I år vil jeg…

Hei og godt nyttår kjære, gode dere! Jeg håper gårsdagens feiring gikk over all forventning, og at første dag i nytt år har vært hakket bedre enn min. Jeg har sittet med dette innlegget de tre siste timene, men sovner etter annet hvert tastetrykk. Denne gang klarte visst ikke superimmunforsvaret å stå imot basseluskene! Jeg har hatt en helt fantastisk nyttårsaften med god mat og bestejentene hjemme hos meg, men så fort festen var over kom svettetoktene med feberen. Jaja jeg har tatt det helt med ro i dag, og krysser fingre og tær for at jeg blir frisk i løpet av helgen igjen. Første dag i det nye året har jeg bare brukt på å slappe av og sove, rydde litt etter i går, spise kinamat og skrive nyttårsforsetter. Åtte fine nyttårsforsetter som jeg tenkte jeg også skulle dele med dere!


– I år skal jeg…


♥ Være verdens beste kjæreste og samboer. Bli enda bedre kjent med min kjære, og lage enda flere minner sammen. Vi har jo bare vært sammen i et lite år! Det er så mye igjen å se, gjøre og oppleve <3 

♥ Spare 100 000 kroner. Jeg har aldri vært noen sparemester, men i år har jeg satt meg som mål å spare 100 000 kroner. Kanskje klarer jeg mer, men jeg skal leve også. Jeg skal også unne meg en reise og to, jeg skal være like gavmild som jeg alltid har vært, og jeg skal unne meg litt hverdagsluksus.

♥ Ta vare på den familien og de venninnene jeg har, men også være mer åpen for å møte nye! Det er ikke så utfordrende å danne nye bekjentskap, men bestevenner vokser ikke på trær. De fem som står meg nærmest har jeg hatt de siste 10 årene. 2016 har jeg likevel på følelsen er året for å skaffe seg enda en god venn.

♥ Glede en hjemløs med noe fint og personlig. Jeg vil bli mye flinkere til å se de som ikke har noe, og finne ut hvordan jeg kan gjøre noe godt for dem. Det er så utrolig lite som skal til for å gjøre en forskjell. Jeg må ta ting mer innover meg, slutte å overse det som gjør vondt, og bli mer komfortabel med å si ifra når ting er urettferdig.


♥ Løpe 1 mil på 55 minutt. Et mål jeg så lenge har hatt lyst til å oppnå, men først må jeg finne tilbake til treningsgleden! Ved å klare det må jeg prøve ut noe nytt og spennende. Kanskje 2016 er året hvor jeg endelig får meldt meg på et kick eller thaiboksings-kurs. Selskaps-dansekurs har jeg også lyst til å ta i år!

♥ Bruke deler av sommerferien på å se mer av Norge! Drømmen er en bil-roadtrip med min kjære til Lofoten.

♥ Lære meg mer om fond og akjser, og investere i noe selv. Dette har jeg i grunn gjort i et lite halvår allerede. Nå i januar har jeg satt meg som mål å skaffe mine første aksjefond. Jeg vet akkurat hva jeg vil kjøpe til å begynne med, men gleder meg til å lære mye mye mer om denne måten å spare på.

♥ Legge bort mobilen når jeg er med familien. Fokusere på å se de rundt meg når det gjelder, være hjelpsom, snill og god mot alle. Jo, og til punktet som går igjen år etter år: bli flinkere til å svare på meldinger.

Det har noen av mine nyttårsforsetter! Har dere noen dere vil dele med meg? <3

36 kommentarer
    1. Har hatt en kjempefin dag. Har bursdag i dag så har kost meg med godteri og sett litt julefilm på etterskudd. Åpnet litt gaver, og nå venter jeg på sjokolademousse 😀

    2. God bedring! Ikke den beste starten på året, men bra du fikk en fin feiring. Drikk masse varmt vann med ingefær, honning og sitron – Hjelper alltid 🙂

    3. Jeg holder på å studere, og skal flytte fra Oslo til Stavanger. Gleder meg til det da Oslo ikke var noe for meg. Jeg håper på å bli flinkere til å spare, være mer spontan, få reist litt, få gode karakterer, bli kjent med nye mennesker og få bedre selvtillit! Godt nyttår, Marthe. Du er nydelig!

    4. Så fine mål du har satt deg:) Jeg likte spesielt det målet med en ny venn:) det stemmer så godt at de beste vennene er som oftest de man har kjent i flere år:) du var forresten helt nydelig på bildene, og håret ditt var utrolig fint!:) Ha en fin kveld videre:)

    5. Gode, positive mål Marthe, godt nytt år <3 Jeg selv har satt meg mål om å opprettholde gode karakterer da jeg nå er halvveis i bacheloren min, ikke være redd for å kjøre stilen min helt ut, bli mer strukturert og bare være positiv og gjøre det som gjør meg glad 🙂

    6. Åhh tusen takk! Jeg har virkelig vert helt tom for nyttårs forsett i år og å lese dine mål hjalp virkelig! Ønsker deg et kjempefint år!😊

    7. Mange bra nyttårsfortsetter! Jeg har ikke satt noen til meg selv,og vet ikke om jeg skal gjøre det i hele. Tar dag for dag bare for og bli et bedre menneske 🙂

    8. Roadtrip i Lofoten og Vesterålen er absolutt å anbefale! Vakker natur, og ikke minst mye å se/oppleve langs veien 🙂 Anbefaler en stopp i Svolvær med ribsafari der dere får oppleve Lofotens holmer og skjær, og de små øyene som ligger rundt hvor folk er bosatt. Er også å anbefale en fjelltur opp til Svolværgeita, og en tur innom de koselige resturantene som ligger langs bryggen med nydelig sjømat 🙂 Klem fra Vesterål’væring <3

    9. fine forsetter
      eg tror kanskje at mitt forsett er å fjerne ting fra mitt liv -fysiske og emosjonelle -og ting i skuffer og skap osv som eg ikkje trenger ,passer, er komfortable ,eg eller og MÅ ha.
      Eg føler at fjerner man ting man ikkje har behov for frigjør man rom i livet til bedre ting opplevelser, minner og kanskje tilogmed mennesker <3
      Godt Nyttår fine du og god bedring <3<3<3

    10. Du er helt fantastisk Marthe, håper formen blir bedre! Når du lærer deg mer om aksjer og fondsparing osv, kunne du kanskje delt litt med oss lesere ? 🙂

    11. Skrev nettopp en liste med mine ønsker for 2016, men de viktigste ønskene er nok datenight med mannen min og å leve mer i nuet 🙂

    12. Herlig! Jeg har faktisk ikke satt meg noen nyttårsforsetter dette året, og det er for min del heelt greit. Målet mitt året rundt er bare og ha det bra, og selvføgelig passe på at de rundt meg også har det bra<3 godt nyttår til deg, kjære Marthe😘 Ønsker deg alt det beste

    13. Godt nyttår til deg, fine Marthe! Du virker som ei herlig jente, med noen gode fortsetter 🙂 Håper alt er fint med deg, klem!

    14. Martine: Å jeg gleder meg allerede. Må bare reise en uke de melder strålende sol 😀 Vi vil jo så gjerne se Lofoten på sitt beste! Mulig jeg etterlyser litt tips fra deg når den tid kommer. Hihi <3

    15. Maiken: Tusen takk Maiken. Kjempefine nyttårsforsetter du har satt deg! Ble inspirert til å tilføye enda noen punkter på listen min nå jeg :’D Godt nyttår fine! <3

    16. Så mange fine nyttårsforsett Marthe!🎉☺️❤️
      Mitt nyttårsforsett er å lese en bok gjennomsnittslig hver uke, altså 52 bøker i år📚 Drømmen er å bli forfatter og da tenker jeg at å lese masse bøker er et fint steg i den rettning🤓📝
      Klem💕

    17. De er heldige som har deg som venninne <3 Du virker som en gledespreder, godhjertet og virkelig en som alle kan trenge i livet sitt!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg