Åtte favorittopplevelser i 2015

Jeg kapret drømmemannen…
2015 var året jeg skulle forelske meg igjen! Jeg traff Daniel en dag i november 2014, men etter å ha sett hvor mange idioter venninnene har datet gjennom tidene, var jeg blitt alt annet enn naiv når det kom til menn. Jeg visste nøyaktig hva jeg ville ha, og skulle ikke la meg lure av en eneste tusseladd. Selv om Daniel var den eneste jeg la øynene mine på fra vår første date i november 2014 brukte jeg måneder på å bestemme meg for om det var trygt å slippe ham inn. Det var vel ikke før i februar en gang jeg konkluderte med at mannen var til å stole på, og månedene etter det gikk bare en vei. I begynnelsen av mai fikk jeg mine første 20, røde roser og spørsmålet om ikke vi skulle kalle oss kjærester. Siden den gang har jeg lært Daniel dobbelt så godt å kjenne og jo mer jeg får av ham, jo mer vil jeg ha. Jeg er like stormforelsket i dag, og smiler av å tenke på fremtiden.

Signert kontrakt med Nettavisen…
2015 ble et turbulent år på jobbfronten for min del. Jeg startet året med å bytte plattform, noe jeg var sikker på at skulle ta meg til et nytt nivå. Jeg ble lovet gull og grønne skoger og kontrakten jeg skrev under på fikk meg til å se stjerner. I stedet skulle jeg gå fra å allerede ha en trygg og god hverdag til måneder uten lønn og søvnløse netter. Jeg var alt for stolt til å fortelle noen andre enn familien og Geir at jeg nå slet med å få det til å gå rundt, og stakkars Geir hadde så vondt av meg at han tok seg av utallige mase- og kjeftetelefoner til mine daværende agenter. Vi sa raskt opp kontrakten, men var bundet til en tre måneders oppsigelsestid som gjorde at jeg satte fast i seks stressende måneder. SÅ en vakker dag kom telefonen fra min kjære, gode venninne aka rettferdighetskvinnen Kristina Andersen. Hun hadde tatt saken i sine egne hender, ringt redaksjonssjefen hos Nettavisen og fått meg med på laget. Jeg reiste rett inn til Oslo for et møte med redaksjonen, skrev under på ny kontrakt og kunne fra og med 1 august endelig puste lettet ut igjen. Jeg fikk mer i inntekt de to første månedene hos nettavisen enn jeg hadde gjort hele første halvår, stressnivået dalte, og motivasjonen steg til værs. Jeg skulle selvfølgelig gjerne vært foruten denne turbulente starten, men man lærer av de vonde opplevelsene også! Er det noe jeg har notert meg ned så er det å ikke være så forbaska naiv. Skal du komme deg opp og frem i denne bransjen så må stille krav, ikke akseptere noe dårligere enn det du er verdt, stå opp for deg selv og være litt hensynsløs. Nå starter jeg det nye året der jeg vil og bør være, og vet at 2016 blir det beste av dem alle <3

Reisen til Portugal…
Mai var måneden jeg ble sendt til Portugal med Lapoint og Shape Up. Her skulle jeg bo på surfecamp med ukjente, trene hver dag flere ganger daglig, løpe langs Portugals klipper, surfe, stå på paddle board, teste pole dancing, og yoga! Ikke vet jeg hva jeg ikke fikk testet. Jeg koste meg ihvertfall glugg og kom hjem supersprek!

               Swim your worries away var en av denne ukens bloggoverskrifter.. Håhå, det gjorde jeg!


Mai-hetebølgen med Kristinemor…
Åå jeg elsker, elsker, elsker disse hetebølge-månedene vi har hatt tendenser til å få i Kristiansand rundt april/mai. De siste årene har det vært varmere i disse periodene enn i sommermånedene, og vet dere hva? Det passer meg perfekt! Mai måned er nemlig eksamenstid for folk flest, og mens mennesker med normale jobber observerer solen gjennom vinduet fra kontorpulten sin,  tar jeg med meg bestis og hundene på stranden. Jeg har ikke tellingen på hvor mange piknik-dates vi hadde i mai 2015. Vi hadde strendene helt for oss selv, hoppet fra fjell og berg, svømte med hundene og spiste jordbær langs strandkanten. Fyfader for en luksus!


Vår første kjæresteferie til Hellas…
Daniel og jeg booket vår aller første klisseferie sammen, og dro på ferie til Kos en gang i midten av juli. Jeg husker jeg var så spent! Vi var ikke samboere på dette tidspunkt, og jeg gikk enda rundt og ventet på at Daniel skulle avsløre en eller annen side av seg selv som jeg ikke ville komme til å takle. Ingen mann kunne være så perfekt, tenkte jeg og så for meg at nå som vi skulle tlibringe 24 timer sammen syv dager i strekk kom sannheten frem. Jeg ventet og ventet, feriedag etter feriedag gikk, jeg ble mer og mer kjent med ham, og til min store overraskelse bare mer og mer glad i ham. De store, skumle “avsløringene” dukket aldri opp og jeg fikk endelig bekreftet at jeg hadde skutt gullfuglen. Etter en turbulent start på året var denne glade kjæresteferien full av fine opplevelser, akkurat hva jeg trengte <3 Ikke en ting gikk galt, og vi storkoste oss i hverandres selskap.



Jeg sa opp min elskede leilighet…
… og flyttet inn til min elskede mann! Det var da både tv, vaskemaskin og tørketrommel streiket på en gang Daniel stilte spørsmålet om jeg hadde tenkt til å kjøpe nytt eller bare flytte inn til han. I oktober sa jeg opp leiligheten og på bare noen uker var jeg på plass i nytt hjem. Dette husker det var utrolig rart i begynnelsen. Som kjærester gikk vi fra å gå sammen 2-3 ganger på kveldstid i uken til å tilbringe hver eneste fritime sammen. Plutselig ble vi presentert  for hverandres “jeg er sliten – side”, vi gjorde husoppgaver sammen, handlet interiør, snakket om matbudsjett og alle disse samboergreiene. Det gikk noen måneder før vi ble komfortable her også, men i dag elsker jeg alt med dette. Jeg hviner av glede når Daniel kommer tidligere hjem fra jobb og setter først og fremst av helgen til å tilbringe kvalitetstid med ham. Nei, samboertilværelsen er fantastisk!

Jeg fikk verdens beste bursdagsgave…
Like før jeg fylte 23 år tok tante meg med på jentetur til Danmark hvor vi hadde et par dager med ren shopping, skravling, kos og god mat! Her koste vi oss så mye at vi (eller ihvertfall jeg) har planlagt å gjøre dette til en fast august-tradisjon! Da 31 august kom og jeg skulle feire dagen med min kjære, overrasket han meg med enda en tur! Denne gang var det Island som skulle oppleves, og på planen hadde vi både helikoptertur, hvalsafari, nordlyssafari, syv retters middager, sightseeing og et besøk i Den blå lagune. For en drømmeweekend!



Jul med familien…
Ja, Stavangerjulen er uten tvil et kapittel for seg selv. Allerede i oktober hver høst begynner jeg å glede meg til juleferien, skrive om den på bloggen, og planlegge hvordan jeg skal nyte den på best mulig vis. Disse avslappende familiedagene gir meg alt. Julefilmer, mat, dekorasjoner og tradisjoner betyr så mye for meg. Ikke en jul går forbi uten at jeg verdtsetter familien min. Jeg er så heldig som har fire besteforeldre og en tante som tar vare på meg som om jeg var deres eget barn. Måtte de alle bare forbli friske og leve i hele evigheten.



Det var et langt og ærlig innblikk av mitt 2015. Håper dere liker innlegget <3

28 kommentarer
    1. For et fint innlegg dette var 🙂 Du og Daniel er så fine sammen. Setter så pris på at du fortalte litt om starten av forholdet, som fikk meg til å tenke på at det er lov til å sette standard for hvem en har lyst til å bli kjæreste med. Det er jo den personen en har tenkt å dele fremtiden med. Takk for det 🙂

    2. Så koselig innlegg! Du og Daniel er så søte sammen! Jeg har fulgt deg gjennom hele året, og håper på og følge deg gjennom flere år:) Du er utrolig heldig som har den muligheten til å reise så mye som du gjør:) ha en flott dag videre Marthe, her venter det bursdagsfeiring med familien i kveld:)

    3. Kjenner deg egentlig ikke, men blir allikevel veldig glad i deg av å lese bloggen din 😀 god helg!

    4. For et morsomt innlegg, og for et år du har hatt!! Men kan jeg spørre om det var UB du signerte for? Syns alltid det har virka litt rart den bloggplattormen der, men ser jo ut som det går rundt for andre bloggere.

    5. Så mange fine opplevelser og minner du har fra året som er gått! veldig kjedelig å høre om den dumme kontrakten og opplevelsen rundt det du hadde i begynnelsen. Men veldig godt at det ordnet seg til slutt og at du nå har en ny og bedre kontrakt og jobb 😀
      du er så heldig som har fått oppleve så mange reiser også. Alltid kjekt å se bilder fra dem og. Føles nesten som jeg og har vært der du har vært <3

    6. For et år med mye opp og nedturer men mest opp -du fortjener alle gode ting -inkludert å bli bortskjemt av familien -du skjemmer dem bort rett tilbake.. og finne drømmemannen <3
      Du har vært heldig,men tar ingenting for gitt og det er en flott egenskap. Takknemlighet bringer med seg mer goder .
      ha en vidunderlig helg <3

    7. Anonym: <3 Ja, det var det 🙂 De andre bloggerne har andre jobber ved siden av. Noen driver neglsalong mens andre har sideprosjekter. De ville nok ikke fått det til å gå rundt uten dette 🙂

    8. Henriette Celin: Ja, det ordner seg på merkelig vis alltid altså! 😀 Herlig å høre at du føler du har vært litt på reisefot selv etter å ha lest mine ferieinnlegg :’D

    9. cuskima: <3 Ja, det er vel disse små nedturene som gjør at vi setter ekstra stor pris på oppturene også 😀 Det er fint når ikke alt går veien hele tiden, så slipper man å ta noe som helst for gitt. Hehe 😀 Tusen takk Lin, det samme må du ha!

    10. helt sant…man prøver jo å se positiv på tingene -noen ser jo bare det negative hele tiden så de blir jo sjeldent glade…de er det synd i
      <3<3<3

    11. SV: Ja, det gjør faktisk det! har virkelig begynt å tro på at alt skjer av en grunn jeg. Etter mange ulike hendelser jeg har opplevd. Både positive og negative. Utfallet har alltid ført med seg noe bra om ikke bedre enn utgangspunktet ^^
      Ja, det har vært gøy 😀

    12. Karoline: Jeg har foreldre også, jeg ser dem bare ikke så ofte 🙂 Pappa bor i Thailand med min lillebror, så det er ikke så lett å få truffet dem, men han kommer som regel hjem en gang i året, ellers reiser jeg på besøk til dem 🙂

    13. Hei! I august ble du spurt hvorfor du byttet plattform til nettavisen igjen, og da svarte du: “Det var ingenting galt. Temaet bak UB er superherlige, men jeg liker oppsettet, design og kommentarfelt bedre hos blogg.no 🙂 Så går det selvsagt også litt på inntekt.”
      Men det høres jo litt annerledes ut i dette innlegget?

    14. Elise: Jeg kunne kanskje lagt litt mer trykk på inntekt, men utenom det så er svaret det samme i dag. Menneskene bak var herlige de, men når man i reklamebransjen ikke klarer å selge reklame så kan man heller ikke love bloggerne sine gull og grønne skoger <3

    15. Herlig innlegg! Og du og Daniel er så fine sammen!
      Kanskje et innlegg om overgangen fra kjæreste til samboer? Skal snart flytte inn med kjæresten selv og syns det er litt skummelt, haha.

    16. Hei Marthe, Jeg ville bare stikke innom og si takk for at du delte dette innlegget! Jeg syns det tar mot å dele noe så intimt. I Norge handler det mye om å ha finansiell suksess, og det å ha en nedtur er noe de fleste ikke tørr å snakke om.
      Jeg fikk selv avslag for en jobb jeg virkelig hadde lyst på nå nylig, og dette innlegget i bloggen din fikk meg til å sparke meg selv i stumpen, komme meg opp og søke videre etter en ny kreativ jobb. Så takk for det! 🙂
      Ha en flott helg!
      Xo Ems

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg