå er vi på sesong 3 og jeg ser tre episoder om dagen! Hoho.

Ukens bilde… Det må være et av disse klissebildene fra tirsdagens ørkensafari. Jeg tenker faktisk å sende noen av disse bildene inn til Japan Foto og få print i akrylglass av dem som vi kan ha hengende på veggene i stua vår.

Nå skal jeg se og hive i meg en paracet, snorke litt og komme meg til en nakkeknekker så fort som overhode mulig! Nerver i klem tar snart livet av meg. Stakkars dere som lider av prolaps sier jeg bare.

25 kommentarer
    1. Ååå jeg satt akkurat å tenkte at jeg håpet “Uken som gikk” innlegget ditt kom ut mens jeg leste en annen blogg. Og jaggu hadde du rukket å poste på de få minuttene jeg ikke hadde oppdatert feeden på blogsoft. Har forresten et lignene innlegg på bloggen min nå 🙂 Ser ut som dere hadde en fantastisk ferie!

    2. God bedring! Håper du blir bra fort!
      Du burde sende inn bildene, kjempe fine!
      Blir så fint på veggen! God bedring igjen!

    3. Hei Marthe
      Jeg skal ut å reise om to uker og trenger lesestoff til turen, har lest bloggen din i noen år, og har sett at du har samme “boksmak” som meg! Har du noen du leste på ferien deres i Ras Al Khaimah, eller som du har lest tidligere som du vil anbefale?

    4. Hei Marthe 🙂
      Prøv tigerbalsam, det kan virke lindrende. Varmeflaske også 🙂
      Du skrev at du skulle stede inn bilder til Japan F. Hvordan blir de med akryl glass? Har du et eksempel du kan vise ? Tusen takk 🙂
      Masse god bedring ❤️

    5. stakkars deg -uff ,sender over en diger lass med bli frisk klemmeting <3<3<3
      Kn ikkje vært så veldig hyggelig å stå der og føle seg helt makteløs og bare gi seg over til smerten.
      På en måte er det bra du har hatt det før så du visste hva det var og ikkje ble redd-på den andre siden er det kjekt om du aldri får det igjen....lite tips 🙂
      smask på kinnet -bli frisk vennen <3
      Nydelige bilder -de burde komme på veggen helt klart <3

    6. Hei,
      Er farmasistudent , vil tipse deg om å ta ibux eller naproxen , er litt sterkere enn det du tar nå og vil dermed hjelpe med å lindre smerten. Anbefaler deg ikke å bruke dem for en lang periode og snakk med legen din 🙂 , men ingen liker smerte og disse tablettene vil hjelpe until videre , sannheten er at paracet ikke er sterk nok om du begynte å gråte av smerte !

    7. T: Hei! Ja, jeg burde nok ha tatt ibux. Det er det jeg pleier, men nå hadde jeg bare paracet tilgjengelig. Vanligvis pleier jeg ikke kjenne forskjell uansett hvor mange paracet jeg tar, men denne gang følte jeg det hjalp litt 🙂 Håper en kiropraktor kan rette meg opp nå straks 🙂

    8. cuskima: Tusen takk Lin <3 Ja jeg vet heldigvis godt hva det er, og at det går bort med litt kiropraktorhjelp 🙂 Måtte du få en finfin start på den nye uken <3

    9. Hei! Hvor er den sorte bikinitrusen på det nederste bildet fra? Må bare si hvor sinnsykt fin du er 🙂 Du stråler virkelig!

    10. byAnne: Å så herlig 😀 Uken som gikk er standard det vet du om søndagene. Eneste grunn til at det kom så sent var at jeg sovnet på sofaen og sov bort halve søndagskvelden! Hihi, men bedre sent enn aldri 😀

    11. Hei.
      Det ser ut som dere har hatt en veldig fin tur. Jeg lurer på om dere noen gang merket noe til ‘kleskode’ og ‘ikke vise følelser offentlig’? Skulle gjerne kysset på kjæresten min når vi var i Dubai, men holdt det til hotellrommet 🙂 Sikkert annerledes der dere var?

    12. Skjønner godt at det var ørkensafarien som var høydepunktet, hehe. Også så mange fantastiske bilder derfra husker jeg. Og det “klissebilde” er noe av det søteste ;3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg