What’s in my fridge?

– Eplemost av norske epler, og Sunniva sin eplejuice er noe av det beste jeg får!

Hei og god mandag kjære, fine dere. Så utrolig hyggelig å se at så mange likte Daniel sitt innlegg! Ettersom det var hans siste feriedag i går kveld, hadde vi planlagt en aller siste filmkveld sammen, men vi endte i stedet bare med å sitte og trykke “oppdater” på www.martheborge.blogg.no. -Jeg fordi jeg var spent på kommentarene deres, og Daniel fordi han ville statistikken skulle nå nye høyder. Hehe! Tusen takk for alle de fine tilbakemeldingene dere har lagt igjen. Dere er så gode <3 Dagen i dag startet for min del på kontoret til Geir. Det begynte å nærme seg en måned siden sist, så nå var det på tide å la Geiremann klikke løs med digipassen igjen!

Ellers har jeg tilbrakt de siste par timene på kontorstolen min, med Daniels massasjeaparat i ryggen. Hihi, jeg får kanskje aldri dratt på det etterlengtede spabesøket, men jeg gjør det beste ut av det! Under har dere kjøleskapsinnlegget som lovet med denne ukens middagsplan. Håper dere kan finne litt inspirasjon i den! Jeg har ikke all denne frukten i kjøleskapet til enhver tid, men for å få vist det frem til dere så har jeg det på bildene <3


Er det noe dere kunne tenke dere oppskrift på denne uken, så vær så snill og hyl ut. Jeg har selvfølgelig allerede lagt noen planer, men jeg blir alltid glad for ønsker og nye idèer fra dere <3

Helt til slutt… En liten liste på det jeg tenker å crave denne uken!

35 kommentarer
    1. Matinnleggene dine er noe av det beste jeg leser. Du får hver minste ting til å se utrolig fristende ut! Jeg vil veldig gjerne lese mer om torskeretten, eller generelt fiskerettene dine. Prøver å starte 2016 så sunt som mulig.. Tommel opp til deg søte, ha en fin dag!

    2. Jeg må bare være ærlig å si det rett ut: å lese om hva du har i kjøleskapet er det kjedeligste jeg kan lese om. Kunne ikke brydd meg mindre. Bare et lite tips.

    3. Så mye godt og sunt du har i kjøleskapet! det skal jeg og ha når jeg flytter ut. Da blir det jo SÅ mye enklere å velge sunt, og lage sunne matretter 😀
      hørtes ut som kjempegode retter dette, og det siste så helt nydelig ut som snacks ;3
      Skjønner dere begge har vært spente på innlegget han svarte på om deg. Var kjempegøy å lese, hihi <3

    4. Heisann! Hva er laks med tomatsuppe?? Har aldri hørt om det, hehe…
      Og enda en ting, vil du vise hvordan man lager tacosquash? Hørtes veldig godt ut!! Og hva bruker du inni den?

    5. Hvordan tilbreder man coucous?? Håper du kan hjelpe meg med det!! Du er så flink til å lage mat!! Omg

    6. Hei! Middagene ser veldig gode ut, har du lagt ut oppskriftene på dem før? I så fall ikke, hadde det vært utrolig fint om du kunne det!:)
      Ønsker deg en fin dag videre

    7. Hei! Pleier ikke å kommentere, men har vært fast leser siden du blogget sammen med Kristina :)! Ville bare si at jeg elsker bloggen din og innsatsen du legger i! Det er tydelig at hvert innlegg er gjennomtenkt og gjennomført :)!!!
      Ønsker deg en fin dag!

    8. Lisa: Å <3 Slike kommentarer blir jeg så vanvittig glad for! Tusen takk for at du tok deg tiden til å legge igjen noen gode ord Lisa 🙂 Det motiverer! Stor klem

    9. Anonym: Å det er kjempelett! Du kjøper bare en pakke couscous på butikken, har 2,5dl vann med 1/2 ts salt i en gryte, koker opp vannet, tar gryta av plata, heller 2,5dl coucous i samme gryta og legger på lokk i 5 minutt. Det skal ikke koke engang, bare trekke inn i det varme vannet. 🙂 Hvis du kjøper coucous uten smak så bør du krydre med noe godt krydder eller tilsette surret sjalottløk, soltørket tomat og hakket basilikum. Det er helt nydelig til kylling foreksempel 🙂 Men du kan også kjøpe coucous med tilsatt krydder. Det er og godt med en god saus til!

    10. Anonym: Hei! Hehe, det står laks med tomatsalat 😀 Du har sikkert bare forvekslet de to. Under står det jo blomkålsuppe 😀 Tacosquash tenkte jeg å dele oppskrift på senere denne uken, så da må du følge med 😀

    11. Bergensergenser: <3 Ja, det er så mye enklere å være relativt sunn når man ikke har en hau av sjokolade, brus og chips i hus 🙂 Ikke er det vanskelig heller da. Det er jo så mye godt å hente fra fruktavdelingene på butikken! 😀

    12. Spicy kyllingwok hørtes veldig spennende ut 🙂 Elsker matoppskrifter fra deg. De er alltid så enkle og gode. Indisk kyllingsuppe er en standard hjemme hos meg etter jeg fant den på bloggen din for lenge siden:) Yummi og jatakk til mer mat oppskrifter 😀

    13. Så mye godt mat!! 🙂 Ja til flere oppskrifter generelt, et mål for året er å bli flinkere til å lage min egen mat, det er så altfor enkelt og fristende med take away i en travel hverdag..

    14. Utrolig gøy og se hva du har i kjøleskapet ditt. Ser vi er litt like, jeg og elsker både harde klementiner og frossne druer:-)
      Elsket innlegget der Daniel svarte på spørsmål om deg, det fikk meg helt til å smelte. Du er utrolig inspirerende, og hvert innlegg er godt gjort. Elsker å lese bloggen din, så kommer fortsatt til å være en fast leser.
      Stå på, og ha en fin dag videre:-) Klem

    15. Nam, det høres ut masse godt. Jeg lurte på om du har lagdt ut oppskrift på Tacosquash! Det høres godt ut!<3
      Du er veldig inspirerende, Marthe! Kjempefint innlegg!<3<3

    16. Om du har mulighet og lyst å skrive om matretter ønsker jeg flere fiskeretter! 😀 fisk av alle slag 🙂

    17. SV: Ja helt enig i det! derfor det er så greit å fylle kjøleskapet med bare sunne ting. Og kan tenke meg det er enklere da ja (: finnes så mye godt man kan lage 😀

    18. En skal ikke ha bananer i kjøleskapet 😊 bare et tips! 😊
      Liker bloggen din veldig godt 😊 Inspirerer meg !

    19. Jeg elsker wok, men har gått sååå lei! Jeg kunne gjerne tenkt meg noen wok oppskfiter av deg, har fulgt med på bloggen din lenge og vet du er glad i wok. Denne spicy chicken woken kunne jeg også veldig gjerne tenkt meg oppskriften på!
      Du er en super søt jente foresten <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg